بین الملل >>  آمریکاواروپا >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۷  ، 
کد خبر : ۳۱۷۷۴۲

سه سناریوی ترامپ برای پیروزی در انتخابات 2020

برای اینکه ترامپ در سال 2020 دوباره انتخاب شود نیازی نیست که رای‌دهندگان عاشق او باشند کافی است آنان رقیب او را کمتر دوست داشته باشند. آیا این احتمال وجود دارد؟
پایگاه بصیرت / گروه بین الملل / عمار اسماعیلی
سه سناریوی ترامپ برای پیروزی در انتخابات 2020با گذشت زمان و نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، ترامپ هر آن چه در آستین دارد رو می کند تا شاید پیروز انتخابات 2020 آمریکا باشد.
ترامپ برای پیروزی در انتخابات امریکا سناریوهای مختلفی را طراحی کرده و دنبال می کند. از این سناریوها می توان موارد زیر را ذکر کرد.
اولین سناریو قربانی کردن همقطاران خود برای شانه خالی کردن از بار فضاحتی هایی است که در زمینه سیاست خارجی بر گردن او سنگینی می کند. او از بولتون می خواهد تا استعفا دهد و محترمانه برود تا شاید بتواند ذهن و افکار عمومی مردم آمریکا را متقاعد کند که علت ناکامی های وی  یار غارش جان بولتون بوده است.
خروج یک جانبه امریکا از برجام فضاحتی دیگری بود که ترامپ در سیاست خارجی آمریکا کاشت. هدف ترامپ از این اقدام، فشار بر ایران و مذاکره مجدد و امتیازگیری بیشتر بود، حال که نتوانسته مقاومت ملت ایران را شکست دهد و تیر تحریم های وی به سنگ خورده  و نتوانسته ایران را به پای میز مذاکره بکشاند، برای جلب حمایت محافظه کاران آمریکا و لابی یهود سرانجام اعتراف کرد که برای حمایت و دفاع از رژیم صهیونیستی از توافق هسته ای «برجام» خارج شده است.
دومین سناریویی که ترامپ برای پیروزی در انتخابات امریکا دنبال می کند بازی با افکار عمومی آمریکا از طریق طرح مساله خروج سربازان از منطقه غرب آسیا می باشد. به نظر می رسد هدف ترامپ از طرح چنین مساله ای بهره بردای انتخاباتی است. ترامپ تا به حال چندین بار مساله خروج سربازان آمریکایی را از منطقه غرب آسیا مطرح کرده ولی در عمل اتفاق خاصی صورت نگرفته است. ترامپ در حالی خروج سربازان آمریکایی از افغانستان و سوریه را مطرح می کند که 3000 نیروی نظامی جدید به عربستان گسیل می کند. البته شاید این بدین دلیل باشد که ذهن ترامپ اقتصادی بوده و به دنبال جایی می گردد که گاو فربه شیرده ای وجود داشته باشد و بتواند با کوچکترین هزینه ای آن را به راحتی بدوشد . زیرا در افغانستان، سوریه و عراق،  با توجه به مقاومت علیه مداخله آمریکا، این کشور ملیاردها دلار خسارت را متحمل شده است بدون این که به نتایج مورد نظر خود دست پیدا کند.
جنجال رسانه ای و اغوای ذهن مخاطب آمریکایی سومین سناریویی است که ترامپ برای پیش برد اهداف خود دنبال می کند. ازموارد می توان به جدیدترین نطق رسانه ایش  و به سخره کشیدن گاو شیرده اش در ذهن مخاطب آمریکایی اشاره کرد. به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا به سبک کارتونی که نوعی مسخره کردن ملک سلمان، پادشاه سعودی بود لحن او را تقلید کرد. او با مسخرگی قصه تماس تلفنی بین خودش با پادشاه عربستان را در پی به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنون پایتخت رژیم صهیونیستی روایت کرد.
ترامپ تلاش کرد اینگونه القا کند که رهبران عرب افراد تیزهوش و بافراستی نیستند. او گفت: به ملک سلمان گفتم پادشاه چه می‌خواهی؟ او پاسخ داد، می‌خواهد مخالفتش با تصمیم به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل را مطرح کند، من به او گفتم: می‌خواستم قبل از این اتفاق با تو در این باره صحبت کنم.
ترامپ به دنبال این است که دوباره مردم آمریکا عاشق او باشند  یا حداقل وی را دوست داشته باشند. نشریه آتلانتیک در این زمینه می نویسد: ". برای اینکه ترامپ در سال 2020 دوباره انتخاب شود نیازی نیست که رای‌دهندگان عاشق او باشند کافی است آنان رقیب او را کمتر دوست داشته باشند. آیا این احتمال وجود دارد؟ ترامپ اکنون نسبتا شناخته شده است. پس از سه سال حملات دموکرات‌ها علیه او، مشکل بتوان تصور کرد که آنان بتوانند به ناگهان تصور امریکایی‌ها درباره او را تغییر دهند.»
در نهایت ترامپ در کوتاه مدت این سناریوها را دنبال می کند تا با القای شعار «اول آمریکا» America First)) و اغوای افکار عمومی آمریکا برنده انتخابات 2020 آمریکا باشد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات