صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲  ، 
کد خبر : ۳۲۵۲۹۰

نگرانی آمریکایی‌ها از خشونت‌های گسترده پس از انتخابات ریاست جمهوری

نتایج تحقیق و مطالعه رویترز نشان می دهد برخی آمریکایی ها نگران خشونت های احتمالی پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری نوامبر هستند و در حال تشکیل گروه های نظارتی و تلاش برای تنش زدایی هستند. گروهی دیگر نیز در حال خرید اسلحه برای مقابله با هرگونه خشونت احتمالی هستند.

بر اساس این گزارش، یک نگرانی مشترک بین شهروندان آمریکایی این است که رقابت بین جو بایدن و دونالد ترامپ در نهایت منجر به اعتراضاتی شود که می تواند آتش ناآرامی های مدنی و حتی درگیری های گروهی و فرقه‌ای را شعله ور کند.
این نگرانی ها در حالی تشدید شده است که روز پنجشنبه ماموران امنیتی در ایالت میشیگان حداقل 13 نفر را به اتهام توطئه چینی برای ربودن فرماندار این ایالت بازداشت کردند.
برخی از آمریکایی ها نیز قصد دارند در روزهای نزدیک به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به کشورهای دیگر سفر کنند یا برای استراحت به مناطق روستایی بروند.
آمارهای اف بی آی نیز نشان می دهد فروش اسلحه در ماه ژوئن یک رکورد جدید را ثبت کرده و به بیش از 3.9 میلیون قبضه رسیده است.
نتایج نظرسنجی اکتبر که توسط اندیشکده نیوآمریکا انجام شده و در نشریه پلیتیکو نیز منتشر گردید نشان می دهد، حدود یک سوم آمریکایی ها متقاعد شده‌اند که خشونت برای دستیابی به اهداف سیاسی، منطقی و توجیه پذیر است، این رقم نسبت به دسامبر 2019 میلادی دو برابر شده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات