صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹  ، 
کد خبر : ۲۹۵۲۹۳

از اذعان به قدرت مقاومت تا نگرانی از همکاری ایران و روسیه

۱- رزمایش سراسری صهیونیست‌ها و اذعان به قدرت مقاومت
ارتش رژیم صهیونیستی با این ادعا که در صورت رخ دادن جنگی علیه این رژیم بیش از ۲۳۰ هزار موشک از سوی محور مقاومت به اراضی اشغالی شلیک خواهد شد، بنا دارد هفته آینده رزمایشی داخلی برگزار کند. بخش فرماندهی جبهه داخلی ارتش رژیم صهیونیستی پیش‌بینی کرده است صدها شهرک‌نشین صهیونیست در پی اصابت هزاران موشک به اراضی اشغالی کشته خواهند شد. ارتش رژیم صهیونیستی در سناریوهای رزمایش سراسری، کشته شدن ۴۰۰ صهیونیست را در نظر گرفته، اما نگفته است این تعداد احتمالی، از شهرک‌نشینان خواهند بود یا از نظامیانی که در جبهه نبرد حضور دارند. «اسحاق گرشون» رئیس فرماندهی جبهه داخلی ارتش رژیم صهیونیستی پیشتر در گفت‌وگو با رادیو ارتش گفته بود: «اگر در جنگ دوم با لبنان، روزانه ۱۶۰ موشک به مناطق شمالی (اراضی اشغالی) شلیک می‌شد، باید در جنگ بعدی روزانه ۱۲۰۰ موشک انتظار داشته باشیم که سناریویی کاملاً متفاوت از آنچه می‌دانیم، خواهد داشت.»
۲- همکاری روسیه با ایران ضد منافع رژیم صهیونیستی است
روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» در تحلیلی با عنوان «نقطه عطف روسیه و ایران» ضمن اشاره به اینکه همکاری نظامی ایران و روسیه ضد منافع رژیم صهیونیستی است، نوشت: هر چند گفته شد که عملیات روسیه از همدان پایان گرفته، اما روابط تهران و مسکو طی پنج سال گذشته به شکل قابل توجهی گسترش یافته است. این روزنامه افزود: پرواز بمب‌افکن‌های روسیه از پایگاه شکاری همدان بیش از هر چیز دلایل عملیاتی داشته است؛ بمب‌افکن‌های غول‌آسای دوربرد «توپولف ۲۲»، اگر برای حمله به نیروهای مخالف «بشار اسد» در سوریه از پایگاه خود در «موزدوک» در اوستیای شمالی در جنوب روسیه پرواز کنند، تنها می‌توانند پنج تا هشت تن بمب حمل کنند؛ اما در صورت حمله از پایگاه همدان وزن بمب‌ها می‌تواند تا ۲۲ تن افزایش بیابد. جت‌های جنگی «سوخو ۳۴» هم بدون سوخت‌گیری در بین راه اساساً نمی‌توانند از روسیه به سوریه برسند.
۳- توهین مفتی وهابی سعودی به ایران و ایرانیان
«عائض قرنی» مفتی وهابی، در پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر، ایران را کشور «صفوی و مجوسی» و منشأ تروریسم در جهان توصیف کرد! «عبدالعزیز آل‌شیخ» مفتی کل عربستان نیز پیشتر در اظهاراتی گستاخانه گفته بود: «آنها (ایرانیان) مسلمان نیستند، بلکه مجوسند و دشمنی آنها با مسلمانان مسئله قدیمی است.» این ادعاها در شرایطی است که کمتر از یک ماه قبل، بیش از ۲۰۰ عالم اهل تسنن، از جمله شیوخ الازهر مصر پس از شرکت در نشستی در چچن، سلفی‌گری و وهابیت را خارج از اهل تسنن دانستند. به عقیده کارشناسان، وهابیت منشأ اصلی تروریسم و افراطی‌گری در مناطق مختلف جهان است و وهابی‌ها و پیروان وهابیت سعی می‌کنند برای مقابله با دیگران، آنان را تکفیر و غیرمسلمان توصیف کنند.
۴- فروش کالاهای کشاورزی در بورس نقشی در تولید نخواهد داشت
رئیس بنیاد توانمندسازی گندم‌کاران کشور گفت: به جای آنکه کشاورز چهار ماه پس از فروش محصول به دولت، منتظر دریافت پول گندم خود باشد، دولت باید در بودجه سالیانه ردیفی برای خرید تضمینی گندم در نظر بگیرد. ایمانی در پاسخ به اینکه فروش کالاهای کشاورزی در بورس چقدر می‌تواند در رونق اقتصادی بخش کشاورزی مؤثر باشد، گفت: قیمت برخی محصولات ما، از جمله گندم و جو به دلیل هزینه‌های بالای تولید از قیمت بازارهای جهانی بالاتر است و وقتی کالا از طریق واردات با بهای ارزان‌تر تأمین می‌شود، اینکه فکر کنیم عرضه آن در بورس کالا می‌تواند نقش مؤثری در تولید داشته باشد، اشتباه است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات