صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۶  ، 
کد خبر : ۳۳۶۰۲۰

اعتبار پروژه‌های سفر در راه ابلاغ/ اجرای مصوبات تا پایان دولت

سمنان- ۱۴ هزار میلیارد تومان اعتبار در سفر رئیس جمهور به استان سمنان مصوب شده و قرار است طی امسال و سال آینده به تدریج به پروژه‌های عمرانی و اقتصادی استان اختصاص یابد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بصیرت،

اعتبار پروژه‌های سفر در راه ابلاغ/ اجرای مصوبات تا پایان دولتبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی بصیرت،

درباره سفر دو ماه گذشته رئیس جمهور به سمنان که نهمین سفر استانی دولت سیزدهم آن هم در زمانی بود که هنوز ۷۰ روز از عمر این دولت نگذشته بود، این بار به اختصاص پروژه‌ها در پنج محور دیگر شامل صمت، آموزش و پرورش، فرهنگ ارشاد اسلامی، شهرداری‌ها و صندوق کارآفرینی امید می‌پردازیم.

در گزارش‌های قبل خواندیم که علی رغم گذشت دو ماه از سفر استانی رئیسی و هیئت دولت به دیار قومس، چند پروژه آغاز به کار کردند و اعتبارات خوبی هم برای بخش‌هایی از استان اختصاص یافت همچنین به مطالبات مردم شامل اتمام پروژه‌های نیمه تمام، انتقال خط راه آهن تهران- مشهد از کنار محوطه تاریخی تپه حصار دامغان و راه روستایی و… پرداختیم.

آخرین اخبار از مصوبات سفر رئیسی به سمنان / مردم امیدوار شدند و بازخوانی مصوبات سفر رئیس جمهور / «تولید و آب» در اولویت قرار گرفت را پیش از این در مهر خوانده‌ایم و در این گزارش به دیگر دستاورد‌های سفر رئیس جمهور به استان سمنان می‌پردازیم.

اعتبارات چقدر است؟

پیش از آن، اما باید گفت که سفر رئیس جمهور به استان سمنان ۱۴ هزار و ۳۵۲ میلیارد تومان اعتبار به همراه داشته است.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری سمنان در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه اعتبارات سفر رئیس‌جمهور برای استان سمنان در حوزه‌های عمرانی و اقتصادی بوده و می‌تواند تحولات خوبی برای استان به ارمغان بیاورد، گفت: پیش از سفر پروژه‌ها و میزان اعتبارات آن‌ها کارشناسی شده بود.

محمد حمیدی با بیان اینکه سه هزار و ۴۱۷ میلیارد تومان از ۱۴ هزار میلیارد تومان اعتبار سفر به حوزه‌های مختلف عمرانی مرتبط می‌شود، ابراز کرد: ۱۴۵ مصوبه به صورت مجموع برای سفر رئیس جمهور به استان سمنان مصوب شده که سهم پروژه‌های عمرانی ۱۱۷ مورد است.

وی با بیان اینکه مجموعاً ۲۵ دستگاه اجرایی در طرح‌های مصوب سفر رئیس جمهور، پروژه عمرانی دارند، بیان کرد: در کنار پروژه‌های بخش عمران ۱۰ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار هم برای ۲۸ مصوبه بخش اقتصادی استان در سفر رئیسی در نظر گرفته شد که به صورت تسهیلات به تولیدگران و اشتغال و… پرداخت خواهد شد.

اعتبار پروژه‌های سفر در راه ابلاغ/ اجرای مصوبات تا پایان دولت

سهم شهرداری‌ها از سفر

سرپرست معاونت عمرانی استانداری سمنان با بیان اینکه این اعتبارات قرار است تا پایان دولت یعنی بازه زمانی سه ساله به استان سمنان اختصاص یابد، گفت: علی رغم اینکه متوسط استانی جذب اعتبارات، زیر ۵۰ درصد است، اما تلاش دستگاه‌های اجرایی برای ارتقای وضعیت اعتبارات نیاز است تا بتوانیم شرایط را در استان به سمت بهبود پیش ببریم.

حمیدی درباره مکاتبات معاون اول رئیس‌جمهور با وزیر کشور در زمینه اعتبارات سفر استانی رئیس جمهور و اختصاص طرح‌ها و اعتبارات، گفت: به دنبال سفر رئیس‌جمهور به سمنان معاون اول رئیس‌جمهور با وزیر کشور اختصاص یک ماشین حمل زباله یا آتش‌نشانی برای هریک از شهر‌های زیر ۵۰ هزار نفر در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ که شامل شهر‌هایی در استان سمنان نیز می‌شود را خواستار شده است.

وی با بیان اینکه تأمین ۲۰ دستگاه اتوبوس برای شهر‌های دارای ناوگان اتوبوسرانی در سال ۱۴۰۱ شامل ۵.۵ میلیارد تومان برای سازمان شهرداری‌ها و اختصاص سه میلیارد تومان تسهیلات برای طرح‌های اقتصادی شهرداری ها‌ی استان در سال ۱۴۰۰ از دیگر بخش‌های مصوبات عمرانی برای شهر‌های استان در سفر رئیسی است، گفت: تعیین تکلیف مطالبات شهرداری‌های استان از دستگاه‌های اجرایی از طریق تهاتر و… از دیگر بخش‌های این مصوبات است همچنین یک دستگاه نردبان هیدرولیک آتش‌نشانی برای شهرداری سمنان اختصاص خواهد یافت.

وضعیت خوب در عرصه صمت

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان سمنان نیز با اشاره به مصوبات سفر رئیس جمهور به استان که توسط محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور به وزارت صمت طی نامه‌ای معرفی شده است، گفت: تکمیل تصفیه‌خانه شهرک صنعتی سمنان در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ از طریق اختصاص ۵۰ میلیارد تومان از طریق سازمان برنامه و بودجه کشور و مابقی از محل منابع داخلی سازمان شهرک‌های صنعتی کشور یکی از بخش‌های این مصوبات است.

علی تشنه دل با بیان اینکه تسریع در ایجاد و تکمیل زیرساخت‌های صنعتی موردنیاز از جمله سه پست برق در شاهرود، دامغان و سمنان توسط وزارت نیرو از دیگر نکاتی است که معاون اول رئیس جمهور به وزارت صمت اعلام کرده است، بیان داشت: تکمیل تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی شاهرود در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان، تخصیص کد گمرکی برای منطقه ویژه اقتصادی سمنان ظرف مدت یک‌ماه و صدور مجوز ایجاد و توسعه شهرک‌های صنعتی استان و مرکز خدمات کسب و کار و فناوری از دیگر مصوبات سفر است.

وی از بررسی موضوع رفع مشکل راه‌اندازی کارخانه سیمان بی ارجمند نیز خبر داد و افزود: این طرح‌ها و اعتبارات می‌تواند گام‌های اساسی و خوبی برای تقویت زیرساخت‌های صنعتی، معدنی و تجارت استان سمنان بردارد در این راستا همچنین هماهنگی خوبی در مجموعه صمت استان سمنان در هشت شهرستان برقرار شده است.

اعتبار پروژه‌های سفر در راه ابلاغ/ اجرای مصوبات تا پایان دولت

اختصاص اعتبارات برای تسهیلات بانکی به مردم

اختصاص ۵۰.۵ میلیارد تومان تسهیلات برای تکمیل ۹۱ طرح قابل بهره‌برداری تا پایان ۱۴۰۰ و اختصاص ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه برای رسیدگی به نامه‌های سفر رئیس‌جمهور در سال ۱۴۰۰ از جمله مصوبات سفر رئیس جمهور برای صندوق کارآفرینی امید بوده است صندوقی که رسالت آن کارآفرینی با ارائه تسهیلات بانکی است و بیشتر به نامه‌های دریافتی مردم در سفر رئیس جمهور به استان باز می‌گردد.

مدیر کل دفتر عملکرد بازرسی و امور حقوقی استانداری سمنان در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه بیشتر نامه‌های مردم در سفر رئیس جمهور به استان در زمینه دریافت تسهیلات و مشکلات اقتصادی و اشتغال بوده است، گفت: بیش از ۳۲ هزار نامه و تماس با مرکز ارتباطات مردمی در این سفر به ثبت رسیده است.

مهدی قدرتی با بیان اینکه ۶۸ درصد از نامه‌ها و درخواست‌های مردمی از سفر رئیسی تسهیلات بانکی است، افزود: این تماس‌ها و نامه‌ها مورد بررسی قرار گرفته و بانک‌ها منابع لازم را برای پرداخت تسهیلات مهیا خواهند کرد.

تکمیل طرح‌های آموزش و پرورش

مصوبات سفر رئیس‌جمهور در بخش آموزش و پرورش نیز ابلاغ شده است. آنطور که محمد دستورانی مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان به خبرنگار مهر، می‌گوید: تکمیل استخر دانش‌آموزی سمنان توسط سازمان برنامه و بودجه کشور در سال ۱۴۰۱ با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان، تکمیل زمین چمن مصنوعی کلاته خیج شاهرود در سال ۱۴۰۰ با اعتبار سه میلیارد تومان و تکمیل ۷۲ کلاس درس نیمه‌تمام خیر ساز در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ با اعتبار ۸۰ میلیارد تومان از جمله مصوبات سفر رئیس جمهور به سمنان است.

دستورانی بیان کرد: آنطور که نامه معاون اول رئیس جمهور خطاب به وزیر آموزش و پرورش نشان می‌دهد تکمیل استخر دانش‌آموزی دامغان و گرمسار در سال ۱۴۰۱ با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان و تکمیل گرمایش ۷۵ کلاس آموزش‌ی در سال ۱۴۰۰ با اعتبار ۷.۵ میلیارد تومان از دیگر مصوبات سفر رئیس جمهوری خطاب به وزارت آموزش و پرورش است.

وی افزود: تبدیل ۱۸ کلاس درس کانکسی به ساختمان در سال ۱۴۰۰ با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان و بازسازی ۶۸ کلاس فرسوده و قدیمی در قالب پروژه‌های ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در کنار تخریب و بازسازی ۶۰ کلاس درس در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان از دیگر مصوبات سفر رئیس جمهور به استان سمنان در بخش آموزش و پرورش است.

اعتبار پروژه‌های سفر در راه ابلاغ/ اجرای مصوبات تا پایان دولت

سهم ارشاد اسلامی از سفر رئیسی

به دنبال سفر رئیس‌جمهور به استان سمنان اعتباراتی برای تکمیل طرح‌های حوزه ارشاد اسلامی، فرهنگ و هنر نیز به وزارت خانه ابلاغ شده است، اما این اعتبارات صرف چه مسائلی خواهند شد؟ آنطور که مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان درباره این طرح‌ها می‌گوید: تکمیل مجتمع فرهنگی‌هنری سمنان از محل ماده ۵۶ تا سال ۱۴۰۲ با اعتبار ۱۶۰ میلیارد تومان از جمله مصوبات سفر است.

فرشید فلاح لاله زاری با بیان اینکه تکمیل مجتمع فرهنگی‌هنری دیباج دامغان در سال ۱۴۰۱ با اعتبار شش میلیارد تومان شامل تأمین چهار میلیارد تومان توسط سازمان برنامه و بودجه کشور و دو میلیارد تومان از منابع استان سمنان از دیگر مصوبات سفر است، گفت: تکمیل مجتمع فرهنگی‌هنری شاهرود و تسریع در صدور مجوز ماده ۲۳ در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ با اعتبار ۳۵ میلیارد تومان از دیگر بخش‌های مصوباتی است که به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شده است.

وی از تکمیل مجتمع‌های فرهنگی‌هنری بی ارجمند، کلاته‌رودبار، ایوانکی، شهمیرزاد و آرادان تا سال ۱۴۰۳ با اعتبار ۷۸ میلیارد تومان شامل تأمین اعتبارات به طور مساوی توسط استان و سازمان برنامه و بودجه کشور خبر داد.

ورزش و جوانان بی نصیب نمانده است

طی نامه‌ای که مخبر معاون اول رئیس جمهور به وزیر ورزش و جوانان ارسال کرده تکمیل مجموعه جانبازان و معلولان سمنان در سال ۱۴۰۱ با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان ابلاغ شده است همچنین از دیگر طرح‌های مصوب در سفر استانی رئیس جمهور برای استان سمنان در حوزه ورزش و جوانان باید به تکمیل سالن ورزشی البرز دامغان در سال ۱۴۰۰ با اعتبار سه میلیارد تومان اشاره کرد.

تکمیل زمین چمن مصنوعی ایوانکی در سال ۱۴۰۱ با اعتبار پنج میلیارد تومان، تکمیل فاز اول استادیوم ۱۰ هزار نفری شاهرود در سال ۱۴۰۱ با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان، تکمیل زمین‌های چمن مصنوعی مینی‌فوتبال و هاکی شهری و روستایی در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان و زمین چمن مصنوعی فوتبال مجموعه انقلاب دامغان در سال ۱۴۰۱ شش میلیارد تومان از دیگر طرح‌های مصوب در سفر رئیس جمهور است

اعلام اعتبارات و امیدی که ایجاد شده است

در مجموع باید گفت ابلاغ اعتبارات سفر استانی رئیس جمهور در بخش‌هایی که بیان شد نشان از عزم جدی دولت در راستای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و همچنین اجرای طرح‌های عمرانی و اقتصادی در استان سمنان دارد.

ابلاغ این اعتبارات آن هم با سرعت نسبتاً قابل قبول امید را در دل‌های مردم استان سمنان ایجاد کرده است. حال مردم از دولت سیزدهم و مسئولان استانی انتظار دارند که اعتبارات به موقع و به صورت کامل جذب شود تا شاهد رقم خوردن اتفاقات خوبی در زمینه توسعه اقتصادی و عمرانی استان سمنان باشیم باید منتظر ماند و دید که آیا همه این اعتبارات تا سال ۱۴۰۳ اختصاص پیدا خواهند کرد یا خیر؟

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات