صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲  ، 
کد خبر : ۲۹۶۲۵۸

از دعوت به اعتصاب عمومی در عربستان تا خبر بد برای رژیم صهیونیستی

۱- دعوت به اعتصاب عمومی در عربستان
پس از تصمیمات جدید عربستان برای اجرای سیاست ریاضت اقتصادی در این کشور و تحت فشار قرار گرفتن مردم، صداهایی از داخل عربستان مبنی بر اعتصاب و عصیان مدنی به گوش می‌رسد. پایگاه خبری «رأ‌ی الیوم» گزارش داد، عربستانی‌ها معتقدند تصمیمات رهبران این کشور با خواسته‌های مردم همخوانی ندارد و بر زندگی آنها تأثیر بد می‌گذارد؛ به همین دلیل باید این سیاست‌ها تغییر کند. بر اساس این، عربستانی‌ها با ساخت هشتگ «اضراب_الشعب_یوم_الاحد» در شبکه‌های اجتماعی خواستار اعتصاب عمومی شدند و این هشتگ به رتبه چهارم هشتگ‌های برتر عربستان در شبکه‌های اجتماعی رسید. بی‌شک، دعوت به اعتصاب و عصیان عمومی مسئولان عربستان را با چالشی جدی رو به رو خواهد کرد. محمدبن‌سلمان، جانشین ولی‌عهد سعودی درحالی ریاضت اقتصادی را در داخل عربستان در دستور کار قرار داده که همچنان بر هزینه‌های گزاف حمله به یمن و کمک مالی به گروه‌های تروریستی در عراق و سوریه ادامه داده و همچنین ولخرجی‌هایی مانند خرید قایق تفریحی نیم میلیارد دلاری برای خودش را رها نکرده است.

۲- خبر بد برای رژیم صهیونیستی
روز‌نامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» با اشاره به احتمال انتخاب «میشل عون» به سمت ریاست‌جمهوری لبنان، نوشته است: این خبر بدی برای اسرائیل [رژیم صهیونیستی] است؛ چرا که روابط نزدیکی با حزب‌الله دارد. در این گزارش آمده است: اگر عون رئیس‌جمهور لبنان شود، این فرمانده سابق نظامی و البته سیاست‌مداری که دارای روابط خوب و گسترده‌ای است، اختیار انتخاب نخست‌وزیر و سایر وزرا را خواهد داشت و افزون بر تمامی این موضوعات، سیاست‌های کلی کشور را تبیین خواهد کرد. یدیعوت آحارونوت در ادامه آورده است: اگر میشل عون رئیس‌جمهور شود، ایران جای پای خود را در لبنان قوی‌تر از پیش می‌کند و کسی جرئت خلع سلاح حزب‌‌الله را نخواهد داشت، موضوعی که می‌تواند برای عربستان نگران‌کننده باشد.

۳- اقرار ابتکار به بدعهدی آمریکایی‌ها
معصومه ابتکار، رئیس سازمان محیط زیست در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه گفت: همچنان بخش زیادی از دارایی‌های ایران به دلیل تداوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران در شبکه بانکی مسدود است و به همین دلیل برنامه کاهش ۱۲ درصدی گازهای گلخانه‌ای ایران تا سال ۲۰۳۰ با کسری منابع مالی روبه‌رو خواهد شد. رئیس سازمان محیط‌زیست با اشاره به صحبت‌هایی در ایران مبنی بر اینکه طرف غربی، تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران را فریب داده است، اظهار داشت: آنها برای گفته‌های‌شان دلیل دارند و شواهد زیادی در دست است که نشان می‌دهد آمریکایی‌ها به تعهدات خود عمل نکرده‌اند.

۴- عجله معاون رئیس‌جمهور برای انتخابات
با نزدیک شدن به دور جدید انتخابات ریاست جمهوری گویا تلاش‌های معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری برای دور جدید انتخابات آغاز شده است. شهیندخت مولاوردی در کانال خبری خود با انتشار مطالبی، مانند «زنان می‌توانند کاندیدای ریاست‌جمهوری ‌شوند» به لزوم حضور زنان در انتخابات ریاست‌جمهوری اشاره کرده و گفته است: «هیچ‌گاه در طول انتخابات‌های اخیر مقامات نظارتی اعلام نکردند که مقصود قانون از کلمه رجل سیاسی «مرد» است؛ البته هیچ‌گاه هم زنان با وجود نام‌نویسی در انتخابات ریاست‌جمهوری، تأیید صلاحیت نشده‌اند. به نظر می‌رسد، با ابلاغ سیاست‌های کلی می‌توان در آینده در این مسیر گام برداشت...»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات