صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳  ، 
کد خبر : ۳۳۵۴۳۸
در گفتگو با بصیرت مطرح شد:

ترس دشمن از شهید سلیمانی بیشتر از سردار سلیمانی

شهید حاج قاسم برای دشمن خطرناک‌تر از خود حاج‌قاسم است و اینها به این فکر نمیکردند و  نمی‌دانستند که شهید کردن حاج قاسم منجر با تکثیر حاج‌قاسم در تمام دنیا بشود.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بصیرت سردار حاج قاسم سلیمانی در 13 دی ماه سال 98 به دست دشمن غربی و به دستور شخص رئیس جمهور آمریکا به شهادت رسید. در واقع ایالات متحده با همکاری رژیم صهیونیستی و برخی دیگر از کشورهای منطقه دست به چنین حماقت بزرگی زد. تصور دشمن از تروز سردار دلها این بود که جریان مقاومت را با اقدام خود عملا خاموش کند، اما اقدامات دشمن بعد از شهادت سردار سلیمانی نشان داد شهید سلیمانی و پیامی که که شهید سلیمانی برای جهان و جهانیان مخابره می کرد بیش از خود سردار سلیمانی دشمن را به وحشت انداخته است. در همین رابطه با سردار محمد زهرایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور به گفتگو نشسته ایم. این گفتگو با پیش رو دارید.
 
*جناب زهرایی! چرا امروز دشمن از شهید سلیمانی بیشتر از سردار سلیمانی میترسد آیا این پیام شهید است که سبب می شود دشمن  پست‌های اینستاگرامی سردار سلیمانی و هشتک های مربوط به آن را حذف کند؟
وقتی یک واقعه تاریخی و حادثه بزرگ همانند عاشورا اتفاق می‌افتد عوامل بسیار مختلفی در آن دخیل است اما دو جنس حماسه آفرین داریم یکی کسانی که در زمان وقوع آن حادثه بزرگ، خلق حماسی کردند،  مانند ۷۲ شهیدی که در نهضت عاشورا بودند، و آن دیگری که از دیدگاه تاریخ مهمتر است حماسه آفرینانی که به تاریخ پیام رسانده و آن را زنده نگه داشتند مانند زینب کبری(س) است. همین اتفاق هم در مورد خود انقلاب اسلامی افتاده است؛ یعنی  یکی وقوع انقلاب اسلامی و دیگری پیامی که به جهانیان رسانده است.

بخشی از عملکرد حاج قاسم در این پیام‌رساندن به جهان و صادر کردن خود انقلاب به جهان است.  در  صادر کردن انقلاب، منسجم کردن بلاد اسلامی و جبهه مقاومت و جبهه حق در مقابل استکبار و به ویژه با صدور پارادایمی که انقلاب اسلامی بر مبنای مردم، حکومت و مذهب، حکومت سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بنا کرد را حاج‌قاسم به صدور آن کمک کرد.

مورد دفاع مقدس هم همینطور است؛ دفاع مقدس یک حادثه‌ای بزرگ بود که یک  بخش آدمهایی هستند که رفتند و حماسه آفریدند چنانچه  بیشتر از ۲۰۰ هزار  شهید و چندصدهزار جانباز و ایثارگر در این راه داریم و بخشی هم کسانی که روایت صحیح می‌کنند؛ یعنی در جنگ شناختی که اکنون با جبهه استکبار وجود دارد روایت‌ها غالب است و اگر شما به موقع اقدام نکنید و این جنگ تبیینی که حضرت آقا فرمودند اتفاق نیافتد دچار روایت‌های دروغین و مجازی دشمن می‌شوید و از خیمه‌گاه و اردوگاه شما که جبهه حق است سربازان شما را جدا می‌کنند و می‌برند با تردید آفرینی در اذهانشان و جنگ روانی و شناختی پس روایت‌ها خیلی مهم است.

در خصوص خود جبهه مقاومت هم که حاج‌قاسم پرچم‌دار بزرگ این جبهه بود و سید و سالار شهیدان جبهه مقاومت شد هم حماسه آفرید و هم خودش روایت می‌کرد، پس ما شخصیت حاج قاسم را باید در این ببینیم که :
1-خودش خلق حماسه کرده چه در انقلاب اسلامی و چه در ۸ سال دفاع مقدس و چه در جبهه مقاومت خارج از مرز‌های جمهوری اسلامی  و هم روایت صحیح کرده، یعنی جنگ شناختی را به طریق اولا  و به نحو احسن هم شناخته و هم به آن عمل کرده و روایت صحیحی از حماسه آفرینان داشته  و این باعث شده که شخصیت جهان شمولی پیدا کند.
2-ویژگی‌های شخصیتی و فردی حاج‌قاسم است؛ حاج قاسم ژنرالی است که ضمن اینکه با تکنینک و تاکتیک‌های جنگ را به خوبی می داند و با آن  آشنایی دارد به خوبی هم در بین مردم حضور دارد و در بین قلوب آنها نفوذ دارد، تومانینه و آرامش، مردم داری، مهربانی و ویژگی‌هایی از این قبیل هم  دارد؛ که کمتر نظامی پیدا می‌شود که بتواند این ویژگی‌ها را در کنار هم قرار دهد که هم در سطح جهانی بتواند یک ژنرال و فرمانده تمام عیار نظامی باشد و هم در قلب مردم باشد مانند یک رهبراجتماعی، این هم یکی از ویژگی‌هاست.
سوم اینکه خود حاج‌قاسم و وجود ایشان یک تهدید بالفعل بود برای جبهه استکبار بود، ولی شهید حاج قاسم الان هم بالفعل است و هم بالقوه. بالفعل آن مردمی هستند که چند میلیون  در تشییع جنازه این شهید آمدند  و نشان دادند که همبستگی با این شهید بوجود آمده، این فعلیت است.
 بالفعل هم کسانی هستند  که الان به عشق حاج‌قاسم گروه جهادی تشکیل می‌دهند و به عشق حاج‌قاسم به سوریه می‌روند، به عشق حاج‌قاسم موکب می زنند، به عشق او هیئت‌داری می‌کنند و... خدمت رسانی می‌کنند و فقرزدایی و محرومیت زدایی می‌کنند به اسم و به عشق حاج‌قاسم. بلقوه هم انتقال روایت به صورت سینه به سینه، چهره به چهره به نسل بعدی  است و دشمن به این دلیل است که از شهید حاج‌قاسم بیشتر از خود حاج‌قاسم ترس و واهمه دارد.
دشمن از شهید سلیمانی بیشاز خود سردار سلیمانی می ترسد چرا که حاج‌قاسم تکثیر شد، خودش یک جمله‌ای دارد که می‌گوید ای کاش بتوانیم مانند یک اکسیر در دل جوانان و نسل‌های آینده تکثیر بشویم! دقیقا همان آرزویی که داشت توسط خودش اجرایی و عملیاتی شد و با لطف خدا حاج‌قاسم در دلها و نسل ها تکثیر شد.
 بلقوه یعنی در نسل آینده هم حاج‌قاسم‌ها داریم ما و الان هم می‌بینید به فعلیت رسیده و نسل آینده که بالقوه است و دشمن از اینها میترسد. از تکثیر شدن نسل آینده حاج‌قاسم میترسد، از اینکه همه می‌گویند ما حاج‌قاسم هستیم میترسد، از اینکه مردم در تنگنای معیشتی و اقتصادی به عشق حاج قاسم و با این اسطوره ای که ت دارند همه سختی‌ها را تحمل می‌کنند و جلوی استکبار می‌ایستند و این یعنی حاج‌قاسم تکثیر شده و دیگر شهید حاج قاسم  یک حاج‌قاسم نیست و حاج‌قاسم‌ها در دل مردم نه فقط ایران اسلامی بلکه در هر کسی که حق‌طلب است و هر کسی که مدافع مظلوم است و می‌خواهد ظلم ستیزی بکند. در دل همه‌شان تکثیر شده و شهید حاج قاسم برای دشمن خطرناک‌تر از خود حاج‌قاسم است و اینها به این فکر نمیکردند و از بس خداوند دشمنان ما را احمق خلق کرده است نمی‌دانستند که شهید کردن حاج قاسم منجر با تکثیر حاج‌قاسم در تمام دنیا بشود.

ترس دشمن از شهید سلیمانی بیشتر از سردار سلیمانی

ترس دشمن از شهید سلیمانی بیشتر از سردار سلیمانی

ترس دشمن از شهید سلیمانی بیشتر از سردار سلیمانی

ترس دشمن از شهید سلیمانی بیشتر از سردار سلیمانی

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۲
سید
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
0
0
سردار سلیمانی را همه می شناختند و سخنان او و نحوه ی حرکت دست آن مرحوم در یاد و خاطر همه یا اکثر مردم میباشد لذا او یک نفر بود اما با شهادت او جوانان زیادی حتی کودکان زیاد خود را یک سلیمانی میبینند و لذا دشمن باید هم بترسد و از ترس بمیرد .
روح آن سردار عزیز و تمامی شهدای حرم و امنیت و شهدای جنگ و دیگر شهدا صلوات .
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات