صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲  ، 
کد خبر : ۳۲۲۷۷۴

اقتداری از جنس اعتقاد!

چند روز است که چشم رسانه‌های دنیا به ناوگان دریایی متشکل از پنج نفت‌کش ایرانی عازم ونزوئلا و این‌که آیا امریکا قادر است[...]

یادداشت: چند روز است که چشم رسانه‌های دنیا به ناوگان دریایی متشکل از پنج نفت‌کش ایرانی عازم ونزوئلا و این‌که آیا امریکا قادر است تهدید نصف و نیمه خود را در توقیف آن‌ها عملی کند یا نه، معطوف و نگران است. اما در ایران همه‌چیز آرام و شرایط عادی است و گویی همه باور دارند که اراده جمهوری اسلامی با اقتدار محقق خواهد شد. خبرها از ورود کامل سه کشتی و نزدیکی دوتای دیگر به آب‌های کاراکاس حکایت دارند و اینکه آمریکایی‌ها در «گیجی راهبردی» ناشی از کشتی‌رانی آزاد ایرانی‌ها در منطقه نفوذ و حیاط‌خلوت آمریکا در دریای کارائیب فرورفته‌اند و نمی‌توانند و اساساً نمی‌دانند چه باید بکنند. این عزت و اقتدار از کجاست؟

نکات تحلیلی: 1- عزت و اقتدار ما از منبع لایزالی ناشی می‌شود که در این چهار دهه از عمر انقلاب اسلامی و شکل‌گیری ناباورانه نظام الهی در مرکز ثقل منافع راهبردی ابرقدرت عالَم، لخت و لحظه‌ای، کشور ما، رهبران ما، مردم ما و مسئولان دلسوز ما از آن بی‌نصیب نبوده اند. توحید باوری در اوج تفکر ملت و امامین انقلاب و مسئولان جمهوری اسلامی قرار داشته و دارد و همین باور و اعتقاد است که راه ما را تا اینجا باز کرده و در صورت تداوم و عمل همسنگ آن در امور جاری زندگی فردی و اجتماعی‌مان مستمر خواهد بود و این وعده تخلف‌ناپذیر الهی است که قطعاً، یاری می‌کند یاری‌گران دین و راه روشن‌اش را. 2- ایرانی‌ها تنها در مرحله باور و اعتقاد نماندند بلکه زمینه‌های تحقق آن را با قوی شدن در صحنه عمل سیاسی در دو سطح داخلی و خارجی فراهم کردند. هجوم مشکلات،‌ ناجوانمردی دشمنان و سترگی راه امام(ره) برای الگوسازی تمدن نوین اسلامی برای دنیایی که از الگوی تحمیلی غربی و شرقی خسته بود، عزم ایران را برای ایستادن و قوی شدن روزانه جزم کرد؛ به‌گونه‌ای که علاوه بر شوق دوستان،‌ از هراس و رعب تلخ دشمنان نیز می‌توان این اقتدار را آدرس داد که؛ «ایران و دوستانش قابل محاصره و تحریم نیستند». این لب کلام  «مکرم خوری»، مدیر مرکز مطالعات اروپا در دانشگاه کمبریج است که در گفت‌وگو با شبکه المیادین می‌گوید ایران با صادرات بنزین به ونزوئلا، اقتدار خود را به رخ آمریکا کشید و این در حالی است که پیش‌ازاین در ماجرای نفت‌کش «گریس1»، اقتدار خود را در برابر انگلیس ثابت کرده بود.

نکته راهبردی: آمریکا در شطرنج‌بازی جدید با ایران به مهره‌ای تبدیل شده که حرکتش تابعی از خواسته‌ها و محاسبات هوشمندانه ایرانی‌هاست و به‌موازات افول آمریکا، شاهد صعود ایران در حوزه‌های فناورانه، اقتدار دریایی، هوافضا، دانش‌های نوین و ... هستیم؛ و همه این‌ها، خبر از آینده‌ای امیدوارکننده و روشن می‌دهد و آن، بازیابی کامل عزت و اقتدار پس از 40 سال تکیه «به نام خدا» است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات