صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۸  ، 
کد خبر : ۳۳۷۸۳۲
تاثیر جنگ اکراین بر اقتصاد اروپا و امریکا

رکود تورمی در فرانسه


امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه پیش از انتخابات ریاست جمهوری ایده اعطای کوپن غذا به خانوار‌های با درآمد متوسط و کم را پیشنهاد کرده بود. در صورت تصویب این طرح بحث برانگیز، تقریباً ۸ میلیون شهروند فرانسوی می‌توانند کوپن دریافت کنند.

تورم در فرانسه به دلیل افزایش هزینه‌های غذا و انرژی در حال افزایش بوده است. مارگارت وستاگر، کمیسر اتحادیه اروپا اخیرا به روزنامه آلمانی هندلزبلات گفته است که مصرف کنندگان اروپایی باید افزایش دائمی قیمت انرژی را تحمل کنند زیرا این قاره قرار است واردات انرژی از روسیه را به میزان قابل توجهی محدود کند.کارشناسان هشدار داده اند که افزایش قیمت‌ها و رشد ضعیف اقتصادی می‌تواند منجر به رکود تورمی در کشور شود.

در آمریکا نیز وزیر خزانه‌داری این کشور دلیل افزایش شدید تورم در این کشور را حمله روسیه به اوکراین اعلام کرد.در حالی که جمهوری خواهان بارها بایدن را به دلیل افزایش قیمت‌ها سرزنش کرده و معتقدند سیاست‌های نادرست او و تصویب طرح ذخیره یک میلیارد و 900 میلیون دلاری آمریکا برای کاهش تورم باعث ایجاد این معضل شده است.در مقابل دموکرات‌ها نیز معتقدند کاهش زنجیره تامین کالاهای اساسی به علت همه گیری کرونا و کاهش بهای نفت و ذخایر گندم به علت وقوع جنگ روسیه و اوکراین، از علل ایجاد تورم فزاینده در آمریکاست.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات