صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹  ، 
کد خبر : ۳۳۲۷۶۷

اسرائیل در حال غرق شدن است

بنظر می رسد رفتار اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به لبنان در شرایطی صورت می گیرد که این رژیم به بحرانی ترین وضعیت ممکن از به جهت موجودیت خود رسیده است. 

حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان که با اشتباه محاسباتی این رژیم مبنی بر تغییر در بازدارندگی منطقه به جهت بحرانی بودن اوضاع اقتصادی و سیاسی لبنان صورت گرفت، بالافاصله با واکنش سریع و غیر قابل پیش بینی بودن حزب الله لبنان صورت گرفت.

در این زمینه میدل ایست آی:حزب الله در پاسخ به حملات هوایی، به رژیم صهیونیستی موشک می‎زند. آخرین حملات موشکی چند روز پس از آن صورت می‎گیرد که رژیم صهیونیستی به مناطقی در لبنان حمله کرد.حزب‎الله اعلام کرد روز جمعه پس از آنکه هواپیماهای جنگی رژین صهیونیستی، مناطق مورد حمایت این گروه را هدف قرار دادند، از جنوب لبنان موشک به این رژیم شلیک کردند. این گروه ده‎ها موشک به محیط باز در مزرعه شباع اشغالی در نزدیکی بلندی‎های جولان شلیک کرد.سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفت:"درک ما این است که حزب الله عمداً مناطق باز را هدف قرار داده است تا اوضاع را تشدید نکند". مقام امنیتی لبنان نیز به دیلی استار در لبنان تأیید کرد که موشک هایی از جنوب اسرائیل شلیک شده است.گزارشی از تلفات و مجروحین این حادثه گزارش نشده است.اتحاد و هم‎ افزایی گروه‎های مقاومت منطقه و بهره‎مندی از ابتکار عمل با استفاده از اصول نبرد نامتقارن و موشک‎های دقیق، زوال رژیم صهیونیستی را بیش از گذشته متصور نموده‎ است.

بنظر می رسد رفتار اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به لبنان در شرایطی صورت می گیرد که این رژیم به بحرانی ترین وضعیت ممکن از به جهت موجودیت خود رسیده است. 

اوضاع منطقه به سمتی می رود که اسرائیل هر اقدامی که برای برهم زدن امنیت منطقه انجام می دهد کاملا نتیجه برعکس می دهد و این رژیم خود گرفتار می شود. حمله به لبنان باعث تقویت نگاه بازدارندگی حزب الله لبنان شد و اسرائیل بیش از پیش خود را شکننده نشان داد. 

مهاجرت معکوس یکی دیگر از نشان های روبه سقوط رژیم صهیونیستی است که فرار نخبگان و دانشمندان از سرزمین های اشغالی نمود بیشتری دارد. بنابراین یگ جنگ با اسرائیل ولو در حد محدود می تواند نابودی این رژیم را به ارمغان داشته باشد. لذا بی دلیل نیست که حمله پیش دستانه اسرائیل به محور مقاومت همان دست و پا زدن های قبل از نابودی و غرق این رژیم قابل تجزیه و تحلیل است. 

 

صابر محمدی

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات