صفحه نخست >>  عمومی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰  ، 
کد خبر : ۳۲۸۶۹۵

سازمانهای بین المللی در صدد نجات سعودیها از شکست  هستند/ تنفس مصنوعی سازمان ملل به قاتلان مردم یمن /پرده برداری از ماموریت خاص گریفیتس 

عربستان سعودی و امارات متحده عربی به دو بازیگر شکست خورده در یمن تبدیل شده اند! رزمندگان انصارالله در آستانه کسب پیروزی تاریخی و  بزرگی در استان مارب هستند و از سوی دیگر، موشکباران ریاض منجر به وحشت دشمنان ملت یمن شده است. در چنین شرایطی سازمانهای بین المللی از جمله سازمان ملل متحد که طی سالهای اخیر به حامیان پشت پرده رژیم سعودی در حمله به کودکان و زنان یمنی تبدیل شده بودند، جهت متوقف سازی انصارالله و ارتش یمن دست به کار شده اند! مقامات سازمان ملل متحد در صددند به بهانه ایجاد صلح پایدار در یمن، مانع از استمرار عملیات انصارالله و ارتش در مارب و نقاط دیگر این کشور شوند.

هشدارهای معنادار سازمان ملل در خصوص اوضاع یمن
یکی از مواردی که سازمان ملل متحد سعی دارد طی روزهای اخیر بر روی آن صحه بگذارد، وقوع قحطی گسترده در یمن است. بدون شک، حملات شش ساله سعودیها و اماراتی ها به یمن و از بین رفتن زیرساختهای حیاتی در این کشور، ثمره ای جز وخامت اوضاع معیشتی و غذایی مردم یمن نداشته است. درست پس از عملیات موشکی موفقیت آمیز انصارالله در خاک عربستان، سازمان ملل با یادآوری که حدود نیم میلیون نفر در یمن در شرایط قحطی زندگی می‌کنند، هشدار داد که در سال جاری میلادی بیش از ۱۶ میلیون نفر در این کشور جنگ زده همچنان با گرسنگی دست و پنجه نرم خواهند کرد.سوال اصلی اینجاست که چرا سازمان ملل متحد در طول شش سال اخیر،اساسا نامی از عربستان سعودی و امارات متحده عربی به عنوان مسببین ایجاد این بحران و قحطی به میان نیاورده و کمترین تلاشی نیز در راستای رفع محاصره از یمنی ها صورت نداده است؟! آنچه مسلم است اینکه سازمان ملل سعی دارد در برهه فعلی، از قحطی در یمن به مثابه ابزاری جهت پایان دادن به سریال شکستهای پی در پی سعودیها در این کشور استفاده کند.

وقاحت رسانه های غربی
ماجرا به این نقطه ختم نمی شود! اکثر رسانه های غربی که طی شش سال اخیر در قبال نسل کشی گسترده سعودیها در یمن و کشتار دهها هزار شهروند بیگناه سکوت کرده بودند، اکنون در صدد وارونه جلوه دادن اوضاع جاری در یمن هستند! شبکه یورونیوز در یکی از گزارشهای جهت دار اخیر خود در خصوص اوضاع یمن می نویسد :
"با توجه به بحران کرونا و پیامدهای ویرانگر آن که به اقتصاد تمام کشورهای جهان ضربه زده است، بعید است انتظار سازمان ملل برای جمع‌آوری کمکهای گسترده برای ملت یمن  برآورده شود. اهداکنندگان ثروتمند خلیج فارس مانند عربستان سعودی و امارات متحده عربی که در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ با سخاوتمندی به درخواست سازمان ملل برای کمک به یمن پاسخ داده بودند، سال گذشته به میزان بسیار کمتری کمک کردند!"

چنانچه مشاهده می شود، شبکه یورونیوز نه تنها از عربستان سعودی و امارات متحده عربی به عنوان عوامل ایجاد بحران و قاتلان مردم یمن نام نمی برد، بلکه از ریاض و ابوظبی به عنوان بازیگرانی سخاوتمند یاد می کند که در صدد کمک به ساکنان یمن هستند!

سران سازمان ملل به این یک سوال پاسخ دهند!
طی ماههای  اخیر ،هشدارهایی جدی و صریح در خصوص وضعیت اسفبار انسانی در یمن به افکار عمومی دنیا مخابره می شود. ترکیب پدیده های «کرونا»،«وبا»،«جنگ»و «قحطی» سبب شده است تا  ساکنان این کشور جنگ زده در معرض نوعی نسل کشی آشکار قرار گیرند. شورای امنیت سازمان ملل متحد به خوبی می داند که اصلی ترین پیش شرط«کنترل بحران»در یمن، توقف حملات ائتلاف سعودی ها  و در مرحله بعدی، از بین بردن حصر جغرافیایی یمن است. طی سال های اخیر، ورود کالاهای بشردوستانه به یمن به دلیل تسلط سعودی ها و اماراتی ها بر بندرگاه های این کشور امکانپذیر نبوده است. سوال اصلی اینجاست که سازمان ملل متحد چه اقدامی را در این راستا صورت داده است؟متاسفانه سران سازمان ملل نه تنها کمترین اقدامی در این خصوص صورت نداده اند، بلکه در صدد توجیه حصر اقتصادی یمنی ها و مشروعیت بخشی به حضور اشغالگران و متجاوزین سعودی و اماراتی در این کشور هستند. خط قرمز بان کی مون دبیر کل سابق و آنتونیو گوترش دبیر کل فعلی سازمان ملل متحد ، چیزی جز شکست سعودیها و اماراتی ها در یمن نیست! اگرچه قاعدتا سازمان ملل متحد با توجه  به تشدید وخامت اوضاع انسانی در یمن، سازمان ملل متحد نمی تواند از مسئولیت ذاتی خود در قبال این کشور شانه خالی کند، اما این اتفاق در حال حاضر رخ داده است!

پرده برداری از ماموریت خاص گریفیتس
نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن در برهه کنونی شدیدا نگران استمرار شکست سعودی ها در این کشور جنگ زده می باشد. مارتین گریفیتس نهایت تلاش خود را در راستای نجات این رژیم از باتلاق کنونی به کار گرفته است. چند روز پس از آنکه دولت تازه کار جو بایدن  در یک موضع گیری املا تصنعی اعلام کرد حمایت‌های ایالات متحده از ائتلاف متجاوز عربی به رهبری عربستان در جنگ یمن پایان می‌یابد، نماینده ویژه سازمان ملل متحد برای رایزنی و گفتگو در خصوص وضعیت یمن وارد کشورمان  شد.
 
مارتین گریفیتس، نماینده ویژه سازمان ملل در اموریمن ، از یک سو روایتی از "قحطی در یمن" و " بحران تمام عیار" در این کشور ارائه داده و سپس، از همه کشورها خواست  تا در راستای توقف هر چه سریع تر درگیری ها در یمن اقدامی صورت دهند!  به عبارت بهتر، "گریفیتس" در این سفر، نه به عنوان نماینده سازمان ملل متحد، بلکه به عنوان سفیر مشترک واشنگتن و ریاض به تهران سفر کرد تا بلکه بتواند خوش خدمتی های خود و سران سازمان ملل را به کاخ سفید و ارتجاع عرب تکمیل کند.بدیهی است که تاریخ مصرف این بازی نخ نمای سازمان ملل متحد به پایان رسیده است! بهتر است مارتین گریفیتس در برهه کنونی، صرفا به این سوال پاسخ دهد که چرا سازمان ملل متحد علی رغم جنایات صریح و آَشکار سعودیها در یمن ( که حتی مقامات آمریکایی نیز نسبت به آن اذعان کرده اند )، نام این کشور متجاوز را در لیست سیاه ناقضین حقوق بشر قرار نمی دهد؟! در هر حال، تنفس مصنوعی سازمان ملل به سعودیها جهت فرار از شکست در یمن، راه به جایی نخواهد برد....
 
 
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات