بین الملل >>  بین الملل >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۱  ، 
کد خبر : ۳۳۳۳۷۲

آیا آمریکا مجبور به عقب نشینی است؟

هر دو حزب قدرتمند سیاسی آمریکا را به این رویکرد جدید وادار کرده است تا به جای وارد شدن به جنگ های بیهوده و طولانی مدت با دیگر کشورها به بازسازی داخلی توجه کنند و متحدان دردسرساز خود را رها سازند.

آیا آمریکا مجبور به عقب نشینی است؟

دولت آمریکا اکنون حضو.ر نظامی در منطقه غرب آسیا را در جهت منافع این کشور نمی داند و این راهبرد اختصاص به دموکراتها یا جمهوریخواهان ندارد.گزارش زیر را بخوانید:

  1. ویرانی زیر ساخت های داخلی در آمریکا که ترامپ  در کارزار انتخاباتی خود به آنها اشاره کرد و هزینه های ۷ تریلیون دلاری لشکرکشی های بدون دستاورد به منطقه غرب آسیا را به باد  انتقاد گرفت ،هر دو حزب قدرتمند سیاسی  آمریکا را به این رویکرد جدید وادار کرده است تا به جای وارد شدن به جنگ های بیهوده و طولانی مدت با دیگر کشورها به بازسازی داخلی توجه کنند و متحدان دردسرساز خود را رها سازند.
  2. سخنان بایدن در پاسخ به انتقادها از خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان در این خصوص قابل توجه است که گفت نمی توان با حضور گسترده نظامی در هر جایی، امنیت بییشتری را برای آمریکایی ها محقق سازیم. او همچنین گفت روسیه و چین می خواستند آمریکا یک دهه دیگر در افغانستان بماند. هیچ چیز برای این دو کشور خوشایندتر از ادامه حضور نظامی آمریکا در افغانستان نبود. با توجه به این سخنان بایدن این سوال مطرح است که آیا از عراق و سوریه تهدیدی متوجه آمریکا است و آیا حضور نظامی آمریکا در این دو کشور امنیت ساز است؟ یا این که تنها علت هزینه های بیهوده آمریکا در این دو کشور تمایل رژیم اشغالگر  صهیونیستی برای ماندن نظامیان آمریکایی در عراق وسوریه  است؟
  3. نفتالی بنت پیش از رفتن به آمریکا گفته بود که یکی از برنامه های او در گفتگو با بایدن بحث خروج نظامیان آمریکایی از عراق و سوریه است و یوسی کوهن، رئیس سابق سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی موسادنیز در خصوص خروج نظامیان آمریکایی از عراق وسوریه هشدار داده بود.از ظاهر امر پیداست که آمریکا به دنبال بهانه ای برای خروج از سوریه نیز می باشد ولی رژیم صهیونیستی در تلاش این این بهانه فراهم نشود.
  4. بر اساس آخرین نظرسنجی که شورای شیکاگو برای سال ۲۰۲۱ انجام داد، ۵۰ درصد از شرکت کنندگان درنظرسنجی پاسخ دادند که می خواهند آمریکا کمک های نظامی به "اسرائیل" را محدود کندو۶۲ درصد نیز گفتند نباید از این کمک ها علیه فلسطینی ها استفاده شود.این نظرسنجی در ادامه سایر مطالعات اخیر است که نشان می دهد حمایت داخلی از رژیم صهیونیستی کاهش یافته است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات