صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵  ، 
کد خبر : ۳۰۵۱۶۴

از مذاکره تا آماده‌باش

1ـ آماده‌باش ارتش آمریکا
«جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا با تأکید بر اینکه واشنگتن هنوز هم برای حل بحران شبه‌جزیره کره به راه‌حل دیپلماتیک امید دارد، گفت: با این حال ارتش باید آماده (اقدام نظامی) باشد. وی که در نشست سالیانه انجمن ارتش ایالات متحده سخن می‌گفت، افزود: در حال حاضر، تلاش‌ها بر به‌کارگیری دیپلماسی به پشتوانه تحریم‌های اقتصادی متمرکز است تا کره شمالی از مسیر خود برگردد. وی با اشاره به ناتو، تأکید کرد: واشنگتن باید آماده همکاری با شرکای خود باشد. متیس پیش از این هشدار داده بود که جنگ با کره شمالی «فاجعه‌بار» خواهد بود و کاخ سفید گزینه نظامی را تنها به نحوی به کار خواهد گرفت که کره جنوبی در معرض خطر قرار نگیرد. «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا بارها به اقدام نظامی علیه کره شمالی تهدید کرده است و این تهدیدها ممکن است آتش یک نبرد هسته‌ای را شعله‌ور کند.

2ـ نتوانستیم از حضور آیت‌الله مهدوی‌کنی و آقای عسکراولادی بهره ببریم
حجت‌الاسلام مصباحی‌مقدم، نماینده سابق مجلس و عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت‌و‌گو با روزنامه اعتماد گفت: اگر در زمان حیات مرحوم آقای مهدوی‌کنی و مرحوم آقای عسکراولادی نتوانستیم به جمع‌بندی برسیم و حمایت از یک فرد واحد را دنبال کنیم، معلول نبود تشکیلات منسجمی است که مجموعه را دور هم جمع کند. یعنی نبود چنین تشکیلات منسجمی، موجب شد شخصیت‌هایی، مانند آیت‌الله مهدوی‌کنی و آقای عسکراولادی هم نتوانند نقش‌آفرینی کنند و کاری انجام دهند. حجت‌الاسلام مصباحی مقدم در ادامه افزود: الآن هم در غیاب شخصیت‌هایی، مانند این دو بزرگوار، ما به دنبال محوریت لیدر واحد نیستیم و همان دوره هم معتقد به لیدر واحد نبودیم. این برداشت رقبای اصولگرا بود که روی افراد تمرکز کرده و برخی افراد را به عنوان لیدر ما معرفی می‌کردند؛ در حالی که برای ما این چنین نبود.

3ـ آمریکا مانند آفتاب‌پرست مدام رنگ عوض می‌کند
خبرگزاری دولتی کره شمالی (KCNA) با اشاره به اینکه آمریکا عامل اصلی تروریسم در جهان است، نوشت: واشنگتن خود را سردمدار جنگ علیه تروریسم می‌داند تا از این طریق توجیهی برای مداخلات خود در امور داخلی افغانستان، عراق، لیبی و... داشته باشد. این خبرگزاری همچنین فاش کرد، در ماه می سال جاری، گروهی از تروریست‌ها به دستور سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و سرویس اطلاعاتی کره جنوبی با هدف اجرای یک عملیات تروریستی با مواد شیمیایی و بیولوژیکی علیه رهبر ما، به کشور نفوذ کردند. این اقدام ماهیت واقعی آمریکا به منزله عامل اصلی تروریسم در جهان را نشان می‌دهد. این خبرگزاری در ادامه نوشت: آمریکا مانند «آفتاب‌پرست» مدام رنگ عوض می‌کند تا سرنگونی حکومت‌ها در کشورهای دیگر را توجیه کند.

4ـ مذاکره تنها راه‌حل اختلاف دولت عراق با اقلیم کردستان
به گزارش خبرگزاری فرانسه، «مسعود بارزانی» رئیس منطقه کردستان عراق به آمادگی اربیل برای آغاز گفت‎و‎گو با بغداد درباره طرح‎ها و پرونده‏های باز، بدون تعیین پیش‌شرط تأکید کرد و گفت: باید وقت کافی برای گفت‏وگوی دو طرف داده شود. بارزانی در دیدار با هیئتی از اتحادیه اروپا به ریاست سفیر جدید آن در عراق اعلام کرد: گفت‎وگو تنها راهی است که شاید مشکلات بین اربیل و بغداد را حل کند. رئیس منطقه کردستان عراق همه‌پرسی بر سر استقلال کردستان را بیانگر اراده مردم کُرد دانست و اظهار داشت: اربیل به خوبی می‌داند که به دنبال همه‌پرسی باید مذاکراتی با دولت بغداد صورت بگیرد و گفت‎وگو با طرف عراقی سبب رسیدن به توافق دو طرفه درباره همه مسائل مورد اهتمام می‌شود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات