صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۶  ، 
کد خبر : ۳۲۴۷۷۱

ادعای وزیر کشور بحرین درباره ایران/ دعوت گانتس از وزیر دفاع بحرین برای سفر به اسرائیل

ادعای وزیر کشور بحرین درباره ایران
«شیخ راشد بن عبدالله آل خلیفه» وزیر کشور بحرین روز دوشنبه در سخنانی از توافق سازش این رژیم با رژیم صهیونیستی حمایت کرد.
وی در سخنانی گفت: «اعلام توافق صلح به عنوان چشم پوشی از موضوع فلسطین و حقوق فلسطینیان نیست اما برقراری روابط با اسرائیل در راستای حمایت از منافع عالی و ساختار دولت بحرین است.»
وزیر کشور بحرین اضافه کرد: «امروز چالش‌های سرنوشت ساز به منطقه رسیده و نمی‌توان آن را نادیده گرفت و بدور از دوراندیشی است که خطر را ببینیم و در صورتی که امکان جلوگیری آن وجود داشته باشد منتظر رسیدن آن بمانیم.»
راشد بن عبدالله افزود: «ایران تحمیل سیطره خود بر منطقه را به شکل‌های گوناگون انتخاب کرده و این کشور خطری دائمی برای امنیت داخلی ما به شمار می‌آید.»
وی گفت: «بحرین در شرایط امنیتی و اقتصادی قرار دارد که هرگونه تاخیر در آن پیامدهای بسیار بزرگی برای ما به دنبال خواهد داشت.»
این مقام بحرینی در ادامه سخنانش گفت که عادی سازی روابط این رژیم با رژیم صهیونیستی به تقویت روابط راهبری منامه با واشنگتن کمک می‌کند.
جمعه گذشته بود که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا از توافق منامه و تل‌آویو برای سازش خبر داد.
در همین راستا «عبداللطیف بن راشد الزیانی» وزیر خارجه بحرین امروز وارد واشنگتن شد تا در مراسم امضای توافق با رژیم صهیونیستی که قرار است روز سه‌شنبه در کاخ سفید برگزار شود، شرکت کند.

دعوت گانتس از وزیر دفاع بحرین برای سفر به اسرائیل
عبدالله بن حسن النعمی، وزیر دفاع بحرین تماس تلفنی با بنی گانتس، وزیر جنگ اسرائیل برقرار کرده و به بررسی اهمیت ثبات منطقه‌ای پرداخت.
طبق این گزارش، دو وزیر ضمن بررسی اهمیت "توافقنامه ابراهیم" که میان اسرائیل و امارات امضا شده پیش‌بینی کردند روابط مستحکمی بین دو وزارتخانه برقرار شود که به ادعای آنها به "تقویت توانمندی‌های دو طرف و حفظ امنیت منطقه‌ای" کمک کند.
در پایان این تماس وزیر جنگ اسرائیل، وزیر دفاع بحرین را برای ادامه مذاکرات در این زمینه دعوت کرد تا به سرزمین‌های اشغالی سفر کند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات