صفحه نخست >>  عمومی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۲:۳۸  ، 
کد خبر : ۳۲۹۸۵۴
یک کارشناس مسائل منطقه :

آسیب پذیری تمام اسرائیل / ماجراجویی منطقه ای به نفع این رژیم نخواهد بود

تاکنون و بعد از چند روز از انفجار این مجتمع نظامی دچار خسارت هایی شدیدی شده و مقامات رژیم صهیونیستی هرگونه تردد هر شخصی را تا شعاع 5 کیلومتری منع کرده است و این موضوع نشان دهنده حساسیت ماجرا است .
سعید ترکاشوند- خبرنگار/یک کارشناس مسائل منطقه غرب آسیا  ضمن اشاره به آسیب پذیری رژیم صهیونیستی در مقابله تهدید ها خارجی، عنوان کرد که جمهوری اسلامی ایران همواره به عنوان قلب تپنده محور مقاومت، بازو های قدرتمندی در منطقه دارد.
 
 به گزارش پایگاه خبری بصیرت شلیک یک فروند موشک و اصابت آن در نزدیکی سایت هسته ای دیمونا اراضی اشغالی که شب گذشته رخ داده است بازتاب گسترده ای را در رسانه های بین المللی به همراه داشته است.
علاوه بر این در یک مجتمع دولتی ساخت پیشران موشک در اسرائیل انفجار بزرگی روی داد.
این مجتمع متعلق به شرکت دولتی تومر است که سیستم‌های محرک برای انواع موشک تولید می‌کند. این مجتمع  در خارج از شهر رامله در مرکز اسرائیل واقع شده استدر پی این انفجار ستونی از دود و آتش از چند کیلومتری محل حادثه مشاهده شده است.

تمامی نقاط اسرائیل آسیب پذیر است
 « حسن هانی زاده » کارشناس مسائل منطقه غرب آسیا در مصاحبه ای با پایگاه خبری تحلیلی بصیرت به این اتفاقات زنجبره ای اشاره کرد و گفت: انفجار عظیمی که در تاسیسات نظامی و هسته ای که در اراضی اشغالی رژیم صهیونیستی به وقوع پیوست در نوع خود اقدامی مهم و بازدارنده ای محسوب می شود که  می تواند انگیزه هر گونه فکر تعرض رژیم صهیونیستی به ایران را از بین ببرد.

  این کارشناس مسائل منطقه افزود: اتفاقاتی که در منطقه نظامی منطقه تٌمر صورت گرفت نشان دهنده بازوان قدرتمند جمهوری اسلامی ایران در منطقه است به دلیل چنین قدرتی ایران می تواند در هر نقطه از سرزمین های اشغالی به رژیم صهیونیستی ضربات آسیب پذیر را وارد کند.

 وی خاطر نشان کرد: تا کنون سران و مقامات رژیم صهیونیستی سعی داشتند چنین اتفاقی را در خفقان و سکوت خبری و رسانه ای نگه دارند اما گزارش های ارسالی حاکی از آن است که به تاسیسات وزارت دفاع دفاع رژیم صهیونیستی خسارت های سنگینی وارد شده است.

 این کارشناس مسائل بین الملل عنوان کرد: تاکنون و بعد از چند روز از انفجار این مجتمع نظامی دچار خسارت هایی شدیدی شده و مقامات رژیم صهیونیستی هرگونه تردد هر شخصی را تا شعاع 5 کیلومتری منع کرده است و این موضوع نشان دهنده حساسیت ماجرا است .

 هانی زاده ضمن اشاره به تهدید تاسیسات هسته ای رژیم صهیونیستی در شب گذشته تاکید کرد : از سوی دیگر تاسیسات هسته ای دیمونا  واقع در صحرای نقب توسط یک موشک مورد تهدید قرار گرفته است؛ مهم نیست که این موشک از سوریه پرتاب شده یا از غزه، بلکه نکته اصلی این است محور مقاومت بازئ های قدرتمندی در منطقه دارد.

 این کارشناس مسائل منطقه غرب آسیا اذعان کرد : تاسیسات هسته ای دیمونا به  نوعی تجلی قدرت هسته ای رژیم صهیونیستی محسوب می شود و با انفجار و نابودی این تاسیسات در صحرای نقب  18 میلیون از ا هالی منطقه به خصوص  ساکنان سرزمین های اشغالی با مشکلات متعددی رو به رو می شوند و به نوعی این موضوع تبعات منفی برای رژیم صهیونیستی  به همراه دارد.

وی در ادامه اضافه کرد: دومین منطقه ای که رژیم صهیونیستی بسیار آسیب پذیر کرده، بندر حیفا است که به نوعی تمامی منابع آمنونیاک این رژیم در این منطقه تجمیع شده است و این ذخایر آمونیاک برای مصرف این رژیم در راستای تصویه آب است که با  حمله به این منابع ، عملا این رژیم با مشکل بدتری رو به رو خواهد بود.

 این کارشناس مسائل بین الملل  تاکید کرد: اگر روزی رژیم صهیونیستی با صرف هزینه وتوسط عاملان خود توانست به تاسیسات نطنز لطمهای وارد کند ، ایران با بازوان قدرتمندی که دارد می تواند با کمترین هزینه بیشترین صدمات را به این رژیم وارد کند.
 
اگر سیاتمداران تل آویو عاقل باشند ،دیگر ماجرا جویی نمی کنند
 هانی زاده در  ادامه به بازدارندگی بودن چنین  اقداماتی اشاره کرد و گفت: اگر سیاستمداران و مقامات رژیم صهیونیستی عاقل باشند قطعا می دانند که این اتفاقات حاوی پیام های مهمی برای این رژیم خواهد بود و سران رژیم از اتفاقات اخیر مخصوصا تهدید تاسیسات هسته ای دیمونا باید درس عبرت بگیرند.

 این کارشناس مسائل منطقه افزود: به تناسب آسیب پذیری که این رژیم در مقابل تهدید امنیتی دارد « سید حسن نصر الله » دبیر کل حزب الله در گذشته این رژیم را به حمله حیفا  و نابودی منابع گاز آمونیاک تهدید کرده بود اما با این اوصاف سران این رژیم دست از ماجرا جویی خود بر نمی دارند.

 وی خاطر نشان کرد: در مقطع فعلی نیز« جو بایدن» رئیس جمهور دموکرات امریکا نظر مساعدی به شخص « بنیامین نتانیاهو » و تیم سیاسی او ندارد  و عربستان نیز به سمت ایران گرایش پیدا کده و علاوه بر آن نیز سوریه در حال خروج از بحران ده ساله خود است و به نظر می رسد شرایط برای رژیم صهیونیستی مناسب نیز و مقامات این رژیم باید رفتار خود را کنترل کنند.

موشک ها اساس کابینه نتانیاهو را نشانه گرفتند، او باید برود
 هانی زاده در ادامه در جواب به این سوال خبرنگار پایگاه خبری بصیرت مبنی بر این که آیا چنین وضعیتی می تواند به بحرانی شدن وضع نتانیاهو و حزب لیکود در فرایند سیاسی این رژیم منجر شود پاسخ داد : حقیقت این است که جو بایدن نظر مساعدی بر نتانیاهو ندارد و مشاوران  وی همواره تاکید می کنند که نمیتوانند با حضور وی در مقام نخست وزیری رژیم صهیونیستی ،در امور منطقه اقدام انجام دهند.

 این کارشناس مسائل منطقه غرب آسیا در آخر اظهار داشت اکنون چهار دوره انتخابات در اراضی اشغالی انجام شده اما این رژیم هنوز درگیر بحران سیاسی خود در تشکیل کابینه است ؛ به نظر می رسد با جدایی نتانیاهو از پست نخست وزیری  و ورود گروه جدیدی در کرسی تصمیم گیری، ما شاهد وضع بهتری در منطقه خواهیم بود.
گفتنی است که در دو ماه اخیر، سطح تنش و درگیری جمهوری اسلامی ایران و رژیم صهیونیستی در بالاترین سطح برخورد قرار دارد و در این مقطع همواره ایران پاسخگویی محکم و به موقعی را در مقابل اقدامات رژیم صهیونیستی از خود نشان می دهد.

از سوی دیگر همزمان با چنین اتفاقاتی« آویگدور لیبرمن» وزیر دفاع سابق رژیم صهیونیستی و از مخالفان جدی نتانیاهو در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) در پیامی طعنه آمیز عنوان داشته است که ایران به راحتی به سمت اسرائیل موشک شلیک می کند اما نخست وزیر در خواب راحت است
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات