صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸  ، 
کد خبر : ۳۰۲۲۷۳

از فساد ریشه‌دار تا حذف بیمه سلامت

1ـ کاهش تعداد بیمه‌شدگان سلامت
نزدیک به یک ماه پس از آنکه حسن روحانی در رقابت‌های انتخاباتی، بیمه سلامت رایگان را یکی از دستاوردهای دولت خود برشمرد، خبرهایی درباره حذف برخی از افراد تحت پوشش بیمه سلامت به گوش می‌رسد. به گفته کاظم میکائیلی، سرپرست دفتر بیمه‌های سلامت وزارت کار و رفاه اجتماعی، قرار است با انجام آزمون وسع و براساس پایگاه داده‌هایی که در اختیار وزارت رفاه است، بیمه رایگان نزدیک به 5/1 میلیون نفر قطع شود. طبق مصوبه اخیر هیئت وزیران که اصلاحیه‌ای بر طرح بیمه همگانی رایگان است، افرادی که توانمندی مالی دارند، باید به تشخیص آزمون وسع، از ۱۵ تا ۱۰۰ درصد حق بیمه سلامت را پرداخت کنند. طبق آمارهای رسمی منتشر شده از سوی دولت، بیش از ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند که به گفته میکائیلی از مجموع این بیمه‌شدگان، 5/8 میلیون نفر درآمد کمتر از یک میلیون تومان در ماه دارند و پوشش رایگان برای آنها باقی خواهد ماند. وزیر بهداشت با اشاره به کسری شدید در بودجه طرح تحول سلامت گفت: پیشنهاد من این بود که چهار تا پنج دهک اول بیمه شوند. عدد مشخص شده پنج میلیون نفر بود و منابع آن ۵۵۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود؛ اما دوستان ۱۰ تا ۱۱ میلیون نفر را بیمه کردند.»

2ـ فساد ریشه‌دار توتال
پاتریک پویان، مدیرعامل شرکت توتال به تازگی گفته است: «شرکت توتال تابستان امسال طرح توسعه فاز ۱۱ میدان گازی پارس جنوبی را آغاز می‌کند.» این گفته‌ها در حالی از سوی مدیر عامل این شرکت نفتی فرانسوی مطرح می‌شود که وی چندی پیش با بیان اینکه این شرکت تابع قوانین آمریکاست، اعتراض وزارت نفت و به ویژه وزیر نفت کشورمان را برانگیخت. برخی کارشناسان و خِبرگان قراردادهای نفتی که سابقه حضور توتال در ایران را می‌دانند، این اقدام توتال را مقدمه‌چینی این شرکت برای کسب امتیازات بیشتر برشمرده و اتخاذ چنین رویه‌ای را از سوی فرانسوی‌ها عادی دانستند. گفتنی است، سابقه فعالیت این شرکت در ایران چندان درخشان نیست و همواره با اما و اگرها و حواشی زیادی همراه بوده است. چنانچه در توسعه دو میدان سیری A و E و فاز ۲ و ۳ پارس جنوبی شاهد پرداخت رشوه از سوی شرکت توتال، به منظور افزایش سقف قرارداد بودیم. با افشا شدن این ارتشا پس از تحقیقاتی که آمریکایی‌ها انجام دادند، دادگاه این کشور توتال را به جرم سوءاستفاده از جایگاه یک مقام دولتی در دو قرارداد جریمه کرد.

3ـ عملیات عریان
سردار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران در حاشیه مراسم شب شعر قیام موشک‌ها که در سازمان هنری رسانه‌ای اوج برگزار شد، در پاسخ به برخی شایعات و اظهارات محافل صهیونیستی درباره اینکه برخی موشک‌های شلیک شده سپاه به اهداف نخورده و در مناطق دیگر مثل عراق اصابت کرده است، اظهار داشت: آنچه این افراد به اصطلاح کارشناس از آن نام برده‌اند، در واقع بدنه جدا شده موشک‌ها(موتور) بود که در عراق به زمین خورد. حاجی‌زاده افزود: موشک‌هایی که در این عملیات استفاده کردیم؛ به گونه‌ای است که پیش از اصابت به هدف (۱۰۰ کیلومتر مانده به هدف) قسمتی از بدنه جدا شده و سر جنگی به هدف اصابت می‌کند؛ عملیات به گونه‌ای طراحی شده بود که این قسمت جدا شده در خاک عراق به زمین می‌خورد. وی همچنین اظهار داشت: جالب است بدانید که چهار دقیقه پس از اصابت اولین موشک بلافاصله هواپیماهای آمریکایی بر فراز منطقه حضور پیدا کردند و این نشان می‌دهد عملیات ما یک عملیات عریان بود.
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات