صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۵  ، 
کد خبر : ۳۲۷۶۴۷

قالیباف: بابت حرکت به‌سمت کاهش سهم نفت در بودجه به دولت «صد بارک‌الله» می‌گوییم

محمّدباقر قالیباف، رئیس‌مجلس، عصر امروز (سه‌شنبه ۲۳ دی‌ماه) در پایان نشست سران قوا که به میزبانی رئیس قوه قضائیه برگزار شد، گفت: بسیار خوشحالم که جلسات سران قوا با فاصله زمانی کمتری برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه این جلسات با تمرکز بیشتر بر موضوعات مهم و اساسی کشور برگزار می‌شود، گفت: در این جلسات به بحث‌ها به شکل راهبردی، روشی و تاکتیکی به موضوعات توجه می‌شود. موضوعاتی که عمدتاً متمرکز بر مسائل مهم با اولویت بر حل مشکلات مردم است.

قالیباف افزود: امروز تصمیم گرفته شد که جلسه بعدی سران قوا در زمان زودتری برگزار شود.
رئیس مجلس، موضوع بودجه ۱۴۰۰ را حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: امروز بخش عمده‌ جلسه به این موضوع اختصاص یافت که در حوزه راهبردها هماهنگی و هم‌نظری کامل بین قوا وجود داشت.

قالیباف ادامه داد: همانطور که رئیس‌جمهور اشاره کردند، هر سه قوه به دنبال این هستند که کاهش وابستگی به نفت را بیشتر از گذشته شاهد باشیم و به سمت صفر شدن وابستگی بودجه به نفت حرکت کنیم و این بدان معناست که بودجه نفت را در هزینه‌های جاری هزینه نکنیم.
وی با بیان اینکه رئیس‌جمهور در جلسه گفتند که بابت حرکت به‌سمت کاهش سهم نفت در بودجه باید به ما بارک‌الله بگویید، ‌تصریح کرد: من می‌گویم همینطور است و بارک‌الله و صدبارک‌الله که در این مسیر گام برداریم و این یکی از مسائل مهم در حل مشکلات کشور مخصوصاً تورم است که هر روز شاهد افزایش آن هستیم.
قالیباف در ادامه گفت: با اینکه در بودجه اهداف مشترکی با دولت داریم، ولی در روش رسیدن به این اهداف اختلاف سلیقه وجود دارد که قرار شد در هفته آینده، رؤسای کمیته درآمد و کمیته مصرف و رئیس کمیسیون تلفیق، جلسه‌ای را با ستاد اقتصادی دولت برگزار کنند تا اختلاف سلیقه‌ها را با همکاری و وحدت بیشتری حل کنیم.
رئیس مجلس تأکید کرد: به طور اطمینان عرض می‌کنم که این بودجه که در حقیقت سند زندگی مردم و سند مالی دولت است، به گونه‌ای عمل خواهد کرد که معیشت و سلامت مردم و بویژه موضوع تولید را پیش ببریم.
قالیباف افزود: همانطور که نظر مقام معظّم رهبری نیز روی موضوع تولید تأکید دارند، در مجلس و دولت اصرار داریم که در اقتصادی مقاومتی اولویت را به تولید بدهیم و حتی در پیشنهادهایی که در کمیسیون تلفیق به تصویب رسید به گونه‌ای عمل کردیم که حتی مالیات را در حوزه تولید کاهش بدهیم. البته این نهایی نیست و باید در صحن علنی مجلس به رأی گذاشته شود.
وی تصریح کرد: البته در بخش‌هایی که مربوط به سوداگری و دلالی است، در آن بخش‌ها به شدت شرایط سخت مالیاتی را اعمال خواهیم کرد تا آن‌هایی که در این اوضاع آشفته اقتصادی پول بی‌زحمت به دست می‌آورند، اجازه فرار مالیاتی نداشته باشند.
رئیس مجلس با تشکر از مردم بابت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی گفت: در حالی که متأسفانه کم‌تر از دو ماه قبل روزانه بیش از ۴۰۰ نفر از هموطنان‌مان را بابت کرونا از دست می‌دادیم با همت مردم، بسیج و دلت در طرح شهید سلمانی، آمار جانباختگان دو رقمی شده که ان‌شاءالله صفر شود.
قالیباف افزود: البته هنوز خطر وجود دارد و با توجه به گونه‌های جدید کرونا که در کشورهای مختلف مشاهده شده و در ایران هم به ثبت رسیده، اگر توجه نکنیم احتمال بازگشت به شرایط قبلی در کم‌ترین زمان ممکن وجود دارد.
رئیس مجلس در پایان افزود: امیدواریم بودجه را با همکاری و همراهی دولت و مجلس در حوزه معیشت،‌ سلامت، محرومیت‌زدایی و جهش تولید به گونه‌ای پیش ببریم که سال آینده با کم‌ترین مشکل روبرو باشیم.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات