صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹  ، 
کد خبر : ۲۹۵۲۸۹

اخبار و تحلیل‌ها 27 شهریور 1395

امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) وقتی شما می‌گویید من پاسدار انقلابم، یکی از معانی پاسداری... این است که انقلاب مورد تهدید است؛ ... آنجایی انسان پاسداری می‌کند که تهدید وجود دارد؛ پس شما هم وجود انقلاب را دارید با اسم خودتان تأیید می‌کنید، هم تهدیدهایی را که متوجه انقلاب است دارید تبیین می‌کنید. (95/6/25)
نشریه اخبار و تحلیل‌ها word
نشریه اخبار و تحلیل‌ها pdf

▼ حرف روز
راز سرباز صفر بودن

در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال 1396 دستگاه تبلیغاتی دشمن بار دیگر فعال شده و این بار به ترور شخصیتی رویش‌های انقلابی، ملی و اسلامی ایران عزیز روی آورده است. سردار قاسم سلیمانی، فرمانده محبوب و مردمی پس از هجمه دو سال اخیر رسانه‌ها و نهادهای اطلاعاتی خارجی علیه وی، بار دیگر هدف اقدامات تخریبی قرار گرفته است. به دنبال فضاسازي‌هاي رسانه‌اي و عمليات رواني هفته‌هاي اخير رسانه‌هاي بيگانه و نيز برخي مقامات آمريکايي پيرامون این فرمانده محبوب، مردمي، انقلابي و ولايت‌مدار، وی در بيانيه‌اي تأکيد کرد: «حقير سرباز صفر ولايت و نظام جمهوري اسلامي و ملت شجاع و عزيزتر از جانم بوده و ان‌شاء‌الله با استعانت از خداي سبحان تا آخر عمر در همين جايگاه «سربازي» خواهم بود. از همه برادران و خواهران عزیزم خواهشمندم با بی‌اعتنایی به اظهارات فریبکارانه و تفرقه‌افکنانه دشمنان اجازه ندهند وقت ارزشمند خدمتگزاران این ملت صرف اهداف و مقاصد شوم دشمنان گردد.»
همه می‌دانند دشمن‌شناسی، موقعیت‌شناسی و ولایت‌پذیری راز مقبولیت سردار سلیمانی نزد میلیون‌ها دوستدار او در خارج و داخل است و این مهم از آنجا نشئت می‌گیرد که حاج‌قاسم به درستی قطب‌نمای صحنه نبرد را که دشمن برای تغییر و انحراف آن در تلاش است، برای هواداران و دوستداران میلیونی‌اش در داخل و خارج تبیین کرد و با سرباز خواندنش بار دیگر اوج ولایت‌پذیری خود را نشان داد تا راه را همچنان گم نکند. این راز همانی است که امروز امت انقلابی ایران، به‌ویژه مسئولان به شدت نیازمند آن هستند تا از مسیر ترسیم شده و خط رهبری خارج نشوند.
در این وضعیت حساس، مهم‌ترین وظایف نخبگان سیاسی و نظامی کشور شناخت دشمن و شگردهای آن است، همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب دشمن‌شناسی را وظیفه‌ای مستمر می‌دانند و می‌فرمایند: «ملت ایران به همان نسبت که دشمن، روش‌های خود را در توطئه علیه ایران اسلامی پیچیده‌تر می‌کند، باید بر هوشیاری و آگاهی خود بیفزاید و با آمادگی معنوی، فکری، سیاسی و حفظ وحدت و اتصال و ارتباط با یکدیگر، چهره دشمن را در هر لباسی که هست، شناسایی کند».

▼ گزارش روز
چه کسی تصمیم می‌گیرد؟

چه کسی در شبکه دوم سیما تصمیم می‌گیرد! این سؤال مهمی است که این روزها نحوه عملکرد مدیران این شبکه را در برابر افکار عمومی قرار داده است. پس از انتقادات فراوان از دعوت به همکاری یکی از کارگردانان سینما که آخرین ساخته وی به دلیل توهین به جایگاه پدر و ارائه چهره مخدوش از خانواده ایرانی توقیف است، برای ساخت سریالی با موضوع تحکیم بنیان خانواده، در هفته جاری نیز یکی از بازیگرانی که به دلیل حضور فعالانه در جریان فتنه و دامن زدن به توهم دروغ تقلب بازداشت شده بود، به یک برنامه پخش زنده دعوت شده و تریبون رسانه ملی در اختیارش گذاشته می‌شود؛ اما این همه ماجرای شبکه دو سیما در هفته‌های اخیر نیست و این شبکه در اقدامی حیرت‌انگیز دیگر، نفر برتر مسابقات خوانندگی یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای ضد انقلاب را به یک برنامه زنده دعوت کرده و اجازه می‌دهد با استفاده از آنتن سیما خود را به مخاطبان میلیونی تلویزیون معرفی کند! واقعاً چه کسی در این شبکه تصمیم می‌گیرد که آشکارا در حال حرکت در مسیری مخالف اهداف صداوسیمای جمهوری اسلامی است!
در حالی که نمی‌توان از برنامه‌های مفید پرتعداد تلویزیون عبور کرد، اما متأسفانه افزون بر آنچه درباره شبکه دوم سیما بیان شد، شاهد هستیم که بسیاری از برنامه‌های صداوسیما به پاتوق بازیگران تبدیل شده است؛ افرادی به اصطلاح ستاره که هر روز در بهترین ساعات پخش، میهمان برنامه‌های این سازمان شده و بر شهرت خود می‌افزایند که متأسفانه رفتار و نگرش آنها در بسیاری از موارد 180 درجه با الگوهای ایرانی و اسلامی در تضاد است. گویا هیچ مدیری به این فکر نمی‌کند که همین گفت‌وگوها می‌تواند فرهنگ جامعه را بسازد، که ساده‌ترین و دم‌دستی‌ترین تأثیر آن را می‌توان در موضوع پوشش مشاهده کرد! به راستی، چطور می‌توان پوشش اسلامی را در جامعه ترویج کرد؛ در حالی که در تلویزیون هر روز افرادی تبلیغ می‌شوند و محبوبیت کسب می‌کنند که نحوه پوشش آنها فرسنگ‌ها با عرف و سبک زندگی ایرانی- اسلامی فاصله دارد!

▼ خبر ویژه
رژیم صهیونیستی 200 کلاهک اتمی دارد

یکی از ایمیل‌های افشا شده «کالین پاول» وزیر خارجه اسبق آمریکا تأیید می‌کند، رژیم صهیونیستی دست‌کم 200 کلاهک اتمی دارد. پاول این مسئله را سال گذشته در ایمیلی به یکی از همکارانش گفته و مدعی شده است، این موشک‌ها ایران را نشانه رفته‌اند. به نوشته پایگاه «لوبلاگ»، وی در ایمیلی به «جفری لیدز» از حامیان مالی حزب دموکرات، درباره موضع «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در قبال ایران، نوشته است: «مذاکرات به چیزی که او می‌خواهد، نمی‌رسد. اما به هر حال، ایرانی‌ها حتی اگر هم بمب اتم بسازند، نمی‌توانند از آن استفاده کنند... تهرانی‌ها می‌دانند که اسرائیل [رژیم صهیونیستی] دست‌کم ۲۰۰ موشک هسته‌ای را به سوی تهران نشانه‌گیری کرده و ما نیز هزار موشک اتمی داریم». کالین پاول در این ایمیل نوشته است، ایران می‌داند در صورت استفاده از بمب اتم، آمریکا به جنگ با این کشور پرداخته و موجودیت نظام ایران به خطر می‌افتد. در بخش دیگری از ایمیل وزیر خارجه اسبق آمریکا تأکید شده است: «ایران حق دارد برنامه غنی‌سازی اورانیوم داشته باشد... ایرانی‌ها به درستی می‌‌گویند که غنی‌سازی اورانیوم برای مصارف مسالمت‌جویانه حق آنهاست... اما تحریم‌ها تنها برای شکستن ایران کافی نیست...»
 
▼ اخبار
1- رزمایش سراسری صهیونیست‌ها و اذعان به قدرت مقاومت
ارتش رژیم صهیونیستی با این ادعا که در صورت رخ دادن جنگی علیه این رژیم بیش از 230 هزار موشک از سوی محور مقاومت به اراضی اشغالی شلیک خواهد شد، بنا دارد هفته آینده رزمایشی داخلی برگزار کند. بخش فرماندهی جبهه داخلی ارتش رژیم صهیونیستی پیش‌بینی کرده است صدها شهرک‌نشین صهیونیست در پی اصابت هزاران موشک به اراضی اشغالی کشته خواهند شد. ارتش رژیم صهیونیستی در سناریوهای رزمایش سراسری، کشته شدن 400 صهیونیست را در نظر گرفته، اما نگفته است این تعداد احتمالی، از شهرک‌نشینان خواهند بود یا از نظامیانی که در جبهه نبرد حضور دارند. «اسحاق گرشون» رئیس فرماندهی جبهه داخلی ارتش رژیم صهیونیستی پیشتر در گفت‌وگو با رادیو ارتش گفته بود: «اگر در جنگ دوم با لبنان، روزانه 160 موشک به مناطق شمالی (اراضی اشغالی) شلیک می‌شد، باید در جنگ بعدی روزانه 1200 موشک انتظار داشته باشیم که سناریویی کاملاً متفاوت از آنچه می‌دانیم، خواهد داشت.»
2- همکاری روسیه با ایران ضد منافع رژیم صهیونیستی است
روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» در تحلیلی با عنوان «نقطه عطف روسیه و ایران» ضمن اشاره به اینکه همکاری نظامی ایران و روسیه ضد منافع رژیم صهیونیستی است، نوشت: هر چند گفته شد که عملیات روسیه از همدان پایان گرفته، اما روابط تهران و مسکو طی پنج سال گذشته به شکل قابل توجهی گسترش یافته است. این روزنامه افزود: پرواز بمب‌افکن‌های روسیه از پایگاه شکاری همدان بیش از هر چیز دلایل عملیاتی داشته است؛ بمب‌افکن‌های غول‌آسای دوربرد «توپولف 22»، اگر برای حمله به نیروهای مخالف «بشار اسد» در سوریه از پایگاه خود در «موزدوک» در اوستیای شمالی در جنوب روسیه پرواز کنند، تنها می‌توانند پنج تا هشت تن بمب حمل کنند؛ اما در صورت حمله از پایگاه همدان وزن بمب‌ها می‌تواند تا 22 تن افزایش بیابد. جت‌های جنگی «سوخو 34» هم بدون سوخت‌گیری در بین راه اساساً نمی‌توانند از روسیه به سوریه برسند.
3- توهین مفتی وهابی سعودی به ایران و ایرانیان
«عائض قرنی» مفتی وهابی، در پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر، ایران را کشور «صفوی و مجوسی» و منشأ تروریسم در جهان توصیف کرد! «عبدالعزیز آل‌شیخ» مفتی کل عربستان نیز پیشتر در اظهاراتی گستاخانه گفته بود: «آنها (ایرانیان) مسلمان نیستند، بلکه مجوسند و دشمنی آنها با مسلمانان مسئله قدیمی است.» این ادعاها در شرایطی است که کمتر از یک ماه قبل، بیش از 200 عالم اهل تسنن، از جمله شیوخ الازهر مصر پس از شرکت در نشستی در چچن، سلفی‌گری و وهابیت را خارج از اهل تسنن دانستند. به عقیده کارشناسان، وهابیت منشأ اصلی تروریسم و افراطی‌گری در مناطق مختلف جهان است و وهابی‌ها و پیروان وهابیت سعی می‌کنند برای مقابله با دیگران، آنان را تکفیر و غیرمسلمان توصیف کنند.
4- فروش کالاهای کشاورزی در بورس نقشی در تولید نخواهد داشت
رئیس بنیاد توانمندسازی گندم‌کاران کشور گفت: به جای آنکه کشاورز چهار ماه پس از فروش محصول به دولت، منتظر دریافت پول گندم خود باشد، دولت باید در بودجه سالیانه ردیفی برای خرید تضمینی گندم در نظر بگیرد. ایمانی در پاسخ به اینکه فروش کالاهای کشاورزی در بورس چقدر می‌تواند در رونق اقتصادی بخش کشاورزی مؤثر باشد، گفت: قیمت برخی محصولات ما، از جمله گندم و جو به دلیل هزینه‌های بالای تولید از قیمت بازارهای جهانی بالاتر است و وقتی کالا از طریق واردات با بهای ارزان‌تر تأمین می‌شود، اینکه فکر کنیم عرضه آن در بورس کالا می‌تواند نقش مؤثری در تولید داشته باشد، اشتباه است.

▼ اخبار کوتاه
علی ارجمند عین‌الدین، مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان البرز در نشست «تأثیرات و پیامدهای غذاهای آزمایشگاهی تراریخته بر انسان» از آخرین فتاوای دو نفر از مراجع عظام تقلید درباره تحریم کشت این محصولات تا حصول اطمینان کامل از بی‌خطر بودن آنها برای سلامت انسان خبر داد و گفت: حضرات آیات عظام مکارم‌شیرازی و علوی‌گرگانی، در فتاوایی جداگانه، تحقیقات بر محصولات دستکاری شده ژنتیکی (تراریخته) را بدون اشکال، اما «کشت تجاری» این محصولات را حرام اعلام کرده‌اند.
خبرگزاری «رویترز» به نقل از منابع آگاه از برنامه بارگیری نفتکش‌های ایران در گزارشی نوشت: صادرات نفت ایران در ماه آگوست نسبت به ماه جولای، 15 درصد افزایش یافت و به بیش از دو میلیون بشکه در روز رسید و به سطح محموله‌های پنج سال گذشته نزدیک شد. بر اساس این گزارش، تقاضای بالا برای نفت خام ایران در آسیا و اروپا، این کشور را قادر ساخته است تا تولید نفت خود را به بیش از ۸/۳ میلیون بشکه در روز در ماه جاری افزایش دهد.
غلامعلی حدادعادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در زمینه حواشی ایجاد شده درباره تغییر روز ملی «شعر و ادبیات فارسی» گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در یکی دو جلسه قبل خود، زادروز فردوسی را به عنوان روز زبان و ادبیات فارسی تصویب کرد، اما این روز جانشین روز «شعر فارسی» که به شهریار تعلق دارد، نخواهد شد و هر دو کارکرد، مراسم و برنامه‌های خود را خواهند داشت.
آیت‌الله فقیهی، استاد حوزه علمیه قم با اشاره به نامه جامعه مدرسین به رئیس‌جمهور و بیان تذکراتی در عرصه فرهنگی، گفت: جامعه مدرسین همواره حرف‌ها و مطالبی را که دارد، به مسئولان و دولت‌ها منتقل می‌کند. به تازگی هم نامه محرمانه‌ای را برای آقای رئیس‌جمهور تنظیم کرده و اشکالات فرهنگی را که به ذهن‌شان آمده است، منتقل کرده‌اند؛ البته این دفعه اول نیست و این کار بارها انجام شده است.
حسن غفوری‌فرد درباره فعالیت‌های انتخاباتی اصولگرایان گفت: اصولگرایان فعلاً در مرحله بررسی هستند و هنوز به نتیجه‌ای نرسیده‌اند. وی افزود: شاید در این میان حدود ۴۰ نفر خود را به عنوان کاندیدا معرفی کنند که باید شرایط آنها بررسی شود؛ هر چه بیش از این در این‌باره گفته شود، خارج از اصولگرایی است.
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات