صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۲  ، 
کد خبر : ۳۱۶۶۸۸

انگلیس باید خسارت بدهد تا نفتکش استنا ایمپرو آزاد شود

تلویزیون سوئدی اس‌وی‌دی می‌گوید ایران به زودی نفتکش توقیف شده انگلیسی را آزاد می‌کند.این شبکه تلویزیونی روز پنج‌شنبه به نقل از منابعی در وزارت خارجه سوئد گزارش داد «شواهدی بسیار قوی» دریافت شده نشانگر آن است که ایران به زودی نفتکش توقیف شده استنا ایمپرو را آزاد خواهد کرد.
انگلیس باید خسارت بدهد تا نفتکش استنا ایمپرو آزاد شودتلویزیون اس‌وی‌دی به جزئیات این موضوع اشاره‌ای نکرده اما خبرگزاری رویترز موضوع را بر سفر روز چهارشنبه وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران به سوئد مرتبط دانسته است. به گزارش رویترز، وزارت خارجه سوئد در ای‌میلی که به این خبرگزاری فرستاده، تنها گفته است: ما به سخنان علنی محمد جواد ظریف مبنی بر امیدواری به آزادی سریع استنا ایمپرو «نگاهی مثبت داریم اما آنچه را در جلسات به زبان آمد افشا نمی‌کنیم».
بیشتر بخوانید:
نفتکش استنا ایمپرو زیر پرچم انگلیس و با کارگزاری شرکت سوئدی «استنا بالک» فعالیت می‌کرد. رویتر می‌گوید: مالک این نفتکش در استکهلم، پایتخت سوئد، با محمدجواد ظریف دیدار و گفت‌وگو کرده است. حدود دو هفته پس از توقیف نفتکش ایرانی «گریس۱» در آب‌های جبل‌الطارق، سپاه پاسداران در ۲۸ تیر اقدام به توقیف استنا ایمپرو کرد. یادآور می‌شود راهزنی دریایی انگلیس و توقیف ۴۰ روزه نفتکش حامل نفت ایران، خساراتی را متوجه ایران کرده است و بنابراین طبیعی است که افکار عمومی و صاحب‌نظران ایرانی بر ضرورت تأدیه این خسارت، قبل از آزادی نفتکش انگلیسی تأکید داشته باشند.


نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات