صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۹  ، 
کد خبر : ۲۸۵۲۲۶

تابلو سیاسی دوشنبه 7 دیماه شماره 300

تابلو سیاسی دوشنبه 7 دیماه شماره 300_ word



مسیحیان ایران از انقلاب و جنگ سربلند بیرون آمدند
رهبر انقلاب اسلامی در دیدار با خانواده یک شهید آشوری، بیان داشتند: اقلیت مسیحی، هم ارامنه و هم آشوری، در انقلاب و جنگ به‌ عنوان یک ایرانی وفادار، عاقل، بصیر و شجاع سربلند بیرون آمد. دراین دیدارمادرشهیدبا بیان خاطرات و سخنانی با خوشحالی به رهبر انقلاب می‌گوید: «من می‌گویم یک کار بدهید به من که بروم برای مملکت خدمت کنم.» آقا با روی باز می‌گویند: « یکی از کارهای انبیا «تبیین» بود. خیلی از مردم، راه را کج می‌روند، چون نمی‌دانند. اگر بیان وجود داشت، راه روشن می‌شود. خانم‌ها در جنگ کارهای بزرگی کردند. جبهه رفتند، پرستاری کردند، اما بیان از همه مهم‌تر است. همین حرف زدن شما، چه در کلیسا و چه بیرون، و ابراز این روحیه کار خیلی مهمی است. ان‌شاءالله خدا به شما طول عمر بدهد و همین روحیه را حفظ کنید.»  

هفته نامه صبح صادق/  باید ملاحظات را کنار میگذاشتم!
سرلشگر محسن رضایی در گفتگوی اختصاصی با هفته نامه صبح صادق به بررسی ابعاد 9دی پرداخت. در بخشی از این مصاحبه میخوانیم: حادثه 88 علاوه بر احساسات و عواطف، به تدبیر هم نیاز داشت. بهترین تدبیر این بود که بگوییــم راه قانونی در مقابل راه خیابانی! یعنی بــه جایی که اعتراضات در خیابانها خودش را نشان دهد از طریق دستگاههای ذیربط قانونی پیگیری شود. به همین جهت این اندیشه را در ذهــن پروراندم که اگر بتوانیم این راه قانونی را در مقابل راه خیابانی ترسیم کنیم، میتوانیم یک موفقیت خوبی به دست بیاوریم.  در واقع به آن دو نفر هم گفتم شــما اگر شــکایتی دارید به طور رسمی و جدی آن را از  شــورای نگهبان پیگیری کنید. خب آن دو نفر بین یک دو راهی قرار گرفته بودند که به شورای نگهبان بیایند یا به خیابانها بروند؛ آنها خیابان را انتخــاب کردند و بنــده راه قانون را انتخاب کردم. خود این اقدام به نظر من یک تردیدی در برخی از معترضان به وجود آورد که همه راههای پیگیری حقوق خیابان نیستبه شــورای نگهبان رفتم و اعتراض خودم را پیگیــری کردم و هنگام خروج مصاحبه ای انجام دادم و اعلام کردم به نظر من آن دو نفر هم نباید به خیابان بروند و بیایند اعتراضات و شکایتهای خودشان را به شورای نگهبان ارائه دهند. شورای نگهبان هم بررسی ها را انجام داد و اعلام کرد که تقلبی در کار نبوده اســت. وقتی شورای نگهبان طی بررســیهای فراوان این نکته را بازگو کرد، بنده اطلاعیه ای صادر کردم که همگان باید تابع نظر شــورای نگهبان باشند. البته، پیش از آن به رئیس جمهور منتخب مردم تبریک گفته بودم. با این کار در حقیقت یک تردید جدی درست کردیم. مطمئنا علت اصلی این اندیشه ها و مدیریت زمان به اعتقاد به نظام و ولایتمداری برمیگردد که هم خودم و دوستانم جانمان را برای حفظ این نظــام در مقاطع مختلف گذاشــته ایم. برخی از ملاحظات را باید کنار میگذاشتم و جدیتر وارد صحنه میشــدم. الان احساس میکنــم که اگر زمان به عقب برگردد و در آن حال و هوا قــرار بگیرم، ملاحظه کاریها را کم و بیشــتر برای حل مسائل دخالت خواهم کرد.   بسیاری از من انتظارهای بیشتری داشتند؛ بنده هم قبول دارم که باید من و امثال من جدیتر وارد صحنه میشدیم. 

سایت خبری تابناک/ با ژیان آمدند و حالا در نیاوران خانه دارند
رئیس سازمان بسیج مستضعفین در همایش «واکاوی وقایع سال 88» گفت: ( وقایع سال 88) یک ریشه داخلی و یک ریشه خارجی داشت. ریشه داخلی همان قدرت‌طلب‌ها و صاحبان ثروت و اشراف بودند که سعی می‌ کردند قدرت خود را حفظ کنند و به یک تکیه‌گاه خارجی نیاز داشند. در حالی که امام (ره) بارها اشاره کرده بودند که مسئولان نظام باید ساده زیست باشند اما آنها ثروت زیادی برای خود جمع کرده بودند.  آنها اول انقلاب با یک ژیان آمده بودند، ولی الان خانه شخصی 6 طبقه در نیاوران دارند. این افراد می‌خواهند به هر قیمتی در مدیریت کشور باقی بمانند. برای همین منظور هم برای خود حزب درست کرده‌اند و از آزادی بیان و حقوق بشر صحبت می‌کنند و تأکید می‌کنند که هیچ کس نباید آنها را رد صلاحیت کند چون در فلان ماجرا در کنار امام (ره) بودند. - (در بیان ریشه خارجی وقایع سال 88 ) انقلاب در مقابل آمریکا قد علم کرد و او را از ایران، عراق و لبنان بیرون انداخت. اکنون هم فلسطین و یمن را از دست او خارج کرده است، بنابراین آنها با انقلاب مبارزه می‌کنند. 

روزنامه خراسان/ اظهارنظرها درباره فتنه در بررسی صلاحیت‌ها ملاک عمل است
سخنگوی شورای نگهبان و عضو حقوقدان این شورا در مورد دخیل بودن موضوع فتنه 88 در صلاحیت ها گفت: «هرگونه اظهارنظر و عملی درباره فتنه ملاک عمل شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌‌ها است.» نجات ‌ا... ابراهیمیان در گفت و گو با تسنیم افزود: رفتار و گفتار داوطلبان انتخابات مجلس و خبرگان رهبری که مصداق طرفداری از فتنه است و عناوینی از این دست که به‌عنوان خط قرمز نظام و رهبری مطرح شده است، در بررسی صلاحیت افرادی که برای هر دو انتخابات خبرگان و مجلس شورای اسلامی ثبت‌‌نام کرده‌اند، مدنظر قرار خواهد گرفت.سخنگوی شورای نگهبان خاطرنشان کرد: ابتدا باید پرونده داوطلبان را بررسی کرده و ببینیم که چه گفته اند و چه‌کارهایی انجام داده‌اند، به‌طور کلی باید کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی مرزبندی روشن و مشخصی با فتنه سال 88 و تبعات بعدی آن برای کشور، نظام و مردم داشته باشند. 

روزنامه کیهان/ دیپلماسی انفعال خیال غرب را راحت کردنفت زیر 30 دلار!
روز گذشته در خبر‌ها آمده بود قیمت هر بشکه نفت سنگین ایران، به کمتر از 30 دلار سقوط کرد و نفت سبک نیز بشکه‌ای حدودا 35 دلار معامله شد!چندی قبل برخی خبرگزاری‌ها با استناد به نتایج تحقیقات آژانس بین‌المللی انرژی از احتمال سقوط قیمت نفت تا مرز 18 دلار در پایان بهار 2016 سخن گفته بودند! پیش‌بینی مذکور  و حتی وضعیت کنونی بازار نفت، بسیار شکننده و غیرقابل استمرار است و باید برای برون‌رفت از این وضع و یا جایگزینی منابعی دیگر به جای منابع درآمدی نفت فکری کرد و از این تهدید بزرگ به عنوان فرصتی تاریخی برای قطع وابستگی به نفت استفاده کرد.یک نکته را نباید از نظر دور داشت و آن اینکه بیش از یک سوم نفت جهان از خلیج فارس تولید و صادر می‌شود. هم اکنون اوضاع سیاسی و امنیتی در خلیج فارس و برخی کشورهای نفت‌خیز همچون عراق، چندان آرام و باثبات نیست و به طور کلی امنیت در این منطقه حیاتی، چندان مطلوب نیست. در چنین شرایطی، نگرانی از اینکه آیا در آینده هم انرژی مورد نیاز از این منطقه تامین خواهد شد یا نه، طبیعتا باید به افزایش قیمت  نفت و رقابت برای خرید بیشتر منتهی شود. اما می‌بینیم که چنین نشده است! بسیاری از صاحبنظران معتقدند مهم‌ترین نگرانی در این زمینه، نگرانی از تامین نفت ایران است وگرنه سایر کشور‌های منطقه که بردگان بی‌چون و چرای آمریکا هستند و به دست آنها، بیداری اسلامی هم سرکوب شده است. اما ایران هم با امضای توافق هسته‌ای و تن دادن به هر آنچه غرب خواست و نیز با در پیش گرفتن سیاست‌های انفعالی در عرصه بین‌الملل، عملا نگرانی غرب در تامین انرژی ارزان را برطرف کرد واین تلقی را پدید آورد که تحت هیچ شرایطی، در بازار انرژی تلاطمی ایجاد نخواهد کرد! آیا همین روش برای ارزان‌تر شدن نفت کافی نیست!؟ 

سایت خبری خبرآنلاین/ پیامبر هم مکلف به مشورت با مردم است
روحانی در بیست و نهمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با بیان این که چه کسی از ویرانی سوریه و عراق جز اسرائیل و آن هایی که ضد مسلمانند، خوشحال هستند؟ گفت: 84 درصد خشونت ترور و آدم کشی متاسفانه در دنیای اسلام، در شمال آفریقا، خاورمیانه و غرب آسیا در حال رخ دادن است. روحانی اضافه کرد: این دین، دین محبت و برادری است، دینی که پیامبرش نسبت به مردمش دستور می یابد، دینی که پیامبر عظیم الشان مکلف به عفو، بخشایش، طلب آمرزش و مشورت با مردم و سخن گفتن با مردم می شود، او که اشرف مخلوقات عالم و متصل به وحی بود و تمام زندگی اش حسن خلق بود.رئیس جمهور افزود: اسلام همان حسن خلق است و پیامبر(ص) بعثت خود را برای حسن خلق اعلام کرد .روحانی ادامه داد: در برابر جهان این چنینی، راهی نداریم جز آنکه ما مسلمانان دست به دست هم دهیم، همه کشورهای اسلامی این منطقه و خارج منطقه را دعوت می کنم، حتی آنهایی که تا امروز بر سر همسایگان خود بمب و موشک زده اند که دست بردارید و راه صحیح را برگزینید.وی اضافه کرد: ببینیم وضع مسلمانان چگونه است؟ در یک سال گذشته چقدر از آمریکا بمب و موشک خریدید؟ اگر همان پولها را درمیان فقرای مسلمانان تقسیم می کردید، دیگر شب گرسنه ای بر بستر بالین خود نمی رفت.رئیس جمهور اظهار داشت:اگر گروهک هایی مثل داعش سرباز گیری می کنند، عاملش فقر مادی و فرهنگی است؛ بنابراین بیاییم فقر فرهنگی و مادی را در جامعه ازبین ببریم.  


 سایت خبری انتخاب/ ایران و کنگره آمریکا در آستانه برخورد
امریکن تینکر نوشت: ایران و کنگره آمریکا در آستانه روز اجرای توافق هسته ای دچار اختلاف شده اند.در حالی که «روز اجرای» توافق هسته ای ایران نزدیک می شود، ایران و کنگره آمریکا در آستانه برخوردی قرار دارند که ممکن است روز اجرا را به تاخیر بیاندازد یا حتی کل توافق را نابود کند.اعضای هر دو حزب در کنگره در تلاش هستند ایران را به علت انجام آزمایش های موشکی در ماه اکتبر تحریم کنند و ایران نیز تهدید کرده است اگر آمریکا محدودیت هایی که کنگره در صدور روادید تصویب کرده است لغو نکند، از توافقنامه عقب نشینی خواهد کرد.در همین حال، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در مقابل اعمال تحریم های بیشتر علیه ایران مقاومت می کند و می خواهد بر اساس برنامه معافیت روادید که کنگره اخیرا آن را تشدید کرده است، معافیتی را برای ایرانی ها در نظر بگیرد.این پایگاه به بخشی از مقاله ای که در پایگاه پولیتیکو منتشر شده است اشاره کرد و نوشت منتقدان توافق هسته ای هنوز کوتاه نمی آیند. قانونگذاران آمریکایی در تلاش هستند ایران را برای رفتارهای غیرقانونی اش از جمله آزمایش های موشکی بالستیک مجازات کنند. بسیاری از پیشنهادها برای مجازات ایران احتمالا راه به جایی نخواهند برد و نمادین هستند. با این حال، به پا شدن جنجال در کنگره این پیام قدرتمند را به ایران می فرستد که مهم نیست دولت اوباما چقدر به توافق هسته ای پایبند باشد، به هر حال آمریکا دوست ایران نیست. آمریکا گفته است به آزمایش موشکی ایران که در ماه نوامبر نیز انجام داده است واکنش نشان خواهد داد. با این حال، منتقدان توافق هسته ای اطمینان دارند چین و روسیه از حق وتو خود در سازمان ملل برای جلوگیری از مجازات ایران استفاده خواهند کرد.

خبرگزاری مهر/ واکنش به شهادت سمیر قنطار حتمی است
دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم بزرگداشت «سمیر القنطار» از چهره‌های برجسته مقاومت لبنان ضمن تمجید از این شهید، از واکنش حتمی به شهادت وی خبر داد.دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به توطئه های جدید دشمنان محور مقاومت، اظهار داشت: در حال حاضر دشمن، جنگ نرم را به پا کرده است و تلاش می کند از این طریق جوانان را از پیگیری مسائل کلان منطقه دور نگاه دارد.سید حسن نصرالله با بیان اینکه هیچ مقاومتی بدون «حفظ آمادگی» و «قربانی دادن» پابرجا نخواهد بود، تصریح کرد: اگر این دو شرط اساسی رعایت شود، عزت امت حفظ خواهد شد.دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به عملیات های تبادل اسرا میان محور مقاومت و رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: مخالفت شدید صهیونیست ها با مبادله «سمیر القنطار» شرایط را در سال ۲۰۰۰ بسیار سخت کرده بود.وی در این زمینه تصریح کرد: پس از سال ۲۰۰۰ که صهیونیست ها حاضر به آزادی القنطار نشدند، خودِ وی از ما خواست تا دیگر پیگیر مبادله او با اسرای صهیونیست نباشیم.سید حسن نصرالله در ادامه خطاب به صهیونیست ها گفت: اگر ادعا می کنید که شهید سمیر القنطار خطری برای شما نداشت پس چرا تا این حد از خون او در هراس هستید؟دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه حزب الله نمی تواند از خون مجاهدان و مبارزان مقاومت در هرجای جهان بگذرد، اظهار داشت: نبرد با صهیونیست ها همواره در رأس اولویت های ما بوده است و حتی یک روز هم متوقف نشده و نخواهد شد.وی خطاب به صهیونیست ها گفت: اکنون شما باید در داخل و خارج از مرزهای سرزمین های اشغالی نگران تبعات جنایتی باشید که مرتکب شدید. 

روزنامه رسالت/ 80 درصد رمادي آزاد شد
فرمانده يگان مبارزه با تروريسم در عراق گفت: 80 درصد محلات و مناطق شهر رمادي مرکز استان الانبار در 110 کيلومتري غرب بغداد از تصرف گروه تروريستي داعش آزاد شده است. سرلشکر  عبدالغني الاسدي به خبرگزاري  فرات نيوز ارگان خبري مجلس اعلاي اسلامي عراق افزود که فقط مجموعه ساختمان اداري در مرکز شهر باقي مانده و نيروهاي مشترک مردمي و نظامي عراق تاکنون 80 درصد محلات و مناطق شهر را از تصرف داعش آزاد کرده اند.پيشتر برخي منابع امنيتي عراقي گفته بودند که فاصله نيروهاي مشترک مردمي و نظامي عراق تا مرکز شهر که آخرين مرحله از عمليات آزادي کامل شهر رمادي مرکز استان الانبار است، 300 متر است.به گفته اين منابع، اقدام تروريست هاي داعش به بمب گذاري اغلب منازل و ساختمان ها و مين گذاري خيابان ها و استفاده از خودروهاي هاي بمب گذاري شده و تک تيراندازها ، در روزهاي اخير عمليات آزاد سازي مرکز شهر رمادي را به تاخير انداخته است. 

روزنامه جوان/ سفره مردم کوچک‌تر شد
به‌رغم اعلام تك‌رقمي‌شدن نرخ تورم نقطه به نقطه در آذرماه از سوي مركز آمار ايران، ولي مستندات اين مركز از گراني‌هاي ۳۰ تا ۵۵درصدي كالاها و خدمات مصرفي حساس و استراتژيك در دو سال اخير خبر مي‌دهد. دولت تدبير و اميد در دو سال فعاليت خود بارها اعلام كرده ‌كه كاهش نرخ تورم از دستاوردهاي مهم اقتصادي آنها بود‌ه و توانسته‌اند در اين مدت نرخ تورم را از 40‌درصد به حدود 13 درصد كاهش دهند، اما با وجود چنين دستاوردي، كاهش نرخ تورم در زندگي روزمره مردم قابل لمس نيست، به طوري كه فعالان بازار همواره از كاهش قدرت خريد مردم و نبود تقاضا سخن مي‌گويند.  گرچه اين موضوع بارها مطرح شده است و كارشناسان مختلف نظراتي در اين زمينه ارائه كرده‌اند، اما همواره مسئولان دولتي و بانك مركزي درباره كاهش نرخ تورم و قابل لمس نبودن آن در زندگي مردم توضيحاتي داده و اعلام كرده‌اند كه كاهش نرخ تورم به معناي كاهش قيمت‌ها نيست بلکه  آهنگ رشد قيمت‌ها در بازار كند شده است و اين موضوع نبايد با كاهش قيمت‌ها اشتباه شود. مهدي تقوي كارشناس مسائل اقتصادي و استاد دانشگاه در اين زمينه معتقد است وقتي نرخ تورم از 40 درصد به ۱۲ درصد كاهش مي‌يابد، به معناي ارزان شدن قيمت‌ها نيست، به اين معنا‌ست كه قبلاً كه افزايش قيمت‌ها 40 درصد بود، در حال حاضر به ۱۲درصد رسيده است. اين در حالي است كه اگر نرخ تورم منفي شود، قيمت‌ها كاهش مي‌يابد.   

روزنامه وطن امروز/ بنزین وارداتی یورو ۲ هم نیست
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه بنزین‌های وارداتی استاندارد یورو ۴ ندارد، گفت: بنزین‌های وارداتی حتی یورو ۲ هم نیست و تمام ادعاها خلاف واقع است. سیدمهدی موسوی‌نژاد به انتقاد از بنزین‌های وارداتی و رویکرد سازمان محیط‌زیست پرداخت و گفت: تمام ادعاهای مطرح‌شده مبنی بر بنزین‌های پتروشیمی و یورو 4 بودن بنزین‌های وارداتی خلاف واقع است. وی ادامه داد: متاسفانه مسؤولان ذی‌ربط و سازمان استاندارد که باید مدارکی دال بر استاندارد بودن بنزین‌های وارداتی را ارائه کنند به نمایندگان نداده‌اند. وی اضافه کرد: گفته‌های خانم ابتکار درباره بنزین‌ها خلاف واقع است، چرا که مسؤولان ذی‌ربط در این‌باره کمیسیون‌های انرژی، اصل 90 و بهداشت و درمان گزارش‌های خود را ارائه داده‌اند. موسوی‌نژاد همچنین تصریح کرد: درخواست تحقیق و تفحص از سازمان حفاظت محیط‌زیست را در کمیسیون انرژی تصویب کردیم و هنوز در صحن علنی به تصویب نرسیده و امیدواریم با نظر مثبت مجلس این مهم انجام بگیرد. 

روزنامه جام جم/  تبلیغات سازمان‌یافته نامزدها در فضای مجازی ممنوع است
وزیر کشور با بیان این‌که تبلیغات سازمان‌یافته داوطلبان در فضای مجازی ممنوع است، گفت: از رئیس دستگاه قضایی درخواست کردم شعب خاصی در همه حوزه‌های اصلی تشکیل شود تا کار رسیدگی به شکایات و تخلفات انتخاباتی به‌سرعت پیش برود. رحمانی‌فضلی در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری با بیان این‌که هیأت‌های اجرایی 10 روز فرصت دارند تا نتایج بررسی‌ها را اعلام کنند افزود: باید در مقابل همه نامزدها در صورتی که احراز شرایط نشدند، پاسخگو باشیم.وی ادامه داد: از روز اول ثبت‌نام، استعلام‌ها را آغاز کرده‌ایم و هیأت‌های اجرایی اگر لازم باشد به صورت سه شیفت نیز کار خواهند کرد.رحمانی فضلی با اشاره به تعامل وزارت کشور با شورای نگهبان در روند برگزاری انتخابات گفت: ما با شورای نگهبان به توافقات خوب و تعاملات سازنده‌ای رسیده‌ایم و به این توافق رسیدیم که هر نهاد متناسب با قانون در حوزه خود، کارش را انجام دهد. 

روزنامه ایران/ دلیل «حصر» به روایت معاون فرمانده سپاه
معاون فرمانده سپاه گفت: «اطلاعاتی داریم که برخی حامیان فتنه‌گران منتظر فرصتی برای برپایی فتنه دیگر هستند و به مجرد دیدن ضعفی از نظام، دوباره فعال می‌شوند.»سردار نجات افزود: «وجهه‌ پدرانه و جذب رهبر معظم انقلاب بر همه وجوه دیگر ایشان برتری دارد. ایشان فردای روزی که موسوی به نتایج  اعتراض کرد، وی را خواستند و گفتند جنس تو با جنس ضد انقلاب فرق دارد و اگر اعتراض داری، در چارچوب قانون اعلام کن. عین این پیام را برای کروبی و دیگران هم فرستادند. بعد وقتی دیدند اینها ادامه می‌دهند، با ستادهای اینها جلسه گذاشتند.» به گفته وی، «علت اصلی حصر سران فتنه فراخوان 25 بهمن 89 که منجر به آمدن 4-3 هزار نفر به خیابان شد، بود. اینها به خاطر فتنه دومی که می‌خواستند بعد از 88 برپا کنند و مصطفی تاج‌زاده هم از زندان آن را حمایت می‌کرد، به حصر رفتند. حصر اینها به درخواست قوه قضائیه و طبق مصوبه شورای عالی امنیت ملی است.»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات