تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱  ، 
کد خبر : ۳۰۷۳۸۳
افشاگری‌ عفو بین‌الملل از پشت‌پرده نسل‌کشی مسلمانان

نقش پنهان رژیم صهیونیستی در فجایع میانمار

(روزنامه جام جم ـ 1396/06/22 ـ شماره 4921 ـ صفحه 6)

سازمان ملل می‌گوید تاکنون بیش از 370 هزار نفر از مسلمانان مظلوم میانمار از ظلم دولت و سرکوب‌های وحشیانه ارتش این کشور به بنگلادش گریخته‌اند. این درحالی است که مین‌های کار گذاشته شده در مرزهای بنگلادش تعداد زیادی از آوارگان مسلمان را به صورتی بی رحمانه فلج کرده است. انتشار تصاویر فجیع مربوط به این بی‌رحمی‌ها اکنون در اکثر رسانه‌های جهان بازتاب پیدا کرده و به محکومیت جهانی اقدامات دولت میانمار منجر شده است. همه اینها درحالی است که اسناد نشان می‌دهد مقامات رژیم صهیونیستی همچنان به مراودات و معاملات تسلیحاتی خود با دولت میانمار ادامه می‌دهند و به این وسیله مشوق ارتش میانمار در ادامه کشتار مسلمانان در این کشور هستند .

صهیونیست‌های جنایتکار

این روزها که رفتار خشونت‌آمیز ارتش میانمار نسبت به مسلمانان منطقه روهینگیا شدت یافته و تصاویر آتش زدن خانه‌ها و کشتار وسیع مردمان بی‌پناه همه‌جا پخش شده است، افکار عمومی جهان به پشت پرده این فجایع چشم دوخته است. جایی که سلاح‌های تولید شده در رژیم صهیونیستی به‌وفور در اختیار نظامیان میانماری قرار می‌گیرد تا به وسیله آنها مسلمانان را به رگبار ببندند. به اعتقاد آنها هر گلوله‌ای که در اختیار ارتش میانمار قرار گیرد خرج هدف قرار دادن زن‌ها و کودکان مسلمان آن کشور می‌شود. یک نمونه از این جنایات پیدا شدن جنازه 26 نفر ـ شامل 12 کودک ـ در رودخانه «نف» در مرز بین بنگلادش و میانمار بود که وجدان بشریت را بشدت جریحه‌دار کرد. در گزارش جولای 2017 «سازمان عفو بین‌الملل» می‌توان نمونه‌های بی‌شمار استفاده از ابزار سرکوب خیابانی ساخت اسرائیل توسط پلیس میانمار را مشاهده کرد. در گزارش مذکور آمده است که میانمار، سفارش ساخت گازهای اشک‌آور و ماشین آب‌پاش ضدشورش را به اسرائیل داده است؛ تجهیزاتی که در جریان اعتراضات دو سال اخیر این کشور، موجب مرگ بسیاری از زنان و کودکان شده است.

«پنی گرین» ـ رئیس «بخش بین‌المللی جنایات حکومتی» در دانشگاه «کوئین مری»انگلیس ـ در این رابطه می‌گوید: «دنیا نباید تعجب کند که اسرائیل، حتی با وجود مشاهده جنایات وحشیانه ارتش میانمار، باز هم از آن حمایت ‌کند. رژیمی که در غزه کودک‌کشی کرد، یک رژیم ضعیف‌کش و کودک‌کش دیگر را بخوبی درک می‌کند. اگر غیر از این باشد عجیب است. دیروز شما به غزه نگاه کردید و همه‌تان شرم و ننگ انسانیت را دیدید. امروز به روهینگیا بنگرید و تکرار تاریخ را از سوی دو تفکر مشابه ببینید».

روزنامه هاآرتص در گزارش 6 سپتامبر خود پرده از حقیقتی برداشت که عمق این همکاری را نشان می‌داد. این روزنامه نوشت: اسرائیل حامی اصلی نظامی ارتش میانمار در جنایت علیه مسلمانان است. سابقه شروع همکاری جدی نظامی بین دو طرف، از سپتامبر 2015 شروع ‌شد؛ زمانی که ژنرال «مین آنگ هایین» یکی از افسران بلندمرتبه ارتش میانمار، برای دیدار از اماکن نظامی اسرائیل و خرید تسلیحات به آنجا سفر داشت و از پایگاه‌ها و سامانه‌های «البیت» و «التا» دیدار کرد. همچنین، سفر میشل بن باروخ ـ معاون خارجی وزیر دفاع اسرائیل ـ به میانمار در تابستان 2015 که هدفش توافق بر سر جزئیات این معامله تسلیحاتی بود.

گفتنی است پیش از این بسیاری از رسانه‌ها از جمله روزنامه ایندیپندنت انگلیس مدعی فروش تسلیحات از سوی اسرائیل به میانمار شده بودند اما در نهایت، گزارش مستند 6 سپتامبر هاآرتص آبپاکی را روی دست منکران قضیه ریخت. اسرائیل از دهه 1990 با فروش مسلسل یوزی 9 میلی‌متری و ضدهوایی 155 میلی‌متری هاویتزر سری سولتام، کار را با میانمار آغاز کرد.

بعدها، جنگنده اف ـ7 هم در اختیار میانمار قرار گرفت. سال 2005 نیز 150 عــراده خــودروی زرهپوش شناسایی ساخت برزیل موسوم به «کاسکاول ئی‌ئی ـ 9 » از سوی اسرائیل به میانمار فروخته شد. نکته حائز اهمیت این است که این حمایت تسلیحاتی از سال 1993 که جنگ داخلی میانمار شکل گرفت، آغاز شد و تا سال 2005 یعنی پایان این جنگ داخلی ادامه داشت.

http://press.jamejamonline.ir/Newspreview/2991578222232381401

ش.د9603761

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات