صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲  ، 
کد خبر : ۲۹۹۰۱۱

تابلوی سیاسی چهارشنبه13بهمن1395

تابلوی سیاسی چهارشنبه13بهمن1395- شماره 454

   نتیجه انفعال دیپلماتیک، وزیر خارجه فرانسه گستاخی کرد جایزه گرفت!
در حالی که وزیر خارجه فرانسه در اظهاراتی گستاخانه مدعی شده آزمایش موشکی ایران ناقض قطعنامه‌های سازمان ملل است و نباید انجام شود، دولت قراردادهای پر‌سود اقتصادی به پاریس هدیه داد! وزیر خارجه فرانسه که در رأس یک هیئت اقتصادی به ایران سفر کرده، پس از حضور در محل وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و دیدار با محمدجواد ظریف همتای ایرانی خود و امضای تفاهم نامه‌های اقتصادی در نشست خبری حاضر شد.آیرو در این نشست مدعی شد: «فرانسه مایل است با شفافیت در اجرای برجام حضور داشته باشد و این توافق کاملا محقق شود و ما در این چارچوب فعالیت می‌کنیم و امیدوارم ادامه یابد و بتوانیم راهکارهایی پیدا کنیم که با مسائلی که برجام را به خطر می‌اندازد، مقابله کنیم.» وی گفت: «زمانی آقای روحانی در فرانسه بودند در ژانویه ۲۰۱۶ به توافقات زیادی دست یافتیم و امروز بسیاری از آنها به خاطر پویایی شرکت‌های دو کشور محقق شده است و از حمایت مقامات دولتی برخوردار بودند و تجارت ما الان بیش از ۲۰۰ درصد افزایش یافته و شرکت‌های مشترکی ایجاد شده که در ایران فعالیت می‌کنند و ایجاد اشتغال شده است.» وزیر خارجه فرانسه با بیان اینکه ایرباس در ژانویه گذشته اولین هواپیما از هواپیماهایی که قرار بود به ایران تحویل دهد را تحویل داده است، اظهار داشت: «قراردادی برای مدرن کردن فرودگاه‌های مشهد و اصفهان امضا شده و ایران‌ایر هم قرار است ۴۰ فروند هواپیما خریداری کند.» آیرو درباره اخبار منتشر شده مبنی بر آزمایش موشک بالستیک در ایران با بیان اینکه ما در حال بررسی این موضوع هستیم، اظهار داشت: «فرانسه تا به حال چندین بار نگرانی خود را درباره استمرار آزمایشات موشکی ابراز کرده که برخلاف مفاد قطعنامه ۲۲۳۱ است و برخلاف اعتمادی است که در چارچوب توافق وین حاصل شد و من با صراحت و صمیمیت این موضوع را به دوستان ایرانی و در یک چارچوب و ذهنیت همکاری دوجانبه اعلام کردم.»

  نشست امروز کمیسیون امنیت با حضور سردار حاجی‌زاده و تخت‌روانچی
سیدحسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین و سخنگوی امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به نشست امروز صبح کمیسیون متبوعش که با حضور سردار حاجی‌زاده و تخت‌روانچی برگزار شد، اظهار داشت: همان‌گونه که قبلا اعلام شد جلسه فوق‌العاده کمیسیون امنیت ملی امروز چهارشنبه (13 بهمن ماه 95) برای بررسی آخرین تحولات آمریکا، تصمیمات نسنجیده رئیس‌جمهور آمریکا و همچنین توسعه موشکی کشور برگزار شد.وی افزود: در این نشست، سردار محمود حاجی‌زاده فرمانده هوافضای سپاه و مجید تخت‌روانچی معاون آمریکا، اروپایی وزارت خارجه و برخی مقامات وزارت اطلاعات حضور داشتند.سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین تصریح کرد: به طور مفصل، هر دو موضوع مذکور مورد بحث قرار گرفت و جمع‌بندی این بود که حوزه دفاعی و موشکی کشور قابل مذاکره با هیچ احدی نیست و باید با همه توان و ظرفیت پیش برود که مجلس هم باید در این میان حمایت کند.
وی بر همین اساس اضافه کرد: در این جلسه همچنین اعلام شد که به هیچ کشوری اجازه دخالت در امور دفاعی کشور داده نمی‌شود.

 
  موحدی کرمانی، رئیس جلسات مجمع  تا اسفند ؟
یک منبع آگاه درباره سرنوشت تعیین رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از فقدان آیت‌الله ‌هاشمی رفسنجانی گفت: قرار است امام جمعه موقت تهران و دبیرکل جامعه روحانیت مبارز فعلاً ریاست جلسات مجمع را برعهده داشته باشد. وی درباره اینکه ریاست آیت‌الله موحدی کرمانی در مجمع تشخیص صرفاً برای این دوره است یا در دوره جدید هم این روال ادامه خواهد یافت یا خیر، افزود: آیت‌الله موحدی کرمانی تا تعیین رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام براى دوره جدید، اداره جلسات مجمع را برعهده خواهند گرفت.

  بوسه دعایی بر چادر عفت مرعشی
آیین سی و هشتمین سالروز ورود تاریخی امام خمینی (ره) در فرودگاه مهرآباد تهران صبح سه شنبه دوازدهم فروردین با حضور حجت الاسلام مجید انصاری معاون حقوقی رئیس جمهوری، زهرا احمدی پور معاون رئیس جمهوری، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات، سیدحسین هاشمی استاندار تهران، عفت مرعشی همسر آیت الله هاشمی رفسنجانی، بیت امام راحل و جمعی دیگر از مسئولان برگزار شد. دعایی مدیر مسئول روزنامه اطلاعات در حاشیه گرامیداشت سالگرد ورود امام خمینی(ره) ، بر چادر عفت مرعشی همسر مرحوم هاشمی بوسه زد.

  عبدالله اردنی به دیدار ترامپ شتافت
پادشاه اردن به عنوان نخستین مقام ارشد کشورهای عربی پس از به قدرت رسیدن ترامپ، در واشنگتن با معاون اول رئیس‌جمهوری آمریکا دیدار کرد. به گزارش تارنمای کاخ سفید، مایک پنس، دیروز در چارچوب یک صبحانه کاری، میزبان ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن بود. بنا بر این گزارش، دستیابی به راهکاری سیاسی به منظور حل بحران سوریه و مناقشه میان فلسطینی‌ها و رژیم صیهونیستی از مسائلی بود که در جریان دیدار 2 طرف به آن پرداخته شد. کاخ سفید همچنین با انتشار بیانیه‌ای از دیدار وزیر دفاع و وزیر امنیت داخلی آمریکا با پادشاه اردن خبر داد. در همین حال، شون اسپایسر، سخنگوی کاخ سفید گفت‌ که قرار است ملک عبدالله دوم دیداری نیز با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در روز پنجشنبه داشته باشد. به گفته او، دولت آمریکا هنوز تصمیم نهایی برای انتقال سفارت خود از تل‌آویو به قدس اتخاذ نکرده است.

  روایت آیت الله یزدی از این روزهای خودش!
آیت الله یزدی در گفتگویی با روزنامه جوان در خصوص حال و روز این روزهایش گفت: خدا را شكر ميكنم با اينكه از نظر جسمي شرايط خوبي ندارم، اما از نظر روحي در نشاط هستم. گاهي فرزندانم ميگويند: حاجآقا با روحش زندگي ميكند! خداوند مرحمت فرموده است و هميشه اين احساس نشاط را داشتهام. معتقدم يا نبايد كار و مسئوليتي را به عهده گرفت يا بايد آن را به نحو احسن انجام داد. خدا را شكر ميكنم در حد توان خود، در كاري كوتاهي نكردهام. به مظاهر دنيا هم علاقهاي ندارم. آرزويم اين بود كه تا زنده هستم، ترجمه قرآن خود را تمام كنم كه به لطف خدا انجام شد. اميدوارم در اين باقيمانده عمر دچار لغزش نشويم كه راه بسيار باريك و خطير است و كساني از جاده حق منحرف شدند كه در باور انسان نميگنجد! خوشبختانه پايههاي انقلاب بهقدري محكم است كه انسانها تحت تأثير آن هستند و نه اينكه انقلاب تحت تأثير انسانها باشد.

تشكيل 87 پرونده حقوق نجومي براي دستگاه‌های اجرایی
رئيس ديوان محاسبات از تشكيل 87 پرونده براي دستگاه‌هاي اجرايي در زمينه حقوق‌هاي نجومي خبر داد و گفت: فرآيند رسيدگي اين پرونده‌ها در دادسراي اين ديوان در حال اجراست.عادل آذر؛ درباره آخرين وضعيت پيگيري حقوق‌هاي نجومي افزود: اين پرونده كه قبلاً هم گزارش آن را به مردم داده‌ام شامل همان 397 نفري بود كه مجموع مازاد دريافتي آنان حدود 23 ميليارد و 300 ميليون تومان شده بود و گزارش آن نيز در صحن علني مجلس قرائت شد. وي تصريح كرد: خوشبختانه تمام مبلغ حدود 23 ميليارد و 300 ميليون تومان به طور كامل و به حساب‌هاي مربوط به دستگاه‌هاي اجرايي يا خزانه برگشت داده شده است. رئيس ديوان محاسبات در ادامه اظهار داشت: منتها بحثي وجود دارد كه ما بايد بررسي مي‌كرديم كه دستگاه‌ها يا تصميم گيرندگاني كه تخلف در پرداخت داشته‌اند چه كساني بوده اند؟ و آيا تخلف كرده‌اند يا خير؟ چرا كه معيار ما در مرحله قبلي، نجومي يا متعارف بودن بود اما اينجا بايد به اين متوسل شويم به چه كسي غيرقانوني پرداخت كرده اند؟
 
  گذافه گویی های دنباله دار مطهری !
علي مطهري در بخشي از گفت‌وگويي كه با جماران داشته است به سال 84 اشاره مي‌كند و مي‌گويد: آقاي هاشمي سال ٨٤ معترض بود و چندبار هم اعلام كرد و در آخر گفت به خدا واگذار كردم. معتقد بود كه انتخابات ٨٤ مهندسي شده و البته بعدا شكايت هم كرد و خود ايشان به من گفت كه ١١٠ نفر از فرماندهان نظامي در دادگاه به خاطر دخالت در انتخابات محكوم شدند و ما ديديم اگر بخواهد حكم اجرا شود خيلي براي نظام بد مي‌شود و گذشتيم. نايب‌رييس مجلس در ادامه مي‌گويد: در هر حال همان موقع هم ايشان معتقد بود كه انتخابات سالم نبوده و در واقع اختلاف نظر آقاي هاشمي با رهبري از همان موقع يعني از ورود آقاي احمدي‌نژاد شروع شد كه رهبري آقاي احمدي‌نژاد را كاملا قبول داشت و از آقاي احمدي‌نژاد حمايت بسيار جدي كرد. علی مطهری به سال ٨٨ نیز اشاره مي‌كند و مي‌گويد: به نظر من آقاي هاشمي در سال ٨٨ هم خيلي خوب رفتار كرد؛ يعني نامه‌اي كه به رهبري داد يك اعلام خطر و هشدار بود و او به وظيفه خودش عمل كرد و گفت كه اگر الان جلوي اين‌گونه رفتارها نايستيد آسيب خواهيم ديد و ديديد همين‌طور هم شد.

  در غیاب هاشمی؛ رئیس دولت اصلاحات مدیر مناسبی است!!!
فاطمه راکعی نماینده حزب مشارکت مجلس ششم و دبیرکل جمعیت زنان مسلمان نواندیش در گفتگو با آرمان در خصوص جایگزین هاشمی رفسنجانی گفت: در مرحله اول ما باید منتظر اقدام عملی رهبر معظم انقلاب در این زمینه باشیم.به نظر من در شرایط کنونی آیت‌ا... خامنه ای نباید اجازه بدهند که جریان‌های سیاسی جای خالی آیت‌ا...هاشمی را احساس کنند.در نتیجه بنده نیز با آقای مرعشی که عنوان کرده بودند هواداران آیت‌ا...هاشمی از رهبر معظم انقلاب انتظار دارند که حلقه اتصال جریان اصلاحات با نظام باشند، هم عقیده هستم.وی درباره نقش آفرینی اصلاح طلبان در کشور گفت: به نظر من در غیاب آیت‌ا...هاشمی باید نقش پررنگ‌تری برای رئیس دولت اصلاحات قائل شد که از همه نظر شایستگی مدیریت فضای سیاسی کشور را دارا هستند.بدون شک پس از رحلت آیت‌ا...هاشمی یکی از کسانی که به خوبی می‌تواند در مدیریت فضای سیاسی نقش پررنگی ایفا کند رئیس دولت اصلاحات است که تقریبا مورد احترام همه جریان‌های سیاسی و مردم کشور است.

  عموزاده های من یهودی هستند نه اعراب!
معاون رئیس پلیس دبی، به رابطه خونی خود با یهودیان اعتراف کرد. به گزارش العالم، ضاحی خلفان، که به سبب اظهارات جنجالی خود معروف است، در پیامی که در صفحه توئیتر خود منتشر کرد، به قومیت "اعراب" خیانت کرد. معاون رئیس پلیس دبی، در پاسخ به شخصی که از حمایت قاطعانه او از فرمان‌های نژادپرستانه دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا انتقاد کرده بود، نوشت: "عموزاده‌های من، یهودیان هستند نه عرب‌ها". خلفان پیش از این نیز با پشت کردن به آرمان فلسطین گفته بود یهودی‌ها عموزاده‌های ما هستند و حق دارند در منطقه عربی کشور داشته باشند.

   پیام مردم به تعطیل‌کنندگان ثریا: در دهه انقلاب قلم‌های انقلابی را نشکنید
در حالیکه محسن مقصودی، مجری و برنامه‌ساز «ثریا» در مصاحبه تفصیلی با خبرگزاری تسنیم مشکلات و موانع متعدد این برنامه طی سه سال گذشته توسط دولت تدبیر و امید را تبیین کرده است؛ از طرف دیگر این برنامه در پی پخش برنامه‌های انتقادی نسبت به بخشهای دولتی، به محاق رفته و تعطیلی 5 هفته‌ای‌ را تجربه می‌کند و این در حالی است که «ثریا» طی چهار سال، سه نوبت مورد تقدیر و شامل لطف رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است ؛ اما نکته مهم این که توقف این برنامه نشان داد که علاوه بر حساسیت رهبر انقلاب، مردم نیز نسبت به ایجاد چالش در برنامه‌های انقلابی حساس هستند. چه اینکه طی این مدت کمپینهای مردمی و واکنشهای مردم به توقف «ثریا» بسیار جالب توجه بوده است. یکی از مخاطبان ذیل یکی از اخبار مرتبط با «ثریا» نوشت: چرا برخی نقد کارشناسی را برنمی‌تابند؟ کاش «مدعیان آزادی بیان»گلوی صداهای انقلابی را نفشرند و قلمهای انقلابی را نشکنند.

  ترامپ، تهدیدی علیه اروپا
دونالد تاسک، رئیس شورای اروپا در نامه‌ای به رهبران کشورهای اروپایی عنوان کرد، دونالد ترامپ مثل روسیه،‌ چین و گروه‌های تروریستی و افراطی به تهدیدی علیه اروپا تبدیل شده و از اروپایی‌ها خواست با اتحاد با یکدیگر جلوی تسلط این قدرت‌ها را بر خود بگیرند.

 
  روسیه:آزمایش موشکی ایران نقض برجام نیست
درپی ادعای جدید آمریکا درخصوص آزمایش موشک بالستیک توسط ایران، معاون وزیر خارجه روسیه ضمن مخالفت با تشکیل جلسه شورای امنیت سازمان ملل در این‌باره، اعلام کرد: آزمایش موشکی ایران نقض برجام نیست. یکشنبه گذشته رسانه‌های خارجی مدعی شدند که ایران یک موشک بالستیک میان‌برد را در نزدیکی شهر سمنان واقع در ۲۲۵ کیلومتری شهر تهران، مورد آزمایش قرار داده است. در پی این اقدام، آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها در یک سناریوی از پیش تعیین شده و با هوچی‌گری رسانه‌ای مدعی شدند که این اقدام ایران ناقض برجام است.در پاسخ به این ادعاهای غربی‌ها، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه به فضاسازی‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی با طرح ادعای آزمایش موشک بالستیک توسط جمهوری اسلامی ایران، واکنش نشان داد. وی در سخنانی در این خصوص اظهار داشت: اگر ایران موشک بالستیک میان بُرد آزمایش کند، قطعنامه شورای امنیت درباره برنامه هسته‌ای خود را نقض نکرده است. وی همچنین اعلام کرد: درخواست برگزاری جلسه فوق‌العاده شورای امنیت درباره آزمایش‌های موشکی ایران تلاشی در راستای پیچیده کردن اوضاع است. ریابکوف افزود : قطعنامۀ 2231 شورای امنیت بر منع ایران از انجام چنین اقدامی تصریح نمی‌کند. این مقام روس گفت: مسکو تاکنون صحت انجام این آزمایش را تایید نکرده است.
 
  سیف: معوقات بانکی به 105 هزار میلیارد تومان رسید
در حالی که آخرین آمار معوقات بانکی، شامل رقم بیش از 90 و کمتر از 100 هزار میلیارد تومان بود، رئیس کل بانک مرکزی از رسیدن این رقم به 105 هزار میلیارد تومان خبر داد. ولی ا... سیف در گفت‌وگو با فارس گفت: در سال 92 حجم مطالبات معوق نسبت به کل تسهیلات 15 درصد بود که حدود 90 هزار میلیارد تومان می‌شد ولی اکنون این نسبت و حجم مطالبات معوق به 11 درصد رسیده که حدود 105 هزار میلیارد تومان است بنابراین افزایش مطلق وجود دارد اما نسبت آن مهم است که آن 15 درصد اکنون به 11.7درصد رسیده است. سیف با بیان اینکه راه‌های مختلفی برای کاهش مطالبات معوق وجود دارد، گفت: برای پرونده‌های کلان کارگروه فرادستگاهی با حضور دستگاه‌ها از جمله قوه قضاییه تشکیل شده است.

  رشد ۵۴ درصدی واردات خودرو
طبق آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران، واردات خودرو در ۱۰ ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد ۵۴ درصدی برخوردار شد. براساس آمار تجارت خارجی غیرنفتی گمرک در 10 ماه امسال بالغ بر 45 هزار و 298 دستگاه خودرو سواری به کشور وارد شد. براساس این گزارش 24 هزار و 901 خودروی وارداتی با حجم سیلندر 1500 تا 2000 سی‌سی و نیز 20 هزار و 397 دستگاه با حجم موتور 2000 تا 2500 سی‌سی بوده است.به این ترتیب ارزش دلاری این دو طیف 626 میلیون و 130 هزار دلار و دیگری 536 میلیون و 259 هزار دلار بوده است. در بخش خودروهای 2000 تا 2500 سی‌سی رشد 14/ 46 درصد به لحاظ ارزش مشاهده می‌‌شود و تعداد خودروهای این کلاس نیز از 14 هزار و 986 دستگاه در 10 ماهه سال 94 به 20 هزار و 397 دستگاه افزایش یافته است؛ یعنی اینکه 5 هزار و 411 دستگاه بیشتر وارد شده است.جمع ارزش وارداتی 45 هزار و 298 خودرو بالغ بر یک میلیارد و 162 میلیون و 389 هزار دلار است. همچنین واردات خودرو نسبت به مدت مشابه سال قبل 48/ 54 درصد رشد دارد.

 




نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات