صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰  ، 
کد خبر : ۳۳۴۸۱۴

قالیباف:امروز موضوع اقتصاد مسئله اصلی کشور است / یاور دولت هستیم

به نقل از پایگاه خبری تحلیلی بصیرت

رئیس مجلس گفت: موضوع اقتصاد مسئله اصلی کشور است در مجلس به موضوع اشتغال، بیکاری و معیشت مردم به اولویت پرداختیم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی  محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی که شامگاه امروز(چهارشنبه، 10 آذر) به مناسبت روز مجلس بعد از بخش خبری 21 از شبکه یک سیما پخش شد، گفت: مهم ترین ویژگی شهید مدرس این بود که چون از خدا می ترسید از هیچ کس نترسید و هم در مقابل چشم غره های دشمنان خارجی ایستاد و هم در مقابل رضاخان قلدر، فشارها و استبداد داخلی ایستاد و واقعا او بود که به اینکه مجلس خانه ملت است، معنا بخشید؛ از مردم و خواسته های مردم دفاع کرد و واقعا به موضوعات ملی و دینی کشور و افتخار کشور معنا بخشید.

وی درباره طرح ها و برنامه مجلس درباره معیشت و اقتصاد، ادامه داد:امروز نمایندگان مردم، هیچ دغدغه ای جز دغدغه مردم ندارند و یکی از وظایف ما در میان مردم بودن و ارتباط مستقیم با آنها است که انصافا همه همکاران بنده در حوزه انتخابیه خود مرتب و از نزدیک با اقشار و توده های مختلف مردم در ارتباط هستند.

نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه مجلس یازدهم آغاز کار خود را با سیاست گذاری درباره به دو موضوع مهم متمرکز کرد، اظهار داشت: اول مسائل اقتصادی و دوم توجه به مسائل فرهنگی و علمی کشور بود. مجلس برای اقتصاد و هر موضوعی دیگر وظایف ذاتی دارد. یکی اینکه اگر قانون ایراداتی دارد آن را مرتفع کند و یا اگر دولت یا نمایندگان تشخیص دهند برای حل مشکلی نیازمند قانونی هستیم آن را وضع کنند و بعد بر اجرای آن نظارت کنیم.

رئیس مجلس با تاکید براینکه اجرای قانون از وظایف دولت است، افزود: مجلس واقعا یار و مددکار دولت بوده و در کنار آن وظیفه قانونی داریم تا ناظر دلسوز هم باشیم و بار اصلی روی دوش دولت است که باید همه به آنها کمک کنیم تا قوانین را اجرا کند.

قالیباف با بیان اینکه امروز دغدغه مردم اشتغال و معیشت و نگرانی آنها از بی ثباتی اقتصاد و گرانی است، گفت: ما در مجلس شورای اسلامی به این موضوعات با اولویت پرداختیم. مهم ترین قوانینی که در مجلس تصویب شد عمدتا متمرکز بر بحث اقتصاد بوده است. امروز مسکن یکی از موضوعات و دغدغه های مردم است و اگر مردم حتی دوشیفت کار هم انجام دهند در این گرانی مسکن، خرید مسکن امکان پذیر نیست.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات