صفحه نخست >>  عمومی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰  ، 
کد خبر : ۳۲۴۶۹۴

برخی از دلایل امضای توافقنامه به اصطلاح صلح

بنابراین نه آمریکا و نه آل خلیفه و رژیم صهیونیستی ظرفیت صلح را دارند و اقدام آنها در امضای توافقنامه با عنوان صلح، از اساس شکست خورده است.
رئیس‌جمهور آمریکا در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «امروز یک گشایش تاریخی دیگر اتفاق افتاد! دو دوست بزرگ ما، اسرائیل و پادشاهی بحرین به توافقی برای صلح دست پیدا کردند- بحرین دومین کشور عربی است که ظرف ۳۰ روز با اسرائیل صلح می‌کند»
آمریکا، رژیم صهیونیستی و بحرین بیانیه مشترکی در این خصوص منتشر کردند. در این بیانیه آمده است: «این، گشایشی تاریخی برای پیشبرد صلح در خاورمیانه است. آغاز گفت‌‌وگوهای مستقیم میان این دو جامعه پویا و اقتصاد پیشرفته، تحول مثبت خاورمیانه را تداوم بخشیده و به افزایش ثبات، امنیت و رونق در منطقه منجر خواهد شد»
شادمانی و در عین حال خیانت حکام مرتجع بحرین به جهان اسلام و آرمان فلسطین در امضای توافقنامه به اصطلاح صلح با رژیم صهیونیستی در حالی اتفاق می افتد که قبل از بحرین، امارات نیز دست به چنین حماقت بزرگی زده بود.

دلایل متعددی می تواند در امضای توافقنامه یاد شده، تاثیر گذار باشد که به برخی اشاره می گردد:
1- برخی از حکام مرتجع عربی، از جمله بحرین و حتی امارات، نه تنها هیچ گونه پشتوانه مردمی ندارند بلکه در وضعیت فعلی حکام یاد شده تبدیل به دشمن اصلی مردم شان شده اند، از این رو حکام فاسد بحرین و امارات برای تثبیت حکومت خود، سرسپردگی به آمریکا و رژیم صهیونیستی را در پیش گرفته اند. غافل از آنکه دهه ها قبل حکومت پهلوی چنین سیاستی را انتخاب کرده بود. اما پهلوی با سیل خروشان مردم ساقط شد و آمریکا عملا کاری نتوانست بکند.

2- زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نزدیک است. به اعتقاد نخبگان داخلی آمریکا، سیاست خارجی ترامپ ضعیف ترین دوره در طول چندین دهه گذشته است. حال که آمریکا، نتوانسته است به هیچ دستاوردی در حوزه سیاست خارجی دست پیدا کند، خوشحالی دونالد ترامپ در امضای توافقنامه به اصطلاح صلح بین بحرین و رژیم صهیونیستی نیز در نوع خود می تواند بیانگر یک واقعیت باشد. ترامپ که با خروج از برجام و در پیش گرفتن سیاست فشار حداکثری، عملا نتوانست توافق جدیدی را با تهران به امضا برساند، مورد شدیدترین انتقادها از سوی رقیب انتخاباتی خود قرارگرفته است. بنابراین ترامپ چاره ای جز متوسل شدن به حکومت آل خلیفه در وضعیت فعلی ندارد. حال ترامپ آخرین شیر گاو های شیرده را می دوشد و گوشت فاسدمرتجعین منطقه را نیز به صهیونیست ها هدیه داده است.

3- رژیم صهیونیستی و شخص نتانیاهو نیز به نوعی دچار یک بحران شده اند. نتانیاهو خود درگیر پرونده های متعدد فساد می باشد و عملا به سمت یک بن بست سیاسی حرکت می کند و هر روز اعتراضات متعددی علیه این فرد در داخل سرزمین های اشغالی صورت میگیرد. از طرف دیگر برگزاری سه دوره انتخابات پارلمانی نیز نتوانست بحران تشکیل کابینه را مرتفع سازد. بنابراین وضعیت در داخل سرزمین های اشغالی نیز به هیچ وجه مساعد نیست. امضای توافقنامه با برخی از کشورهای عربی، فرار رژیم صهیونیستی از شکست، ناکامی و اوضاع نابسامان داخلی است.

4- آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی مرتجعین عربی، درصدند با ایجاد یک اتحاد، عملا مقاومت را در منطقه تضعیف کنند. سیاستی که چندین سال است به ترفندهای مختلف در حال اجراست. ایجاد داعش و حمایت عملی از آن توسط امارات، رژیم صهیونیستی، عربستان و آمریکا در سوریه و عراق، نمونه ای از اتحاد شکننده بود که امروز دنباله آن اتحاد را در توافقنامه صلح می بینیم.

در پایان باید گفت که در حال حاضر مردم آمریکا دچار تبعیض های اساسی اند، هر روز تظاعرات و اعتراضات به نابرابری در ایالتهای آمریکابرگزار می شود، مردم بحرین سالهاست که در رنج نبود آزادی بسر می برند و رژیم کودک کش صهیونیست نیز دهه هاست مردم مظلوم فلسطین را با خاک و خون یکسان کرده اند، بنابراین نه آمریکا و نه آل خلیفه و رژیم صهیونیستی ظرفیت صلح را دارند و اقدام آنها در امضای توافقنامه با عنوان صلح، از اساس شکست خورده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات