صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۸  ، 
کد خبر : ۲۸۵۱۰۹

اخبار ویژه روزنامه‌های 6 دی ماه

روزنامه کیهان **

مهمانی شام 600 نفره برای نامزد هم این وری و هم آن وری!

نماینده یکی از شهرهای غربی کشور هفته گذشته ضیافت 600 نفره برای نامزدی مجدد در انتخابات مجلس ترتیب داد.

پیش از این اخباری منتشر شده بود که آقای «ن» به جای شهر خود از تهران نامزد می‌شود. وی که طی ماه‌های اخیر میان اعتدال‌گراها، اصلاح‌طلبان و اصولگرایان بازی کرده، مهمانی شام 600 نفره در شهر خود ترتیب داده و گفته است «اگر مردم شهر قاطعانه از من حمایت و پشتیبانی کنند، برمی‌گردم و از همین جا نامزد می‌شوم».

وی از حضار خواست با نفوذی که بین طایفه و فامیل و اطرافیان خود دارند، تلاش‌ها و خدمات این نماینده را بیان کنند. «ن» همچنین خواستار این شده که حامیان وی پاشنه کشیده و قاطع حمایت کنند تا او بتواند باز هم خدمتگزار مردم باشد.

در این مهمانی شام از هر روستا عده‌ای خاص که بیشتر آنها بزرگان و ریش سفیدان و معتمدان بودند دعوت شده بودند و از سطح شهر نیز تعداد زیادی از فرهنگیان و کارکنان آموزش و پرورش و مدیران و کارمندان به ویژه مدیرانی که با پیگیری‌های وی منصوب شده‌اند حضور داشتند.

در عین حال عده‌های از حضار خواستار برخی تغییرات در سطح مدیران شهر شدند.

اصلاح تاکتیکهای تبلیغاتی و ساز و کارهای جلب و مشارکت مردم و کسب آرای بیشتر از دیگر مواردی بود که در این مهمانی به آن پرداخته شد.

این ضیافت 600 نفره در منزل مسکونی یکی از سرمایه‌داران شهر برپا شد.

چند روز پس از این مهمانی، ارزیابی‌های بعدی موجب شده که نماینده مذکور میل به تغییر حوزه انتخابی خود و نامزدی از حوزه تهران کند.

ابعاد زد و بند مافیای روزنامه زنجیره‌ای به روایت همکاران مستعفی

اعضای تحریریه روزنامه بهار با انتشار اطلاعیه‌ای در اعتراض به مدیریت این روزنامه استعفا کردند.

در نامه‌ای از سوی اعضای مذکور تحت عنوان «این بهار، دیگر بهار نیست» منتشر شده می‌خوانیم: عمر روزنامه خوش‌نام و اصلاح‌طلبی بهار در دوره جدید هم بهاری بود. در 77 شماره‌ای که با همکاری امیرعباس کلهر، مهناز شوقی، مهدی وزیربانی، روح‌الله سپندارند، فرشاد اعظمی، فرشاد قربانپور، زهرا رحیمی، شاهرخ زبردست، فاطمه رجبی، مجتبی فتحی، سمیه داوری، اسماعیل محمد ولی، امیرعباس نخعی، محمد امیرپور و سنا حیدریان منتشر شد؛ تلاش کردیم با وجود محدودیت‌های فراوان ناشی از مشکلات اقتصادی کاری شایسته و درخور و در حد استانداردهای حرفه‌ای ارایه کنیم. اما ادامه این روند به دلیل وجود مدیری نالایق و ناآشنا با امر مطبوعات دیگر امکان‌پذیر نبود.

این نامه می‌افزاید: سعید پورعزیزی مدیر مسئول سابق روزنامه بهار در دوره جدید و پس از رفع توقیف روزنامه، مدیریت روزنامه را به فردی واگذار کرد تا این فرد که از گذشته نگاهش به روزنامه و کار مطبوعاتی استفاده از آن برای پوشش سایر کارهای اقتصادی بود، با رویکرد کاسبکارانه و غیر حرفه‌ای، از یک سو اهداف قبلی خود یعنی استفاده پوششی از روزنامه برای سایر کارهای اقتصادی را دنبال کند و از سوی دیگر با بهره‌گیری از برند بهار و نزدیک کردن هر چه بیشتر خود به جریان اصلاح‌طلبی که به گفته خود او این روزها باد زیر پرچم آنها است به سود سریع و کلانی دست پیداکند و بتواند ماهیانه حداقل 100 میلیون تومان به جیب بزند.!! (این برآوردی بود که بر پایه آن سرمایه‌گذاری بهار را پذیرفت!!)... اما مشکلات از همان ماه اول که هیچ یک از برآوردهای قنواتی که ذره‌ای آشنایی با یک روزنامه حرفه‌ای ندارد تحقق پیدا نکرد روز به روز بیشتر شد چرا که او سود خود را باز در تعدیل تحریریه کوچک می‌دید. در کنار آن آغاز زد و بندهای کثیف سیاسی و اقتصادی و فشار برای دریافت کمک اقتصادی از افرادی که تصاویرشان بر صفحه نخست روزنامه می‌نشست که به هیچ وجه مورد تأیید اعضای تحریریه نبود سبب شد ادامه همکاری با روزنامه بهار غیرممکن شود. بر همین اساس از روز چهارشنبه 2 دی ماه اعضای تحریریه همکاری خود با این مجموعه را قطع کردند.

در همین حال منصور قنواتی مدیر مسئول روزنامه بهار در گفت‌وگو با خبرگزاری ایرنا خبر استعفای دسته‌جمعی اعضای تحریریه این نشریه را شایعه و کذب محض خواند و گفت: استعفایی در کار نبوده بلکه افرادی به دلیل بی‌انضباطی از این روزنامه اخراج شده‌اند.

نشریه زنجیره‌ای و اجاره‌ای بهار تاکنون چندین بار به دلیل قانون‌شکنی (و از جمله انکار ولایت امیرمؤمنان علی علیه‌السلام)- توقیف شده است.

این روزنامه پیش از این فاش کرده بود که اغلب روزنامه‌های اصلاح‌طلب با تیراژهای 1500 تا 2 هزار نسخه منتشر می‌شوند.

برخی نسخه‌های بهار در بازار سیداسماعیل تهران به شکل رایگان توزیع می‌شد!

شرق: نامزدی خانواده هاشمی به اصلاح‌طلبان آسیب می‌زند

یک روزنامه زنجیره‌ای نسبت به آسیب‌پذیری مدعیان اصلاح‌طلبی و اعتدال در انتخابات ابراز نگرانی کرد.

روزنامه شرق در یادداشتی نوشت: به نظر می‌رسد بیشترین تلاش رقابتی اصلاح‌طلبان به دلیل ضعف حافظه تاریخی و تمایل مشهودمان به تکرار تجارب گذشته، یادآوری دوره قبل و نقد رفتارها و نتایج سیاسی، اقتصادی و فرهنگی اصولگراها خواهد بود که در دولت آقای احمدی‌نژاد متبلور شده بود؛ ضمن اینکه سعی خواهند کرد با بزرگ‌نمایی کنش‌ها و نتایج مثبت دو سال اخیر، بیم و امید اجتماعی ایجاد کنند تا مردم را نسبت به برخورد انفعالی، هشدار دهند و به پاره‌ای از اصلاحات امیدوار کنند. از سوی دیگر، اصولگراها تلاش خواهند کرد روی نقاط ضعف حریف و نواقص موجود کار کنند که تا حد امکان تمرکز رقیب را به هم بریزد و از میزان رای آنها بکاهد.

شرق می‌افزاید: اصولگرایان ضمن بزرگ‌نمایی و بسط مشکلات اقتصادی موجود که دولت به دلایل ساختاری یا مدیریتی، هنوز نتوانسته است در آنها به موفقیت قابل دفاع و نمایانی دست یابد، تلاش خواهد کرد روی نگاه منفی دولت و اصلاح‌طلبان درباره پرداخت یارانه‌های نقدی کار کنند، موضوعی که می‌تواند اقشار کمتر برخوردار و متوسط به پایین را به ویژه در شهرهای کوچک و روستاها که به نوعی مخاطب اصلی و جامعه هدف اصولگراهاست، متاثر کند.

شرق در ادامه اشرافیگری را از جمله نقاط ضعف طیف متبوع خود به ويژه در سطح خانواده هاشمی عنوان کرد و نوشت: نکته مهم دیگری که اصولگراها می‌توانند با مانور رسانه‌ای خود از پتانسیل آن در مبارزه انتخابی بهره ببرند، تقابل اشراف‌گرایی و ساده‌زیستی است، پدیده‌ای که در سال‌های 84 و 88 به خوبی پی به قدرتش برده‌اند. آنها با توجه به حجم رسانه‌های رسمی و غیررسمی خود از رسانه‌های مکتوب و رسانه ملی تا هیئت‌ها، مسجدها و منبرها این توانایی را دارند که برخی از افراد برخوردار درون یا حاشیه دولت را با بدنه دولت و احزاب اصلاح‌طلب مرتبط بدانند و این‌گونه تلقین کنند که ویروس اشرافی‌گری تمام پیکره اصلاح‌طلبی و دولت را بیمار کرده است. در همین راستا یکی از افرادی که اصولگراها در فرصت باقی مانده بر ایشان تمرکز ویژه‌تری خواهند کرد آقای «هاشمی رفسنجانی» است.

این روزنامه خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد حضور آقای رفسنجانی در انتخابات خبرگان برای پیشبرد اهداف اصلاح‌طلبانه نه تنها لازم بلکه یک ستون قابل اتکاست؛ بنابراین حضور و نام‌نویسی اطرافیان و فرزندان آقای هاشمی را چندان نمی‌توان به نفع اصلاح‌طلبان دانست.

اعتراض کرباسچی به حضور مدیران خسته و بی‌ابتکار در دولت

دبیرکل کارگزاران نسبت به حضور چهره‌های خسته و تکراری در دولت ابراز نگرانی کرد.

غلامحسین کرباسچی در یک همایش انتخاباتی که چهارشنبه گذشته در شیراز برگزار شد گفت: ما برای دولت تدبیر و امید احترام بسیار زیادی قائل هستیم اما منتقد استفاده دولت از چهره‌های خسته، تکراری و بدون ابتکار در بسیاری از مدیریت‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه دولت باید به جوانان بها دهد، افزود: امروز گرایش به مدیریت‌های جوان و استفاده از جوانان در حد شعار باقی مانده و در عمل اتفاقی روی نمی‌دهد.

کرباسچی اردیبهشت امسال نیز در مصاحبه با روزنامه شرق ضمن انتقاد شدید از بی‌تحرکی بخش‌هایی از دولت یازدهم و گره زدن بی‌ربط همه مشکلات به تحریم‌ها گفته بود: «قطعا بخشی از فعالیت‌های دولت، با رفع تحریم‌ها با کیفیت بهتری انجام می‌شود، اما در شرایط تحریم هم نباید این‌گونه باشد که مسئولیت‌ها را از دوش خودمان برداریم و تا بگویند که چرا فلان کار را نکردید، بگوییم تحریم هستیم در هر شرایطی حتی در شرایط تحریم کارهایی هست که می‌شود انجام داد و نباید آن کارهایی که می‌شود را به بهانه تحریم از سر باز کنیم.»

وی در ادامه با اظهار نگرانی نسبت به دلسوز نبودن برخی مدیران دولتی‌ خاطر نشان کرد: دلمان نباید برای اداره کشور شور بزند. نمی‌شود معاون وزیر، وزیر یا مسئول فلان بخش باشیم، اما استدلال ما این باشد که اگر بودجه دادند، کار می‌کنیم و اگر هم ندادند کار نمی‌کنیم!

کرباسچی با اشاره به عملکرد نامناسب وزیر راه و شهرسازی در یک سال و نیم گذشته تصریح می‌کند: «من در مصاحبه دیگری هم در مورد وزارت راه خطاب به وزیر محترم گفتم شما چهار سال وزیر هستید که ان‌شاءالله هشت سال بشود! بعد از هشت سال که بازنشسته خواهید شد، با خانواده به سفر خواهید رفت. اما اگر در همین ترافیک متوقف شوید، نوه‌های شما نخواهند گفت شما در دوره وزارت خود چه کاری انجام دادید؟! نمی‌خواهم نقد و سرزنش کنم، اما قصدم این است که بگویم باید دلمان بیشتر از این چیزی که هست شور بزند. من البته مثال وزارت راه را زدم، اما بقیه وزارتخانه‌ها هم همین‌گونه است. ما همین حرف را در وزارت کار و امور اجتماعی و برخی وزارتخانه‌های دیگر داریم. دولت باید ابتکار به خرج دهد و فکری در این‌باره کند.»

دبیرکل حزب کارگزاران با انتقاد شدید از سالخورده و بی‌تحرک بودن دولت یازدهم گفته بود: «اینکه یک تعدادی آدم خسته و سالخورده بنشینیم و بلند شویم که نمی‌شود! اصلا فرض کنید که مناقشه هسته‌ای هم حل شد، بعد از آن چه؟ این بی‌تحرکی‌ها آدم را برای دولت نگران می‌کند. چشم بر هم گذاشتیم نصف مهلت این دولت گذشت.»

ساز مخالف مدیران دولتی درباره رهاسازی یا تثبیت قیمت‌ها

اظهارات ضد و نقیض مدیران دولتی در حوزه اقتصادی ادامه دارد.

در حالی که اخیراً وزیر راه و شهرسازی قیمت‌گذاری را سیاستی کمونیستی و مارکسیستی توصیف کرد، و خواستار آزادسازی قیمت‌ها شده بود، مدیر آمارهای اقتصادی گفت امیدواریم با سیاست‌های انضباطی دولت به سمت کنترل و تثبیت قیمت‌ها پیش برویم.

علیرضا مقتدایی مدیرکل آمارهای اقتصادی بانک مرکزی در مصاحبه با روزنامه فرهیختگان گفت: امیدواریم با اتفاقاتی که افتاده به سمت کنترل و تثبیت قیمت‌ها پیش رویم. هر وقت دولت‌ها از انضباط مالی برخوردار شوند، قاعده بر این است که انتظارات را در راستای تورم کنترل می‌کنند و به سمت تثبیت آن پیش می‌روند.

وی البته در پاسخ این سؤال که برخی کارشناسان معتقدند امکان معکوس شدن نرخ تورم وجود دارد، نظر شما در این باره چیست؟ تصریح کرد: هر اتفاقی ممکن است در اثر اتحاد سیاست‌ها برای تورم رخ دهد. اما چیزی که در روش‌های مدل‌سازی اهمیت دارد، این است که اجازه دهیم قیمت‌ها احصا شود و بعد اظهارنظر کنیم.

مقتدایی در پاسخ این پرسش که علت اختلافات بانک مرکزی و مرکز آمار ایران در اعلام نرخ تورم برمی‌گردد. به اعتقاد شما این اختلاف ناشی از چیست؟ گفت: اختلافی بین ما و مرکز آمار نیست.

وقتی از دو روش متفاوت برای محاسبه یک متغیر بهره ببریم قاعدتاً نتایج متفاوت می‌شود، اما سعی داریم با بحث‌های کارشناسی این بحث‌ها را به هم نزدیک کنیم.

یادآور می‌شود با وجود اظهاراتی از این جنس در زمینه تثبیت قیمت‌ها یا ادعای تک رقمی شدن نرخ تورم، دستگاه‌های دولتی در زمینه انواع حامل‌های انرژی و قیمت بلیت هواپیما و قطار و... سیاست رهاسازی قیمت‌ها را در پیش گرفته‌اند و به نظر می‌رسد اظهارات توهین‌آمیز وزیر راه در کمونیستی خطاب کردن قیمت‌گذاری و فشار وی برای انحلال سازمان حمایت از مصرف کننده به واقعیت‌های عملکردی در دولت نزدیک‌تر است.

دریاسالار آمریکایی: در عراق شکست خوردیم نفوذ 10 سال قبل را در منطقه نداریم

فرمانده پیشین نیروی دریایی آمریکا گفت ما در طول یک دهه گذشته به شدت موقعیت خود را در خاورمیانه از دست داده‌ایم و در عراق شکست خورده‌ایم.

دریاسالار وین سایونز در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی فرانس 24 گفت:«متحدان ما در خلیج‌فارس می‌گویند آمریکا در یک دهه گذشته، به شدت موقعیت خودش را از دست داده است.» پس از تهاجم به عراق، ما کاری کردیم که زمینه برای شرارت‌های ایران در عراق مهیا شود. ما خیلی زیاد و برای مدتی طولانی، دولت نوری‌المالکی نخست‌وزیر عراق را تحمل کردیم. ما در عراق شکست خوردیم. ما در بهار عربی کاری نکردیم و وقتی حسنی‌مبارک رئیس‌جمهوری مصر در حال از دست دادن قدرت بود، دست روی دست گذاشتیم. ما سیاست چرخش به شرق را دنبال کردیم و درباره خاورمیانه کاری انجام ندادیم.

وی افزود: از نظر هوایی و دریایی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس به شدت به آمریکا برای رفع نیازهای دفاعی خود نیاز دارند. نگرانی اصلی این کشورها، موشک‌های کوتاه‌برد و میان‌برد بالستیک ایران است.

وی افزود: ایران هزاران موشک از این نوع در اختیار دارد. متحدان ما توانمندی‌های دفاعی قابل اتکا ندارند. ایران توان دریایی زیادی دارد و می‌تواند نیازهای خودش را برآورده کند.

*********************************

روزنامه جمهوری اسلامی **

* اتحادیه عرب در بیانیه‌ای آنچه را «دخالت و فتنه افکنی ایران» در کشورهای عربی خواند، محکوم کرد. به گزارش شبکه الحدث، با اینکه اجلاس قاهره به درخواست دولت عراق و برای محکوم کردن دخالت نظامی ترکیه در این کشور تشکیل شده بود، با اصرار عربستان بیانیه نهائی این اجلاس ایران را نیز به دخالت در کشورهای عربی متهم کرد. بیانیه اجلاس وزرای خارجه اتحادیه عرب در قاهره، از دولت خواسته است نظامیان خود را فوراً از عراق خارج کند.

* رهبران دینی مسلمان و مسیحی گرجستان بر ضرورت مبارزه با افراطیون تاکید کردند. رئیس اداره دینی گرجستان به همراه جمعی از علمای شیعه و سنی این کشور با ایلیای دوم، پاتریاک اعظم گرجستان در تفلیس دیدار کردند. دو طرف، در این دیدار ضمن بررسی آخرین تحولات جهان، برلزوم مبارزه با جریان‌های افراطی و اقدامات تروریستی تاکید نمودند. پاتریاک اعظم گرجستان با تاکید بر اینکه دین اسلام دین صلح و محبت و برابری است، گفت: متاسفانه برخی به نام اسلام، برای انجام مقاصد کثیف تروریستی اجیر می‌شوند ولی برابر دانستن اسلام با تروریسم غیرقابل قبول است. وی افزود: گفتگو و همکاری برای حل و فصل بسیاری از مشکلات و مسائل جوامع مذهبی و دینی بسیار مهم و موثر خواهد بود.

*********************************

روزنامه خراسان**

عصر ایران نوشت:

وکیل‌مدافع جیسون رضاییان از ملاقات موکلش با همسر و مادرش در روز کریسمس خبر داد. این ملاقات روز گذشته در زندان و به صرف ناهار انجام شده است.

تابناک نوشت :

فرماندار چادگان به خاطر انباشت سیب زمینی ها در این شهرستان از حاضران جلسه به جای میوه با سیب زمینی پذیرایی کرد.

فرارو نوشت :

صادق زیبا کلام با تاکید بر لزوم حمایت از شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان که محمدرضا عارف در راس آن قرار دارد گفت: «من معتقدم تصمیم مدیریتی جمعی باید لحاظ شود و همه باید از آن تبعیت کنند؛ چراکه اگر بخواهند لیست های جداگانه بدهند، به منزله خودکشی خواهد بود. »

تابناک مدعی شد :

در میان خویشاوندان مسئولان که در روزهای اخیر خود را نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی کرده اند،رایج ترین نوع رابطه،رابطه پدر و فرزندی است. با این حال تعداد روابط برادران سیاسی نیز چندان کم نیست. شاید بهترین نمونه های این موارد، فرزندان شهیدان مفتح، طالقانی و مطهری و فرزندان افرادی نظیر عارف، هاشمی و علوی باشند. در میان برادران نیز خاتمی، نوبخت و حتی سردار سلیمانی نیز برادران خود را در عرصه انتخابات خواهند دید. اما جالب اینجاست باهنر که خود از رکورد داران حضور در مجلس شورای اسلامی است این بار دیگر در انتخابات مجلس شرکت نخواهد کرد.

رسا نوشت:

مادر شهید کبیری(از شهدای فتنه 88) در مراسم «روایت فتنه» گفت: حسین غلام آرزوی زیارت رهبر معظم انقلاب را داشت؛ تا این‌که بعد از شهادتش، ما موفق به زیارت حضرتشان شدیم؛ زمانی که به آقایمان گفتیم، حسین در دانشگاه قبول شده بود اما قبل از ورود به دانشگاه شهید شد، ایشان فرمودند، حسین در دانشگاه امام حسین(ع) قبول شد. این مادر شهید افزود: به گفته رهبر معظم انقلاب، حسین غلام مقامی والاتر از شهدای انقلاب دارد چراکه در فضای غبارآلود فتنه، حق را یافت و برای یاری آن شتافت.

روز نو نوشت :

علی اکبر ناطق نوری گفت:دولت یازدهم ، کشور را با خزانه خالی تحویل گرفت و در مسیر رفع مشکلات گام برداشت. وی ادامه داد:اداره کشور با شرایط تحریم های دشمن، کاهش قیمت نفت به بشکه ای کمتر از 30 دلار و رکود و تورم، کار مشکلی است، ولی امیدواریم با رفع تحریم ها و مدیریت مطلوب برجام، بخشی از این مشکلات برطرف شود.

*********************************

روزنامه ایران**

معاون« کری»: اجرای «برجام» به انتخابات ایران پیوند نخورده است

معاون جان کری تأکید کرد: «به ما در نحوه اجرای برجام برای تأثیرگذاری بر انتخابات ایران فشاری وارد نمی‌شود.»

به گزارش خبرگزاری «صدا و سیما »، «توماس ام کانتریمن » در امور امنیت بین‌الملل و منع اشاعه در «جلسه استماع» کمیته روابط خارجی سنا درباره روند اجرای برجام که هفدهم دسامبر (بیست و ششم آذر) برگزار شد، در پاسخ به این سؤال که آیا بر دولت اوباما فشار وارد می‌شود تا عملکرد خاصی درباره اجرای برجام داشته باشد تا بر انتخابات ایران تأثیرگذار نباشد، گفت: «هیچ کس از من نخواسته است روند اجرای مرحله به مرحله توافق هسته‌ای ایران را کند کنم یا اینکه در این روند مداخله‌ای وجود داشته باشد و این درخواست‌ها یا مداخله‌ها به علت تقویم انتخاباتی در ایران بوده باشد (انتخابات مجلس). من هیچ نشانه‌ای دال بر این مسأله مشاهده نکرده ام.»

تکذیب کلمات منسوب به قالیباف درباره سید حسن خمینی

جمعه گذشته خبری به نقل از منابع آگاه منتشر شد که در آن ادعا شده بود «قالیباف به ملاقات حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی رفته و به ایشان در مورد «بازی سیاسی بقیه» سخن گفته که یادگار امام نیز پاسخ داده «مستقل آمدهام و حواسم هست!». «انتخاب» به نقل از «یکی از نزدیکان بیت امام(ره)» درباره این ادعا نوشت:«خبری که منتشر شده به نقل از حاج حسن آقا که فرموده‌اند من مستقل آمده ام»، امری بدیهی است و رسماً هم از سوی ایشان اعلام شده است؛ ضمن اینکه شأن و جایگاه ایشان و نسبت ایشان با حضرت امام(ره) نیز ایجاب می‌کند که از مشی و مرام امام پیروی کرده و همین را بگویند.» وی افزود: «ضمن اینکه حاج حسن آقا عالمی روشن و آگاه به مسائل روز هستند و طبیعی است آنچنان که در این خبر ادعا شده «حواسشان هست» به اتفاقات و مسائل مختلف.» او در عین حال افزود: «ولی این ادعا که آقای قالیباف گفته باشد «وارد بازی‌های سیاسی بقیه نشوید» متأسفانه آنقدری سخیف است که بعید می‌دانم حتی خود آقای قالیباف آن را نقل یا تأیید کند، چون ایشان هم جایگاه خود را می‌دانند و هم نسبت به شأن حاج سید حسن آقا آگاهی کامل دارند.» این منبع مطلع افزود: « چنین دیالوگ ادعایی میان این دو بزرگوار وجود نداشته و اساساً تکذیب می‌شود.»

ادعای مالباختگی بابک زنجانی در یک معامله

وکیل مدافع بابک زنجانی گفت: «پرونده بیمارستان پارسیان که با اسناد جعلی به موکلم فروخته شده، با شکایت موکلم در دادسرای کارکنان دولت تحت رسیدگی است.» رسول کوهپایه‌زاده در گفت‌و‌گو با «تسنیم » افزود: «زنجانی در این پرونده، طلبکار و مالباخته است و پرونده با شکایت وی، مفتوح است.»

جلسه داخلی شبکه سه برای پخش مصاحبه ظریف

شبکه سه برای پخش مصاحبه عادل فردوسی‌پور با محمدجواد ظریف جلسه‌ای داخلی برگزار می‌کند. به گزارش «ایلنا»، پخش نشدن مصاحبه عادل فردوسی‌پور با محمدجواد ظریف در برنامه شب یلدای 90، با حاشیه‌های بسیاری همراه شد و به این دلیل مسئولان سازمان صدا و سیما به صرافت پخش آن در برنامه این هفته 90 افتادند. به گفته داوود نعمتی انارکی (مدیر روابط عمومی سازمان صدا و سیما) جلسه‌ای در شبکه سه سیما با حضور مدیران برای پخش این برنامه برگزار خواهد شد اما هنوز هیچ گمانه‌زنی درباره نتیجه قطعی این جلسه مشخص نیست. از سوی دیگر، قرار است شورای عالی نظارت بر صدا و سیما؛ شنبه (5 دی ماه) جلسه‌ای درباره همین موضوع برگزار کند، البته مدیر روابط عمومی سازمان صدا و سیما از برگزاری این جلسه ابراز بی‌اطلاعی کرده است.

*********************************

روزنامه وطن امروز **

کشف تجهیزات شیمیایی تروریست‌ها در سوریه

در پی عملیات ارتش سوریه در کوهستان ضاحیه و روستاهای عطیره و الکبیره در استان لاذقیه، تروریست‌های داعش و جیش الفتح متحمل تلفات سنگینی شدند. نیروهای امنیتی سوریه با انجام این عملیات موفق به پاکسازی یک بیمارستان صحرایی در مزرعه دغدغان شدند که در پی آن به تجهیزاتی دست یافتند که در استفاده از سلاح‌های شیمیایی کاربرد دارند. نیروهای امنیتی سوریه می‌گویند این تجهیزات ساخت کشورهای ترکیه، قطر، عربستان‌سعودی و آمریکاست. نیروهای سوری همچنین از قصد تروریست‌ها برای انجام حملات شیمیایی در نقاط مختلف سوریه خبر دادند.

ترکیه به‌دنبال خرید تجهیزات نظامی از اسرائیل

منابع خبری از تلاش ترکیه برای ازسرگیری همکاری نظامی با رژیم صهیونیستی پس از آغاز گفت‌وگو برای عادی‌سازی روابط بین آنکارا و تل‌آویو پس از 5 سال رکود خبر می‌دهند. به گزارش روزنامه تودی زمان ترکیه و به نقل از منابع نظامی این کشور، آنکارا به دنبال خرید تجهیزات نظامی از جمله پهپادهای شناسایی پیشرفته از اسرائیل است.

تظاهرات ضددولتی در بحرین

مردم بحرین با برپایی تظاهراتی بار دیگر ضمن اعلام مخالفت خود با رژیم آل‌خلیفه، خواستار اجرای آزادی و دموکراسی در این امیرنشین شدند. در این تظاهرات که روز جمعه در چند شهر و روستا برگزار شد تظاهرکنندگان بر خواسته اصلی خود یعنی آزادی زندانیان سیاسی و اصلاح ساختار حکومت در این کشور تاکید کردند. همچنین تظاهرکنندگان سرکوب اعتراض‌ها به دست نیروهای امنیتی را بشدت محکوم کردند.

بارزانی در استانبول

نیچروان بارزانی، نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق و خواهرزاده دیکتاتور این اقلیم دیروز وارد استانبول شد. در شرایطی که نیروهای ترکیه به تحریک و درخواست مسعود بارزانی، رئیس اقلیم به صورت غیرقانونی وارد شمال عراق شده‌اند و به دنبال نامه مداخله‌گرانه بارزانی برای سعودی‌ها، سفر مزبور حساسیت‌های بسیاری را در بغداد برانگیخته است. به گزارش سی‌ان‌ان، نیچروان بارزانی در این سفر با اردوغان و داووداوغلو، رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر ترکیه درباره روابط دوجانبه، نحوه مبارزه با تروریسم و چندین مساله منطقه‌ای گفت‌وگو خواهد کرد اما به نظر می‌رسد بهانه اصلی این دیدار ایجاد زمینه ادامه دخالت‌های ترکیه در عراق باشد.

***************************************

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات