صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۳  ، 
کد خبر : ۳۳۷۲۹۹

گزارش وال‌استریت ژورنال از سرمایه گذاری ولیعهد سعودی در رژیم صهیونیستی

روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال گزارش داده که محمد بن‌سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، سرمایه‌گذاری در رژیم اسرائیل را تایید کرده است.

گزارش وال‌استریت ژورنال از سرمایه گذاری ولیعهد سعودی در رژیم صهیونیستی

 

 

 

این روزنامه آمریکایی خاطرنشان کرده، عربستان سعودی برای نخستین بار آشکارا در اسرائیل سرمایه‌گذاری می‌کند.

انتقال سرمایه سعودی به اسرائیل از طریق بنیاد جرد کوشنر، مشاور ارشد و داماد دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا، انجام خواهد شد.
به نوشته وال‌استریت ژورنال، دست‌کم دو میلیارد دلار پول سعودی به بنیاد مالی جرد کوشنر به نام «افینیتی پارتنرز» انتقال خواهد یافت که بخشی از آن برای سرمایه‌گذاری در اسرائیل است.
بنیاد کوشنر در مجموع تاکنون سه میلیارد دلار گردآوری کرده و دو شرکت صهیونیستی را برای سرمایه‌گذاری پول سعودی بر روی آن‌ها انتخاب کرده است.
این روزنامه در گزارش اختصاصی خود خاطرنشان کرده، محمد بن‌سلمان، ولیعهد عربستان که عملا حاکم کشور است، این سرمایه‌گذاری را تایید کرده و شریکان کوشنر در بنیاد یادشده نیز با سرمایه‌گذاری پول سعودی در بخش فن‌آوری‌های نوین اسرائیلی موافقت کرده‌اند.
کوشنر به عربستان گفته است که اسرائیل سرزمین فن‌آوری‌های پیشرفته و مشابه «سیلیکون ولی» در خاورمیانه است و عدم سرمایه‌گذاری سعودی در آن، پشت کردن به یک فرصت طلایی خواهد بود.
این گزارش افزوده است که پول سعودی مستقیما از صندوق توسعه ملی عربستان به بنیاد کوشنر منتقل خواهد شد.
دولت عربستان و مقامات ارشد آمریکا در برابر گزارش وال‌استریت ژورنال سکوت کرده و آن را رد نکردند.
اما کوشنر مدعی شد حضور او در کاخ سفید در دوران دونالد ترامپ «به تغییر تاریخی در خاورمیانه منجر شده که باید آن را ادامه و گسترش داد تا به بالاترین ظرفیت برسد».
روزنامه صهیونیستی معاریو نیز نوشت این گام اقتصادی سعودی، «نشان دیگری از آمادگی عربستان برای برقراری آشکار روابط با اسرائیل، در نبود مناسبات رسمی دیپلماتیک است».
ارزیابی‌ها بر این است که محمد بن‌سلمان، حامی عمده امارات متحده عربی و بحرین در عادی‌سازی روابط و برقراری مناسبات کامل دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی در یک سال و نیم پیش بود. با این حال، عربستان، که پادشاه آن عنوان مذهبی «خادم حرمین شریفین» را دارد، خود به پیمان‌های صلح ابراهیم (عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی) نپیوست.

 

العالم

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات