صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴  ، 
کد خبر : ۲۹۶۳۸۲

اخبار ویژه روزنامه های 16 آبان 1395

کیهان

تورم 8 درصد است یا 28 درصد؟!

مردم می‌گویند کالاها در حال گران شدن است و دولت می‌گوید، تورم در حال کاهش، مردم از دو رقمی شدن نرخ تورم برخی خوراکی‌های سر سفره خود گلایه دارند و دولت تأکید دارد،  باید تک رقمی شدن نرخ تورم میانگین کشور را مهم دانست. این دوگانگی باعث بدگمان شدن مردم به آمارها شده است.
به گزارش تابناک، آنچه در گزارش هفتگی بانک مرکزی دیده می‌شود، عمدتا تغییرات قیمت برخی خوراکی‌های پرمصرف خانوارهای شهری است که از شهر تهران نمونه‌گیری می‌شود و تورم البته بیانگر قیمت‌ کالاها و خدمات بسیار در تمامی شهرهای ایران.
بر اساس اعلام بانک مرکزی، نرخ تورم در دوازده ماه منتهی به مهرماه 1395 نسبت به دوازده ماه منتهی به مهرماه 1394 معادل 8/7 درصد برآورد شده؛ به عبارتی، میانگین رشد قیمت کالاها و خدمات مورد محاسبه در سبد تورم کشور در این مدت 8/7 درصد شده است. آنچه دولت و بانک مرکزی از آن به عنوان کاهش نرخ تورم یاد می‌کنند، به این معناست که «میانگین رشد» قیمت کالاها و خدمات کاهش یافته و نه اینکه قیمت همه کالاها و خدمات کم شده باشد.
واقعیت این است که هر چند دولت به کاهش نرخ تورم دل‌خوش کرده، اما مردم نگران‌ گران‌ شدن برخی کالاها و خدماتی هستند که مستقیم بر سبد هزینه‌های آنها اثر می‌گذارد. مصداق این دلدادگی دولت و دل‌نگرانی مردم را می‌توان در سبد هزینه‌های خانوارها در تامین اقلام خوراکی پرمصرف پروتئینی، میوه و سبزی، لبنیات و... جستجو کرد و از قضا دولت‌ها باید در کنار مهار تورم، نگاهی واقع‌بینانه بر تغییرات قیمتی کالاهای خوراکی مردم هم داشته باشند که معیشت آنها را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.
رشد 31 درصدی قیمت هر کیلو برنج درجه یک تولید داخل و افزایش 47/1 درصدی قیمت هر کیلو برنج درجه 2 ایرانی نشانه روشنی است از اینکه چرا مردم می‌گویند کالاها در حال گران شدن است، به ویژه اینکه قند و شکر در این مدت به ترتیب 29/6 درصد و 26/8 درصد افزایش نرخ را تجربه کرده است.

ناکامی 81 درصدی طرح خروج از رکود

«در حالی که دولتمردان مانور تبلیغاتی گسترده‌ای درباره موفقیت طرح اعطای وام به واحدهای راکد در سال جاری به راه انداخته‌اند، آمارهای موجود نشان می‌دهد 81 درصد واحدهای تولیدی متقاضی، از دریافت وام محروم مانده‌اند.»
به گزارش مشرق، «گزارش‌های آماری از تسهیلات پرداخت‌شده در طرح رونق تولید از ابتدای اردیبهشت ماه تا 28 مهر ماه سال جاری براساس گزارش منتشر شده توسط دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی نشان از ناکامی اکثر واحدهای تولیدی در دریافت وام دارد.
براساس این آمار، تا 28 مهر ماه 31 هزار و 985 واحد تولیدی در سراسر کشور برای دریافت وام، ثبت‌نام کرده‌اند. از این تعداد، 31 هزار و 862 واحد برای اخذ تسهیلات به بانک معرفی شده‌اند. اما در کمال تعجب، فقط 6 هزار و 185 واحد تولیدی توانسته‌اند وام دریافت کنند که مجموع وام پرداختی به آنها 4561 میلیارد تومان بوده است.
این آمار نشان‌ می‌دهد بانک‌ها فقط به 19 درصد بنگاه‌های متقاضی، وام پرداخت کرده‌اند و 81 درصد این واحدها (بالغ بر 25800 واحد تولیدی) نتوانسته‌اند وام دریافت کنند.

رئیس باند اختلاس 8 هزار میلیاردی معاون وزیر در دولت اصلاحات بود.

محمود صادقی که از عناصر دخیل در دروغ‌پردازی بورسیه‌ها بود، در مصاحبه با روزنامه ایران مدعی شد آقای غندالی سابقه اصلاح‌طلبی نداشته. ایشان یکی از نیروهای تیم آقای قالیباف بود و یکی از انتقادات سیاسی اصلاح‌طلبان به آقای فانی (وزیر سابق آموزش و پرورش) این بود که چرا از تیم رقیب برای خود مدیر آورده است. به هر حال برای انتساب قسمت عمده تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیان به دولت قبل مستندات زیادی وجود دارد.
این فرافکنی رسوا در حالی است که اگر فساد مذکور مربوط به تیم قالیباف بود، آقای روحانی اقدام به تقلیل و رفع و رجوع آن تحت عنوان «فساد نیست، بدهی معوقه است» نمی‌کرد.
از طرف دیگر پایه مأموریت آقای صادقی در این آدرس غلط چیست؟ پیش از این خانم کولایی از اعضای شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان فاش کرد که برخی افراد به واسطه پول و رانت در فهرست ائتلاف امید جای گرفتند.
غندالی که 23 مهر 92 در دولت روحانی به ریاست صندوق ذخیره فرهنگیان گماشته شد تیرماه همین امسال از سوی دولت به عنوان مدیرجهادی!  برگزیده معرفی شد. وی در دولت اصلاحات، از سوی مرتضی حاجی وزیر آموزش   و پرورش- که از اعضای اصلی ستاد خاتمی بود - به عنوان معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی این وزارت منصوب شد و از جمله معاونان وزیری بود که در حمایت از تحصن فتنه‌آمیز افراطیون در مجلس ششم اعلام استعفا کرد.
نکته قابل توجه این که در آغاز دولت یازدهم غندالی از جمله کسانی بود که از سوی ستاد روحانی برای وزارت آموزش و پرورش برنامه داد و جزو گزینه‌های پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش بود.
یادآور می‌شود طبق گفته مسئولان صندوق ذخیره فرهنگیان، ماهانه حدود 19 میلیارد تومان از حقوق فرهنگیان به این صندوق واریز می‌شد. رسوایی 8 هزار میلیاردی و احتمال استیضاح وزیر در همین باره موجب پیشدستی دولت در برکناری فانی برای پاک کردن فساد شد.

مومنی:مشاوران اقتصادی،اطلاعات غلط به روحانی می دهند!


فرشاد مؤمنی به روزنامه آرمان گفت: رشد اقتصادی سال 95 رشد بی‌کیفیت است... آنچه ضروری است رسانه‌ها و دولت نیز در این راستا همکاری کنند، این است که باید واقع‌بینی، سیاست و انصاف جایگزین سیاست‌زدگی، دستکاری آمار، اطلاعات و بازی‌های فرصت‌طلبانه شود.
وی در پاسخ این سؤال که رشد اقتصادی اعلام شده چه تأثیری در وضعیت معیشت مردم داشته است؟ گفت: واقعیت این است که رشد اقتصادی مورد نظر به غایت بی‌کیفیت است و این همان مسئله‌ای بود که حتی دستگاه‌های ذی‌ربط داخلی نیز بارها به آن اشاره کرده‌اند. زیرا رشد بی‌کیفیت بنا بر تعریف رشد مبتنی بر خام‌فروشی، دلالی، سوداگری و ترویج تجارت پول است. درحالی که مسئله‌ای که برای کشور نجاتبخش است افزایش فرصت‌های شغلی مولد در کنار افزایش توان رقابت اقتصادی ملی است که ریشه در ارتقای بنیه تولید ملی دارد. واقعیت این است که رشد اقتصادی 95 هیچ یک از این ویژگی‌ها را ندارد بنابراین رشد حاصل شده بیش از اینکه به کار ملت و کشور بیاید به کار رقابت‌های جناحی و سیاسی می‌آید و گرهی از مشکلات کشور باز نخواهد کرد.
وی با بیان اینکه «جا دارد یک واقعیت مهم است و آن هم اینکه ساختار نهادی ایران و طرز نگاه مدیریت اقتصادی کشور به مسائل به طرز افراط‌آمیزی تحت تأثیر منافع بخش‌های غیرمولد است و گمان می‌رود که از این زاویه جا داشته سازمان‌های مستقل‌تر مانند مرکز پژوهش‌های مجلس، گزارش اخیر مشاور اقتصادی رئیس‌جمهور را در اتاق بازرگانی تهران مورد بررسی قرار دهند افزود: دانشگاه‌ها و مرکز پژوهش‌هایی که مسئولیت‌های راهبردی دارند، باید خطابه آقای نیلی را که در اتاق تهران خواند، جدی بگیرند. خطابه اخیر ایشان بیانگر این مسئله است که در مرکز قوه مجریه اندیشه‌ها و بینش‌هایی در حیطه اقتصادی حکمرانی دارد که به هیچ وجه برای حل مشکلات کشور راهگشا نیست. این گزارش به هیچ‌وجه به تجربه تاریخی فاجعه‌آمیز ربع قرن گذشته توجه نکرده و حتی به تجربه‌های ترمیم ساختاری در ایران نیز توجه نشده است. آقای نیلی در مقاله‌ای که در سال 76 نوشتند به وضوح نشان داده است که غفلت از مسائل بنیادی، نهادی و اکتفا به رویه‌های کوتاه‌نگرانه مانند بازی با قیمت‌های کلیدی فاجعه‌های بسیار بزرگی را برای کشور پدید آورد و با وجود آن در خطابه جدید آقای مسعود نیلی باز هم مشاهده می‌شود که وی به صراحت گفته در تعیین نرخ ارز باید محور و مبنا، منافع صادرکنندگان باشد و این یک خطای راهبردی بزرگی است که در گذشته نیز کشور این تجربه را پشت سر گذارد. خطای راهبردی عبارت از آن است که قبل از اینکه به مسائل تولیدکنندگان رسیدگی شود، دولت به دنبال حل مسئله صادرات است و این یک فاجعه است.
مؤمنی تصریح کرد: در شرایط بسیار پیچیده فعلی که تولیدکنندگان ایران در شرایط بحرانی روزگار می‌گذرانند همچنان مشاوران اقتصادی دولت به صراحت می‌گویند که نباید به تولیدکنندگان اعتنایی کرد، درحالی که بقا و امنیت ملی کشور، کیفیت زندگی مردم و توان رقابت اقتصاد ملی تابعی از وضعیت تولیدکنندگان است. به همین علت باید به صراحت گفت که مشکل کار، گزارش‌های غلط مشاوران اقتصادی به روحانی است.
وی همچنین گفته است: افزایش نرخ ارز، فاجعه ضعف بنیه تولیدی را در ایران تشدید خواهد کرد و سیستم را در خلق فرصت‌های شغلی مولد ناتوان می‌کند. بخش بزرگی از مایحتاج مردم از طریق منابع ارزی تأمین می‌شود و این وضعیت به مفهوم فشارهای بیشتر به معیشت مردم است. به راستی حیرت‌انگیز است که مشاوران اقتصادی حتی به مصلحت‌های رئیس‌جمهور و دولت در آستانه انتخابات نیز توجه نمی‌کنند و اقدامات بارها شکست خورده و امتحان شده را دوباره تکرار می‌کنند.
این کارشناس اقتصادی اظهار داشت: رئیس‌جمهور حداقل باید در سال پایانی مسئولیت خود متوجه شوند که یکی از ریشه‌های عدم توفیق در حوزه اقتصاد به خاطر این مسئله است که در حیطه مشاوران اقتصادی خواسته شده که برروی یک پا حرکت شود و اتفاقاً پایی هم که انتخاب کردند یک پای شکسته بود که عدم صلاحیت و کفایت خود را طی چند سال گذشته به اندازه کافی نشان داده است.

اگر رای نیاوردید باز هم فتنه و آشوب می کنید؟


هاشمی رفسنجانی اخیرا در مصاحبه با یک روزنامه اصلاح‌طلب گفت: رأی روحانی در انتخابات ریاست جمهوری تضمین شده است. روزنامه جوان با اشاره به این اظهارات نوشت: هاشمی در عین حال در جواب سوالی دیگر و در مورد پایگاه رأی فردی دیگر اذعان می‌کند که «چون خودم افکارسنجی روشنی برای این کار ندارم، نمی‌توانم نظر قطعی بدهم.» مشخص نیست آیا او فقط برای آرای روحانی افکارسنجی دارد یا در مورد او هم افکارسنجی ندارد و صرفا علاقه قلبی‌اش را به جای تحلیل بیان می‌کند. اگر قرار باشد به سبک و سیاق و منش هاشمی و یارانش عمل کنیم، گزاره‌های افکارسنجی و پیش‌بینی تحلیلی انتخابات 96 را باید این سخنان که به صراحت از یقینی بودن ریاست جمهوری مجدد حسن روحانی می‌گوید، کنار بگذاریم و فریاد مهندسی انتخابات را سر دهیم.
سال‌هاست پیش‌بینی نتیجه انتخابات را مهندسی انتخابات می‌نامند. یک پیش‌بینی انتخاباتی که درست درمی‌آید، حمل بر اطلاع می‌کنند و می‌گویند خودشان انتخاب کرده بودند و برای همین هم می‌دانستند چه کسی قرار است اسمش از صندوق رأی دربیاید!
اصرار بر رأی‌آوری یک نفر و ذهنیت‌سازی برای طرفداران او در این زمینه، سبقه خوبی در این کشور ندارد. سال 88 با همین ذهنیت که حتما و بی‌هیچ شک و شبهه‌ای میرحسین موسوی رأی می‌آورد، ذهن بسیاری از مردم را بدین سمت بردند که اگر موسوی رأی نیاورد، یعنی تقلب شده است. در نهایت هم همسر هاشمی رفسنجانی در روز انتخابات علنی و رسمی گفت که اگر مهندس موسوی رأی نیاورد به خیابان‌ها بریزید!
این سابقه نشان می‌دهد باید از این ذهنیت‌سازی‌ها و این نظریات یقینی و به قول خودشان تضمین شده، نگران شد. گزاره‌هایی که خواسته یا ناخواسته می‌تواند در صورت رأی نیاوردن حسن روحانی که به عقیده بسیاری از کارشناسان محتمل است، ذهن توده‌های حامی او را نسبت به سلامت انتخابات دچار تشکیک کند.
بدیهی است این روند نمی‌تواند روند سالمی باشد که فضا را به سمتی هدایت کنیم که ما همیشه محبوب مردم و در اوج دارا بودن رأی اکثریت تصور شویم که اگر رأی نیاوریم، یعنی تقلب شده یا یعنی رد صلاحیت شده‌ایم.
شاید از همین رو است که هاشمی رفسنجانی در این مصاحبه به سوالی در مورد چرایی کاندیدا نشدنش برای انتخابات رئیس  مجلس خبرگان پاسخی نمی‌دهد. چه آنکه در جواب نمی‌توان اشاره نکرد که اکثریت مجلس خبرگان با ریاست آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بر این مجلس موافق نبودند و او در صورت کاندیداتوری رأی نمی‌آورد.
هاشمی رفسنجانی به عنوان اصلی‌ترین حامی روحانی از 92 تاکنون با چشم‌پوشی بر نارضایتی عمومی در سطح جامعه می‌گوید: «نظر من این است که الان وضع آقای روحانی بیشتر از هر کاندیدایی که می‌تواند به میدان بیاید، بهتر است. من این‌گونه می‌بینم. اکثر کسانی که به آقای روحانی رأی دادند، از انتخاب خود راضی هستند.»
اختلاس‌های چند میلیاردی، رکود تورمی، کارخانه‌های تعطیل شده، وضعیت اقتصادی به هم ریخته و نتیجه‌بخش نبودن برجام برای رفع کامل تحریم‌ها و عدم بهبود وضعیت معیشتی مردم در پسابرجام وعده داده شده دولت تدبیر و امید، همه و همه در کلام هاشمی رفسنجانی مسکوت می‌ماند و او فضایی آرمانی از افزایش رأی روحانی ارائه می‌کند. این در حالی است که روحانی در سال 92 نیز رأی شکننده‌ای داشت و صرفا با 250 هزار رأی بیشتر از حد نصاب 50 درصد توانست رئیس‌جمهور شود و با این حساب بعید نیست او اولین رئیس‌جمهور یک دوره‌ای باشد.


ایران

حداد عادل: انتخابات 96 بسیار جدی است

غلامعلی حداد عادل در مورد اظهارات اصلاح طلبان درباره نامزد نداشتن اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری گفت: بنده تعجب می‌کنم از بعضی اصلاح‌طلبان که مرتباً اعلام می‌کنند طرف مقابل ما نفسی برای شرکت در انتخابات ندارد، فردی ندارند. مثل اینکه دوست دارند در مسابقه‌ای شرکت کنند که یک تیم بیشتر در آن شرکت نکرده و از پیروزی و برنده شدن خود در چنین مسابقه‌ای ابراز خوشحالی کنند.  به گزارش تابناک وی در گفت و گو با هفته نامه « نماینده» افزود: به‌نظر بنده این‌جور سخن گفتن، به دستاورد انتخابات که اهمیت آن گفته شد، لطمه می‌زند و هم اگر نیک بنگریم نشانه ترس آقایان است از اینکه مبادا طرف مقابل با قدرت وارد شود. نماینده پیشین مجلس افزود: بنده احتمال می‌دهم که انتخابات ریاست‌جمهوری آینده یک انتخابات بسیار جدی باشد و شاید در میان انتخاباتی که از اول تا حالا برگزار شد انتخابات سال ۹۶ از همه جدی‌تر باشد. البته من برای حدسی که می‌زنم دلایلی هم دارم و در آینده که به انتخابات نزدیک می‌شویم می‌توانم آنها را تشریح کنم.

تکذیب بازداشت جاسوس در منزل رئیس سازمان انرژی اتمی
یک منبع آگاه اخبار منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی را مبنی بر اینکه باغبان منزل رئیس سازمان انرژی اتمی به اتهام جاسوسی بازداشت شده است ، تکذیب کرد. این منبع آگاه در گفت‌وگو با ایسنا اخبار منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر اینکه یک تبعه افغان که به باغبانی در منزل علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی مشغول بوده به اتهام جاسوسی بازداشت شده است را تکذیب و اعلام کرد که «منزل آقای صالحی در وسط شهر قرار دارد و اصلاً باغ ندارند که باغبانی وجود داشته باشد.» وی افزود: سال‌ها قبل مستخدمی افغان در منزل آقای صالحی حضور داشت که مرتکب دزدی شده و به کارش خاتمه داده شده است.
 

مشاور ایرانی تبار «ترامپ»
یک ایرانی‌تبار در سمت مشاور «دونالد ترامپ» مشغول به فعالیت است. به گزارش باشگاه خبرنگاران، پایگاه اینترنتی نشریه فوروارد که اخبار یهودیان امریکا را پوشش می‌دهد، در گزارشی نوشت: مشاور جدید «دونالد ترامپ» نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری امریکا، مهاجری ارتدوکس و ایرانی است. این مشاور در ایران متولد شد و به زبان فارسی مسلط است، او عرقچین  بر سر می‌گذارد و در برج ترامپ کار می‌کند. «دیوید پیمان»، مشاور یهودی ترامپ است که بیش از یک ماه پیش به این سمت انتخاب شد.


آرمان

امسال، سال تعيين سرنوشت جنگ سوريه است

جانشين فرمانده سپاه قدس گفت: ما مدعي نيستيم كه آمريكا، تكفيري‌ها و جبهه النصره را درست كرده است، اما آمريكا آنها را به جان منطقه خاورميانه انداخته و فتنه جديدي را شروع كرده است. سردار اسماعيل قاآني با بيان اينكه «آمريكايي‌ها پس از شكست در جنگ افغانستان و عراق، جنگ سوريه را آغاز كردند»، افزود: آمريكايي‌ها پس از اينكه راه‌هاي‌شان را در افغانستان و عراق بسته ديدند، رفتند و فتنه جديدي را در سوريه آغاز كردند. وي افزود: البته ما مدعي نيستيم كه آمريكا، تكفيري‌ها و جبهه النصره را درست كرده‌اند، اينها از قبل وجود داشتند اما آمريكا آنها را به جان منطقه انداخت و فتنه جديدي را شروع كرد. وي با تاكيد بر اينكه «امسال، سال تعيين سرنوشت جنگ سوريه است»، گفت: اين جنگ، جنگ بسيار اساسي است و انسانهايي بسيار مستحكم و محكمي را مي‌خواهد كه در صحنه نبرد حاضر باشند و همه حيثیت خود را بر سر اين جنگ بگذارند؛ چرا كه به حول و قوه الهي، امسال سال تعيين سرنوشت جنگ سوريه است.


احتمال تغيير در بخش اقتصادي كابينه

يك عضو كميسيون اجتماعي مجلس با بيان اينكه احتمال تغيير در بخش‌هاي اقتصادي كابينه وجود دارد گفت كه مجلس از اين تغييرات استقبال مي‌كند. عبدالرضا عزيزي اظهار كرد: مجلس در وهله اول نظرش اين بود كه دولت تغييراتي را در حوزه‌هاي اقتصادي انجام دهد و به‌رغم اينكه تغييرات در حوزه‌هاي فرهنگي كابينه اتفاق افتاد مجلس با آن همراهي كرد. وي افزود: احتمال اينكه تغييراتي در بخش‌هاي اقتصادي كابينه اتفاق بيفتد وجود دارد واگر دولت بخواهد چنين تغييري ايجاد كند مجلس با استقبال بيشتري دولت را همراهي خواهد كرد. اين نماينده مجلس با بيان اينكه ايجاد تغيير در بخش‌هاي اقتصادي كابينه به نفع دولت است اظهارکرد: اين امر جزو مطالبات مجلس است و بالطبع مطالبه مردم نيز هست.

داعش را در 40 کیلومتری ایران زدیم

رئیس پیشین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: کودتای ترکیه تهدیدی برای ما از نظر نظامی نداشت، بلکه اقدامات در جهت جلوگیری به سمت ایران بود. سرلشگر حسین فیروزآبادی با بیان اینکه برخی از رسانه‌های عربی مطرح کردند که ایران برای مقابله با داعش در عراق قرارگاه نظامی دارد، ادامه داد: آن قرارگاه مربوط به قبل از بحث جلو آمدن تکفیری‌ها بود. قضیه آن نیز این بود که هر سیستم نظامی اطلاعات خارجی دارد که می‌رود در منطقه هدف اطلاعات جمع آوری می‌کند. وی اظهارداشت: الان چگونه می‌دانیم که داعشی‌ها چه‌کار می‌کنند، یا آمریکایی‌ها با داعش چه‌کار می‌کنند، که مدام آن را افشا می‌کنیم؛ از طریق همین جمع‌آوری اطلاعات در مقصد. فیروز آبادی تصریح کرد:در ابتدا وقتی دستور «جمع‌آوری اطلاعات» صادر شد که اقداماتی را برای آمادگی در مرزها انجام دهند، ارتش و سپاه اقداماتی را در این راستا انجام دادند. بر این اساس کارهای اطلاعاتی مرزها انجام گرفته بود، نه اینکه بالگردی یا وسیله نظامی به آن سمت برود. وی گفت: تکفیری‌ها در شمال عراق عقبه داشتند، تا نزدیکی‌های بغداد آمدند و آنجا را به محاصره درآوردند. نقطه شرقی به سمت ایران بود. جاده‌ها و شهرهای شرق بغداد عقبه‌اش به ۴۰ کیلومتری ایران می‌رسید و آن تعبیر هم برای این بود که اگر داعش به ۴۰ کیلومتری مرز ایران رسید، ما می‌زنیم و ما این کار را کردیم و آنها را آنجا زدیم. تکفیری‌ها می‌دانند که ما آنها را آنجا زدیم و اتفاقا پس از آن هم فهمیدند مرز ۴۰کیلومتری که ما تعیین کردیم، جدی است. در منطقه خانقین و نزدیک مرز عناصری از داعش دیده شدند. آنها عملیاتی نبودند، بلکه درون قبیله‌ای که صدام از زمان قدیم از عرب‌های وابسته به خود به آن منطقه آورده بود، رفت‌وآمد می‌‌کردند که وقتی آمادگی این سمت مرزها را دیدند، دیگر کسی جلو نیامد.


جمهوری اسلامی

ادامه بررسی ها در خصوص تخلف دو بانک بزرگ کشور
دادستان کل کشور با اشاره به پرونده تخلف در دو بانک بزرگ کشور که پیش‌تر آن را عنوان کرده بود، گفت: بررسی‌ها در خصوص این تخلفات ادامه دارد و با دادستان تهران در این رابطه صحبت خواهم کرد.
به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام محمد جعفر منتظری در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه 6 آبان ماه اعلام کردید که اختلاس 1200 میلیاردی در دو بانک ملی و ملت رخ داده است، اما دادستان تهران چند روز بعد اعلام کرد که این اختلاس بدهی بوده و مربوط به یک بانک و نه دو بانک بوده است، این اختلاس مربوط به چند بانک بوده است؟ گفت: این اختلاس مربوط به همان دو بانک بوده است.
دادستان کل کشور درباره تخلف انجام شده در این بانک‌ها، افزود: مجموعه اقداماتی در این دو بانک صورت گرفته که از نظر قانونی مجاز نبوده و بنا براین نوعی اختلاس تلقی می‌شود.
وی در رابطه با صحبت‌های دادستان تهران و اعلام تخلف در یک بانک، تصریح کرد: بررسی‌ها در خصوص این تخلفات ادامه دارد و با دادستان تهران در این رابطه صحبت خواهم کرد.

خراسان

صدور اولین دستور انتخاباتی برای همایش های پایتخت
بر اساس ابلاغیه روزهای اخیر یک نهاد مسئول به تعدادی از اصناف و مراکز فعال اقتصادی در پایتخت، تاکید شده است با توجه به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری، مسئولان این صنف ها و مراکز خصوصی مربوطه باید مورد آموزش و توجیه قرار گیرند و از برگزاری هرگونه مراسم همچون سخنرانی و همایش های سیاسی بدون هماهنگی با نهادهایی مانند پلیس خودداری کنند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات