صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۶  ، 
کد خبر : ۳۳۶۱۶۸

ترامپ در سراشیبی شکست‌های پیاپی قضایی

دونالد ترامپ رییس جمهور پیشین آمریکا در یک هفته اخیر با چندین شکست قضایی مهم مواجه شده است.

ترامپ در سراشیبی شکست‌های پیاپی قضایی

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بصیرت، بنابر گزارش آسوشیتدپرس، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا در یک هفته اخیر یکی پس از دیگری با شکست‌های قانونی و قضایی روبرو شد. یک قاضی تصمیم گرفت که ترامپ باید در نیویورک برای پاسخگویی به سؤالات مربوط به فعالیت‌های تجاری‌اش در دادگاه حاضر شود، شرکت حسابداری او صورت‌های مالی وی را غیرقابل اعتماد اعلام کرد و قاضی دیگری تلاش‌های او برای مختومه کردن شکایت‌های مرتبط با «توطئه» را رد کرد. همچنین آرشیو ملی آمریکا تأیید کرد که او هنگام خروج از کاخ سفید اطلاعات طبقه‌بندی‌شده را به فلوریدا برده است.
جفری جاکوبویتز، یک وکیل در واشینگتن که این تحقیقات را دنبال می‌کند، می‌گوید: هر اتفاقی بیفتد، "من فکر می‌کنم هفته‌های آتی برای او بدتر خواهند شد."
در اینجا نگاهی به تحولات قضایی مرتبط با ترامپ می‌اندازیم:
- آرشیو ملی می گوید ترامپ اسناد محرمانه را به مار-آ-لاگو برده است.
اداره آرشیو و سوابق ملی در نامه‌ای جمعه تایید کرد که اطلاعات طبقه‌بندی‌شده در 15 جعبه اسناد کاخ سفید که ترامپ با خود به مار-آلاگو آورده و ماه گذشته تحویل داده بود، پیدا شده است.
آرشیو ملی "اقلامی را به عنوان اطلاعات طبقه‌بندی‌شده امنیت ملی در جعبه‌ها شناسایی کرده و با وزارت دادگستری در ارتباط بوده است". آرشیو ملی همچنین تأیید کرد که اسناد کاغذی را دریافت کرده است که توسط ترامپ پاره شده بود - برخی از آنها با نوار چسب به هم چسبانده شده و برخی دیگر تکه تکه شده بودند - و برخی از کارکنان کاخ سفید با استفاده از حساب‌های شخصی به فعالیت‌های رسمی پرداخته بودند.
صرف نظر از خطرات قانونی، این افشاگری ترامپ را با توجه به حملات بی‌امان وی به کلینتون، رقیب دموکراتش در مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری 2016، در معرض اتهامات ریاکاری قرار می‌دهد.
ترامپ جمعه شب در بیانیه‌ای گفت: آرشیو ملی چیزی پیدا نکرد، بنا به درخواست، سوابق ریاست‌جمهوری در یک فرآیند عادی و معمول به آن‌ها داده شد.
همچنین یک قاضی فدرال در واشینگتن دی سی روز جمعه تلاش‌های ترامپ برای رد شکایت‌های توطئه‌ای که توسط قانونگذاران دموکرات و افسران پلیس ارائه شده بود را نپذیرفت. آنها ترامپ را متهم کرده اند که شخصاً مسئول شورش 6 ژانویه 2021 در ساختمان کنگره است.
پنجشنبه، هفته گذشته نیز یک قاضی در نیویورک حکم داد که ترامپ باید تحت سوگند در تحقیقات مدنی ایالت در مورد فعالیت‌های تجاری خود به سوالات پاسخ دهد.

 

العالم

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات