صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۷  ، 
کد خبر : ۳۱۸۳۴۷

زنگ حساب است نه انشا!

دولت تدبیر و امید ششمین سال خود را سپری می‌کند و کمتر از دو سال به پایان فرصت خدمت به مردم و نظام اسلامی برای آن باقی مانده است؛ از این رو انتظار می‌رود مسئولان دولتی به طور شفاف خدماتی را که در شش سال گذشته ارائه کرده‌اند به مردم گزارش دهند و از زمان باقی‌مانده بهره بهتری ببرند.
دولت با این کار اولاً با در نظر گرفتن حجم تحقق وعده‌های انتخاباتی میزان محبوبیت خود را در میان مردم محک می‌زند و ثانیاً چرایی محقق نشدن برخی وعده‌های داده شده را ریشه‌یابی و مسیر بهتری را انتخاب می‌کند؛ پس امروز برای دولت در بین مردم زنگ حساب است نه زنگ انشا. با یادآوری ساده‌ای می‌توان میزان تحقق وعده‌های دولت را ارزیابی کرد. مهم‌ترین شعار دولت روحانی از جنس اقتصادی، به ویژه بهبود معیشت مردم در سال 1392 بود و مسیر محقق شدن آن نیز تعامل با غرب، به ویژه ایالات متحده آمریکا انتخاب شد!
با نگاهی خوشبیانه درمی‌یابیم که دولت روحانی در شش سال گذشته با امضای برجام به دنبال رونق اقتصاد کشور بود. حال که امروز زمان حسابرسی فرا رسیده آمار و وضعیت عمومی جامعه بیانگر این نکته است که رونق اقتصادی کشور نه تنها با تعامل و برجام اتفاق نیفتاده است، بلکه در برخی حوزه‌ها نیز وضعیت نسبت به قبل بدتر شده است، ارزش پول ملی پایین آمده است، بیشترین تحریم‌ها بعد از اعتماد به غرب بر کشورمان اعمال شده است و بسیاری از کارخانه‌های تولیدی کشور نیز با خوشبینی به برجام تعطیل شده است؛ بنابراین وضعیت کشور نه تنها با برجام و مذاکره بهتر نشد، بلکه تنها مسیر حل مشکلات با نگاه به ظرفیت‌های داخلی امکان‌پذیر خواهد بود. باید توجه داشت که منتقدان برجام و مذاکره، به دنبال کمک کردن به دولت برای ارائه کارنامه بهتر به مردم در سال‌های آخر حضور دولت به منزله قوه مجریه هستند. در این میان مبارزه قاطع با فساد در قوه قضائیه و کمک نهادهای گوناگون انقلابی به دولت همگی در راستای حل مشکلات مردم است. دولت نیز به جای فرافکنی و تلاش در ایجاد دو قطبی کاذب در جامعه و پیگیری مذاکره با غرب به صورت آشکار و پنهان می‌تواند با استقبال از مخالفان برجام کارنامه بهتری را در پایان مدت قانونی خود ارائه دهد.
اکبر معصومی
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات