صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷  ، 
کد خبر : ۳۲۴۷۵۱

المرزوقی: موج سوم انقلاب‌های عربی در راه است

«منصف المرزوقی» رئیس‌جمهور سابق تونس تأکید کرد که توافقنامه‌های عادی‌سازی روابط که برخی رژیم‌های استبدادی با رژیم صهیونیستی امضا کرده‌اند، در آینده از بین خواهند رفت.
المرزوقی با اشاره به اینکه موج سوم انقلاب‌های عربی در راه است، گفت: همان دلایلی که باعث ایجاد موج دوم انقلاب عربی در سودان، عراق و لبنان پس از موج اول انقلاب در این کشورها شد، هنوز هم وجود دارد به ویژه اینکه فساد، استبداد، سرکوبگری، فقر و عدم اقدام رژیم‌های استبدادی به اجرای اصلاحات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و آشتی با ملت‌ها همچنان ادامه دارد.
به نوشته روزنامه «القدس‌العربی»، رئیس‌جمهور سابق تونس همچنین گفت که توافقنامه‌های عادی‌سازی روابط بین رژیم‌های استبدادی عربی و رژیم صهیونیستی امضا می‌شود و این رژیم‌ها هرگز در تحمیل این عادی‌سازی روابط بر ملت‌های خود موفق نخواهند بود چرا که این ملت‌ها با تسلیم شدن در برابر رژیم صهیونیستی و برقراری هر گونه رابطه‌ای با این رژیم مخالف هستند.
المرزوقی تصریح کرد که عدم پایداری دولت‌ها در تونس و تغییرات سریع آن به دلیل قانون انتخابات است که هدف از آن در تنگنا قرار دادن گروه‌ها و احزاب طرفدار انقلاب و کارشکنی در برابر ثبات روند دموکراسی است.
رئیس‌جمهور سابق تونس پیشتر نیز پیش‌بینی کرده بود که موج‌های جدید انقلاب‌های عربی در راه است و این بار این موج انقلاب‌ها از الجزائر و سودان فراتر رفته و به عربستان سعودی و دیگر کشورها خواهد رسید.
روز جمعه بحرین از دستیابی به توافقی برای برقراری روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی تحت نظارت آمریکا خبر داد.
گروه‌های فلسطینی این توافق را محکوم کرده و آن را خیانت به آرمان فلسطین برشمردند.
حدود یک ماه پیش نیز امارات روابط دیپلماتیک خود با رژیم صهیونیستی را علنی کرد و قرار است بزودی در کاخ سفید توافق صلح دو طرف امضا شود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات