صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۷  ، 
کد خبر : ۳۳۳۸۹۰

دلقک امارات خواهان مبارزه با ایران و آزادی غزه از دست حماس می شود"

جامعه بین المللی درخصوص حفظ صلح جهانی و منطقه ای موضعی بی ثبات دارد ... ایران همیشه قوانین بین المللی را نقض می کند و به حاکمیت همسایگانش تعرض می نماید. مسئولیت ایران تنها بر عهده "اسرائیل"، آمریکا یا کشورهای خلیج فارس نیست، بلکه جامعه بین المللی نیز مسئول است زیرا این یک تهدید جهانی است".
العالم-کشکول
این سخنان از دهان جو بایدن یا نفتالی بنت خارج نشده، بلکه از زبان دلقک امارات علی راشد النعیمی رئیس کمیته دفاع داخلی و روابط خارجه در شورای ملی فدرال امارات بیان شده است.
دلقک امارات این سخنان را در مصاحبه با روزنامه اقتصادی صهیونیستی "گلوبز" بر زبان رانده است.
او در این گفتگو جامعه بین المللی را به این مسئله متهم کرد که به جمهوری اسلامی ایران اجازه بقا و حفظ حاکمیت خود را می دهد و برای از بین بردن آن مبارزه نمی کند! وی گفت که "باید ملت ایران را به داشتن یک زندگی بهتر و آرام تشویق کنیم".
لاطائلات دلقک امارات تنها این نبود، بلکه او با اطمینان ادعا کرد که "امارات به مبارزه با تروریسم به همراه دوستان خود در منطقه و جهان ازجمله اسرائیل پایبند است.
این جنگ صرفا جنگ اسرائیل نیست بلکه مربوط به همه ما است". وی به دوستان اسرائیلی خود گفت: "این جنگِ شما نیست، برای همه ما است. شما پشت پرده، کارهای زیادی انجام می‌دهید، بیایید تا بتوانیم شریک باشیم و به صورت مشترک و برابر، در جنگی مشترک با استفاده از یک زبان مشترک، علیه تروریسمی مشترک حضور یابیم. ".
ترکش های لاطائلات دلقت امارات به جنبش حماس نیز رسید، او حماس را به "تحت کنترل گرفتن نظام آموزشی نوار غزه و استفاده از آن برای تربیت نسل هایی بر پایه نفرت و مبارزه بیهوده بجای سوق دادن جامعه به آینده بهتر " متهم کرد.
مسئولان اماراتی خود را در مسائل مهم منطقه ای درگیر کردند. این کار آنها تازگی ندارد و همواره برای راضی کردن اربابان جدیدشان در تل آویو از این قبیل صحبت ها می کنند، اما پیامدهای این مواضع را که بیش از ظرفیت آنهاست، در نظر نمی گیرند. نعیمی که همواره ادعا می کند از مشاوران بزرگ محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی است، در مصاحبه ای که آگوست گذشته با روزنامه "یسرائیل هیوم" داشت، رژیم صهیونیستی را به "آزادسازی غزه از دست حماس" دعوت کرد!!
در این گفتگو النعیمی بار دیگر در دفاع از اسرائیلی ها علیه فلسطینی ها پای خود را از گلیم فراتر می گذارد و درباره نبرد شمشیر قدس می گوید که مقاله ای در هفته نامه آمریکایی "نیوزویک" منتشر کرده و در آن نوشته است:" ما باید با جنگ تبلیغاتی که اسرائیلی ها طی نبرد اخیر در آن شکست خورده اند مبارزه کنیم. روایت های نادرستی را شنیدم که منبع آن نه تنها از خاورمیانه بلکه از غرب هم بود. یکی از خطاهای تکراری بزرگ در رسانه ها این است که اسرائیل را اشغال کننده غزه نشان می دهند درحالیکه اینطور نیست. غزه تحت کنترل حماس است و رنج ملت فلسطین در نوار غزه بخاطر اسرائیل نیست. اکنون وقت آزادسازی غزه فرا رسیده است".
طی تجاوز اخیر به نوار غزه مردم امارات در شبکه اهای اجتماعی انتقاداتی را متوجه رژیم صهونیستی کرده بودند. النعیمی تلاش کرد با ادعای اینکه "در میان اسرائیلی ها هم افرادی با جنگ مخالف هستند و این به معنای تایید حماس نیست"، این تجاوز را توجیه کند.
با وجود اینکه دلقک امارات می داند نه قدرت های بزرگ نه ایران به موضع کشورش درخصوص برجام اهمیتی نمی دهند، باز هم در این موضوع دخالت کرد و درخصوص بازگشت آمریکا به برجام گفت:"ما تاریخ روشنی داریم. ایرانی ها به برجام و تعهدات خود در آن از هیچ جنبه ای احترام نگذاشتند. آنها می خواهند قدرتی جهانی باشند. قانون را در اروپا زیر پا گذاشتند و در بسیاری موارد از فعالیت های تروریستی حمایت کردند. لذا بازگشت به گذشته خطا است و این توافق نامه هیچ مشکلی را برطرف نکرده و نخواهد کرد".
خواننده از ما انتظار دارد که به لاطائلات این دلقک پاسخ دهیم، اما ما به نقل آنچه گفته بود بسنده کرده و هیچ پاسخی به این مزدور اسرائیلی فرومایه نمی دهیم، چرا که سخن خودش بزرگ ترین سند خواری برای او و اربابش بن زاید است.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات