صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۴  ، 
کد خبر : ۳۳۴۹۱۷

حمایت کاخ الیزه از قاتلین کودکان یمنی

کاخ الیزه روز جمعه، سوم دسامبر از توافق امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه با مقامات امارات برای فروش تجهیزات نظامی خبر داد.

حمایتهای مستمر دولت فرانسه از نسل کشی در یمن ادامه دارد. کاخ الیزه روز جمعه، سوم دسامبر از توافق امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه با مقامات امارات برای فروش تجهیزات نظامی خبر داد. طبق بیانیه کاخ ریاست جمهوری فرانسه، ماکرون که با هدف افزایش همکاری های اقتصادی-نظامی به کشورهای حاشیه خلیج فارس سفر کرده در توقف اول خود در دبی، قرارداد فروش ۸۰ فروند جنگنده رافال و ۱۲ فروند بالگرد کاراکال را با مقامات اماراتی امضاء کرد.این توافق در حالی به امضای طرفین رسیده است که امارات متحده عربی به اقدامات تجاوزکارانه خود در یمن ادامه می دهد.
منابع خبری در غرب می گویند عقد این قرارداد، کمتر از یک ماه مانده تا ریاست دوره‌ای فرانسه در اتحادیه اروپا و پس از شوکی که استرالیا با لغو قرارداد ۶۶ میلیارد دلاری خرید زیردریایی به صنعت نظامی دفاعی فرانسه وارد کرد برای پاریس از اهمیت بالایی برخوردار است.به عبارت بهتر، دولت فرانسه قصد دارد از این اقدام به مثابه یک مولفه تبلیغاتی در مبارزات انتخابات ریاست جمهوری این کشور استفاده کند. با این حال باید مشاهده کرد که آیا چنین اقدامی می تواند منجر به نجات ماکرون و حزب متبوع وی ( جمهوری به پیش) از شکست در انتخابات شود یا خیر!
نتایج نظرسنجی های اخیر نشان می دهد که میزان محبوبیت رئیس جمهور فرانسه شدیدا کاهش یافته و احتمال تکدوره ای شدن ریاست جمهوری ماکرون نیز به مانند سارکوزی و اولاند زیاد است. امارات عربی متحده پنجمین مشتری تجهیزات نظامی فرانسه طی ده سال گذشته بوده و در این مدت بیش از ۴.۷ میلیارد یورو از پاریس خرید تسلیحاتی کرده است.
طی 7 سال اخیر، آمریکا و کشورهای اروپایی به اصلی ترین حامیان کودک کشی سعودی ها و اماراتی ها در یمن تبدیل شده اند. این روند هیچ گاه توقف نشده و در حال حاضر نیز تحت حمایت غرب و سازمانهای به اصطلاح بین المللی از جمله سازمان ملل متحد ادامه دارد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات