صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱  ، 
کد خبر : ۳۰۲۵۶۲

از تغییر کابینه تا انصراف از برجام

1ـ آیا روحانی برای کابینه با رهبری مشورت می‌کند؟!
عبدالله ناصری، عضو شورای مشورتی اصلاح‌طلبان درباره دیدار رئیس‌‌جمهور با رهبری و مشورت در زمینه چینش کابینه گفت: تاکنون خبر موثقی مبنی بر اینکه آقای روحانی با رهبری با هدف مشورت برای بستن کابینه دیدار داشته است، به دست نرسیده است. وی اظهار داشت: رئیس‌جمهور هر دوشنبه با رهبری دیدار دارند و این هفته نیز پس از دو هفته که نتوانستند به دیدار رهبر بروند، این دیدار صورت گرفته است. این رسم از قدیم است و در گذشته هم رؤسای‌جمهور دوشنبه‌ها خدمت رهبر معظم انقلاب می‌رسیدند. ناصری ادامه داد: رئیس‌جمهور درباره چینش کابینه گزارش‌هایی را از کارگروه‌‌ها دریافت کرده و به جمع‌بندی هم رسیده است. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: این خبر به دلیل قرینه شدن دریافت گزارش‌ها از سوی روحانی و دیدار وی با رهبری به وجود آمده است، باز هم تکرار می‌کنم هنوز خبر موثقی در دست نیست؛ ولی ممکن است درباره کابینه هم در این دیدار صحبت شده باشد.
2ـ رئیس‌جمهور قصد ادامه برجام را نداشت!
غلامعلی رجایی، مشاور هاشمی‌رفسنجانی در مصاحبه‌ای گفت: «مخالفت‌های گسترده سبب خستگی آقای روحانی شده بود، به شکلی که ایشان قصد ادامه مسیر برجام را نداشتند. با وجود این آیت‌الله هاشمی مانع این کار شدند و به آقای روحانی عنوان کردند با قدرت مسیر پیش رو را طی کنید و با اختیارات بیشتری که کسب می‌کنید، مسئله برجام را به نتیجه برسانید. در نتیجه آیت‌الله هاشمی اجازه نداد برجام متوقف شود.» رجایی افزود: «آیت‌الله هاشمی در گذشته به صورت مکرر بر این نکته تأکید داشتند که تیم اطلاع‌رسانی آقای روحانی عملکرد ضعیفی دارد و قادر نیست از ایشان دفاع کند. این در حالی است که آقای روحانی برخلاف آیت‌الله هاشمی که دارای هسته مشاوره در کنار خود بودند، فاقد هسته مشاوره است که این مسئله می‌تواند در چهار سال آینده برای دولت ایشان مشکل ایجاد کند.»
3ـ مخالفت محمد هاشمی با تغییر در کابینه!
محمد هاشمی درباره تغییر کابینه در دولت آینده گفت: پیش از این هم گفته‌ام رأیی که مردم در این انتخابات داده‌اند، رأی به کابینه و عملکرد مجموعه دولت آقای روحانی بود نه به شخص؛ بنابراین، ضرورتی برای تغییر در وزرا و مدیران ارشد وجود ندارد مگر اینکه وزیری خود نخواهد به همکاری ادامه دهد. از نظر علم مدیریت خود تغییر موجد بی‌ثباتی است و ثبات رمز و راز موفقیت است. هاشمی ادامه داد: بیشتر وزاری کابینه آقای روحانی چهار سال در کابینه اول ایشان خدمت کرده‌اند و تجربه‌ای گران‌بها آموخته‌اند. آنها از پیش نیز سابقه اداری و مدیریتی قابل توجهی داشته‌اند. سال‌ها نیز در پشت میز دانشگاه‌ها درس خوانده‌اند. بنابراین در حوزه مدیریتی خود خبره و مسلط هستند. با این تفاسیر، چه دلیلی وجود دارد که به خواست عده‌ای گوش داده و آنها را تغییر دهیم؟!
4ـ جبهه مردمی نیروهای انقلاب با سازوکار جدید
لطف‌الله فروزنده، عضو هیئت‌رئیسه شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به آخرین تصمیمات برای تغییر در ساختار جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، اظهار داشت: جبهه مردمی با آسیب‌شناسی‌های صورت گرفته، نقاط قوت و ضعف خود را پیدا کرده و طبیعتاً برای اینکه بتواند به کار خود ادامه دهد سعی می‌کند با سازوکارهای جدیدتری کار را شروع کند. وی تأکید کرد: اهداف و رویکرد جبهه همان رویه قبلی است و همان‌طور که از ابتدا  اعلام کردیم، گفتمان‌سازی، ترویج گفتمان و وحدت نیروهای انقلابی در سطح گسترده را به طور جد دنبال می‌کنیم.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات