صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸  ، 
کد خبر : ۲۹۲۹۱۴

اخبار

۱- آخرین وضعیت مطالبات وزارت نفت از بابک زنجانی
وزیر نفت درباره آخرین وضعیت مطالبات وزارت نفت از بابک زنجانی گفت: این فرد هنوز در زندان است و هیچ‌یک از بدهی‌های خود را تسویه نکرده است؛ البته یک سری اموال او به وزارت نفت داده شده و ما به دنبال فروش این اموال هستیم که این اموال در فروش با مشکلات زیادی مواجهند. در نهایت فکر نمی‌کنم بتوان تمام اموال او را فروخت و رقم بزرگی نیز از این طریق عاید وزارت نفت نخواهد شد. وی با اشاره به اینکه ارزش دارایی‌های زنجانی به ۲۰۰۰ میلیارد تومان هم نمی‌رسد، اظهار داشت: بدهی‌های رسمی وی نزدیک به ۱۰ هزار میلیارد تومان است و هنوز می‌گوید فردا و پس‌فردا بدهی خود را می‌دهم.
۲- فعالیت رسانه‌ای در شبکه‌های مجازی مجوزدار می‌شود
ابوالحسن فیروزآبادی، دبیرشورای عالی فضای مجازی گفت: فعالیت رسانه‌ای در شبکه‌های اجتماعی ضابطه‌مند می‌شود و بر اساس آن، کسانی که در این شبکه‌ها فعالیت رسانه‌ای دارند، باید به‌زودی خود را برای دریافت مجوز آماده کنند. وی به تصویب طرحی در این شورا که در آن مقرر شده همه شبکه‌‌های پیام‌رسان فعال در کشور در یک دوره یک‌ساله ذخیره‌‌سازی داده‌‌های خود را در داخل کشور انجام دهند، اشاره و ابراز امیدواری کرد: پس از این الزام همه کسانی که قصد دارند در شبکه‌های اجتماعی برای ایران فعالیت داشته باشند، با انتقال سرورهای خود پایبندی به قوانین کشورمان را نشان دهند تا امنیت این شبکه‌ها برای کاربران داخلی ارتقا یابد.
۳- آمارسازی در حوزه اعتیاد
رئیس کمیته مستقل مبارزه با مواد مخدر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به نبود آمار دقیق درباره تعداد معتادان، گفت: سال ۱۳۶۶ در بین ۵۰ میلیون جمعیت، دو میلیون معتاد وجود داشت. این آمار در سال ۱۳۸۳ در بین ۶۸ میلیون نفر جمعیت، به ۵/۲ میلیون معتاد و یک میلیون و ۲۶۰ هزار مصرف‌کننده تفننی رسید، اما این آمار در دولت دهم به یک‌باره به ۷۵۰ تا ۸۰۰ هزار نفر در جمعیت ۷۰ میلیونی کاهش یافت.‌ در همین سال‌ها بود که دستکاری آمار سبب شد تعداد معتادان در سال ۱۳۹۰ یک میلیون و ۳۳۰ هزار معتاد اعلام شود. علی هاشمی تأکید کرد، متأسفانه آمارسازی در حوزه اعتیاد در پیشبرد اهداف مدّ نظر برای مبارزه با مواد مخدر خلل وارد کرده است.
۴- عذرخواهی اردوغان از پوتین
کرملین اعلام کرد، رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه با ارسال نامه‌ای به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه از او بابت سرنگونی جنگنده روسی عذرخواهی کرده است. کرملین در این بیانیه آورده است، اردوغان در این نامه از علاقه خود برای حلّ‌وفصل مشکلات پیش‌آمده به دلیل سرنگونی جنگنده روسیه سخن گفته است. وی که در این نامه روسیه را دوست و شریک خود خوانده، نوشته است: ترکیه هرگز قصد سرنگونی جنگنده روسیه را نداشته است. رئیس‌جمهور ترکیه همچنین مراتب تسلیت و همدردی خود را بابت کشته شدن خلبان روسی اعلام کرده و نوشته است: متأسفم.
۵- استان‌های مورد علاقه قاچاقچیان
سردار مسعود منفرد، جانشین رئیس پلیس آگاهی ناجا با اشاره به راه‌اندازی قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا و ارز از ابتدای سال ۹۵ در نیروی انتظامی، از برنامه ویژه برای سه استانی که بیشترین ورودی و خروجی کالای قاچاق در کشور را دارند، خبر داد و گفت: به صورت مشخص استان‌های آذربایجان غربی، هرمزگان و کردستان بیشترین ورود و خروج کالای قاچاق را دارند که با توجه به برنامه‌ریزی انجام‌شده، برخوردهای مؤثر و موفقی در این سه استان انجام گرفته است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات