صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲  ، 
کد خبر : ۲۹۵۰۵۵

حرف روز/ جنجال ساختگی

هنوز زمان زیادی از پدیده شوم فیش‌های حقوقی نجومی و نگذشته است که خبر دیگری کام مردم را تلخ کرد و آن هم انتشار اخبار غیرموثق و کذب از پدیده «املاک نجومی» بود.
پایگاه بصیرت / مصطفی قربانی
یادداشت: هنوز زمان زیادی از پدیده شوم فیش‌های حقوقی نجومی و نگذشته است که خبر دیگری کام مردم را تلخ کرد و آن هم انتشار اخبار غیرموثق و کذب از پدیده «املاک نجومی» بود. هر چند با تقاضای شهردار تهران از دادستان کل کشور برای رسیدگی به این موضوع و مشخص شدن ساختگی بودن این خبر، نگرانی‌ها از بابت این قضیه تا حدودی مرتفع شده، اما این موضوع حاوی نکات مهمی است:
۱- مبارزه با فساد یک فریضه است، اما استفاده جناحی و جریانی از پدیده فساد، نه تنها پسندیده نیست، بلکه خود نوعی ارتکاب به فساد است و سبب می‌شود جریان‌ها و نیروهای سیاسی بیش از آنکه به کارآمدی و حل و ‌رفع چالش‌های کشور بیندیشند، به فکر پیدا کردن نقطه ضعف و فسادی در جریان رقیب خود باشند و بازار شایعات و تهمت‌های ناروا رواج یابد. ۲- به نظر می‌رسد، خبرسازی درباره «املاک نجومی» در شهرداری تهران، علاوه بر اینکه با هدف تأثیرگذاری بر انتخابات هیئت‌رئیسه شورا مطرح شد، تلاشی برای به فراموشی سپردن «فیش‌های نجومی» و سرپوش گذاشتن بر ناتوانی دولت در ریشه‌یابی و برخورد با این پدیده است. در واقع، برخی طیف‌ها که واکنشی نسبت به پدیده شوم فیش‌های نجومی نداشتند، با جنجال‌آفرینی کذب، هم می‌خواهند بر ضعف‌های خود پرده‌ای بپوشانند و هم می‌خواهند شهردار تهران را تخریب کنند. ۳- اقدام پسندیده شهردار تهران در درخواست از دادستان کل کشور برای بررسی عملکرد زیرمجموعه و کشف فساد احتمالی، اقدامی انقلابی و جهادی است که باید الگوی سایر مدیران قرار گیرد. هرچند این مسئله از مسئولیت ایشان در جایگاه شهردار تهران در برخورد با فساد احتمالی در زیرمجموعه خود نمی‌کاهد. ۴- در حالی که کشور در شرایط خاصی قرار دارد و انتظار می‌رود، مسائلی چون بیکاری، ازدواج جوانان،‌ مشکلات مسکن و معیشت و... زودتر مرتفع شود، از نخبگان و نیروهای سیاسی انتظار می‌رود که مراقب جنجال‌آفرینی‌های بی‌مورد و غیرضروری باشند و رضایت خداوند، خدمت به نظام اسلامی و مردم کشورمان را بر ماندن به هر قیمت در قدرت و التذاذ شخصی ترجیح دهند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات