صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰  ، 
کد خبر : ۳۲۴۶۸۰

بیانیه ضد ایرانی «کمیته چهارجانبه عربی»

«کمیته چهارجانبه عربی» به ریاست امارات و با عضویت مصر، عربستان سعودی، بحرین و دبیرکل اتحادیه عرب، امروز در حاشیه نشست اتحادیه عرب به اتهام‌پراکنی علیه جمهوری اسلامی ایران پرداخت.
به گزارش پایگاه خبری «المصری الیوم»، اعضای این کمیته در نشست چهاردهم خود آنچه آن را «تحولات مربوط به بحران با ایران و راه‌های مقابله با دخالت این کشور در امور داخلی کشورهای عربی» خواندند، مورد بحث و بررسی قرار دادند.
اعضای این کمیته با تکرار این ادعای همیشگی و بی‌اساس خود، مبنی بر اینکه ایران در امور کشورهای عربی دخالت می‌کند، این اقدام ادعایی را محکوم کردند و از ایران خواستند که از دخالت در امور داخلی کشورهای عربی، حمایت از نواب خود در منطقه و ایجاد اختلافات فرقه‌ای دست بردارد.
این ادعاهای بی‌اساس در حالی مطرح می‌شود که کشورهای یادشده به ویژه امارات و عربستان سعودی خود بشدت در امور کشورهای عربی از جمله لیبی و یمن دخالت دارند.
ائتلاف سعودی ـ اماراتی از فروردین‌ماه سال ۱۳۹۴ کشور فقیر یمن را برای بازگرداندن قدرت به «عبد ربه منصور هادی»، رئیس‌جمهور مستعفی یمن هدف حملات سنگین هوایی، زمینی و دریایی قرار داده است. این حملات به نابودی زیرساخت‌های یمن و گسترش فقر، بیکاری و بیماری‌های واگیردار در این کشور منجر شده است.
در کمیته چهارجانبه عربی همچنین «پیش‌نویس طرح مربوط به دخالت‌های ایران در امور داخلی کشورهای عربی» مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
طبق این گزارش، این کمیته در پایان نشست با صدور بیانیه‌ای ضمن تأکید بر مضمون بیانیه‌های پیشین خود، بار دیگر، از جامعه بین‌الملل خواست که «در مقابله با ایران» و آنچه آن را «فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده این کشور در منطقه» خواند، موضعی قاطع اتخاذ کند.
کاهش شمار نظامیان آمریکایی در عراق به ۳ هزار نظامی
ژنرال «کنث مکنزی» فرمانده تروریست‌های آمریکایی سنتکام روز چهارشنبه از تصمیم آمریکا در کاهش تروریست هایش در عراق به ۳ هزار تروریست خبر داد.
مکنزی اعلام کرد که این تصمیم با هماهنگی دولت عراق و شرکایش در ائتلاف بین الملل اتخاذ شده است.
فرمانده تروریست های سنتکام اعلام کرد: ایالات متحده آمریکا نظامیانش در عراق را از ۵۲۰۰ نظامی به ۳۰۰۰ نظامی در ماه جاری میلادی کاهش می دهد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات