صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۵  ، 
کد خبر : ۳۲۴۶۹۰

تلاش ریاض و ابوظبی برای جلب رضایت فلسطینی‌ها با پیشنهادات عجیب مالی

 منابع اسرائیلی امروز (جمعه) از رایزنی‌های دولت‌های امارات، عربستان سعودی، بحرین و مصر با تشکیلات خودگردان برای عدم مخالفت با سازش در ماههای گذشته خبر دادند.
به نوشته وبسایت معا، روزنامه‌ عبری‌زبان «گلوبز» به نقل از منابع آگاه نوشته است که این رایزنی‌ها سری بوده و ریاض و ابوظبی به تشکیلات خودگردان وعده داده بودند که در ازای عدم مخالفت با عادی‌سازی روابط با تل آویو، روند الحاق کرانه باختری به سرزمین اشغالی را متوقف کرده و مذاکرات با اسرائیل نیز آغاز شود.
همچنین این دو کشور طرح‌های اقتصادی بزرگی را به مقامات رام‌الله پیشنهاد داده بودند که از جمله آن‌ها سرمایه‌گذاری گسترده در زیرساخت‌ها و باز شدن کانال‌های مستقیم تجارت و فروش نفت و گاز با قیمت پایین به فلسطینی‌ها بود. ریاض و ابوظبی همچنین پیشنهاد ساخت شهرک‌های صنعتی بزرگ و به کار گیری دهها هزار نفر از مهندسان و دانشگاهیان فلسطینی در شرکت‌های کشورهای عربی خلیج فارس را به طرف فلسطینی داده بودند.
بنابراین گزارش، در این رایزنی‌ها، مسأله غزه و کمک به تشکیلات خودگردان برای تسلط دوباره بر این منطقه نیز به میان آمده بود.
امارات و عربستان همچنین به تشکیلات خودگردان وعده داده بودند که توافق اقتصادی پاریس (۱۹۹۴) را اجرایی کنند.
روزنامه اسرائیلی «گلوبز» به نقل از منابع خود نوشت که تشکیلات خودگردان چنین پیشنهاداتی را غیر عملی خوانده و با آن مخالفت کرده است.
دولت امارات و رژیم صهیونیستی در ۲۳ مرداد از عادی‌سازی روابط با یکدیگر خبر دادند که محکومیت شدید تشکیلات خودگردان و دیگر گروههای فلسطینی را به همراه داشت.
روز چهارشنبه هفته گذشته نیز تلاش سازمان آزادیبخش فلسطین برای قرائت بیانیه‌ای علیه سازش در نشست دوره‌ای اتحادیه عرب با لابی‌گری و فشار شدید امارات و بحرین با ناکامی همراه شد و اتحادیه عرب هیچ بیانیه‌ای علیه امارات صادر نکرد که این مسأله نیز موجب خشم دو چندان فلسطینی‌ها شده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات