صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۷  ، 
کد خبر : ۳۴۰۹۵۳

لبنان: توافق دریایی حتی با پیروزی نتانیاهو هم حفظ می‌شود

«نجیب میقاتی» نخست‌وزیر موقت لبنان امروز چهارشنبه (۲نوامبر) تایید کرد که توافق تعیین مرزهای دریایی با رژیم صهیونیستی حتی در صورت پیروزی «بنیامین نتانیاهو» رهبر حزب «لیکود» در انتخابات ادامه خواهد یافت.

لبنان: توافق دریایی حتی با پیروزی نتانیاهو هم حفظ می‌شود

طبق گزارش پایگاه خبری «روسیا الیوم»، میقاتی در این باره گفت: تضمین‌های آمریکا به این معناست که لبنان از احتمال لغو توافقنامه ترسیم مرزهای دریایی در صورت پیروزی نتانیاهو در انتخابات نمی‌ترسد.

این در حالی است که نتانیاهو روز دوشنبه هفته جاری (۳۰اکتبر) تهدید کرده بود که در صورت پیروزی در انتخابات، این توافق را لغو خواهد کرد. او توافق کابینه تل‌آویو با بیروت را «توافق تسلیم دیگری» توصیف کرده و گفته بود: همانطور که با توافق اسلو برخورد کردم، با آن (توافق) برخورد خواهم کرد.

آخرین نتایج شمارش آرا در حوزه‌های انتخاباتی سرزمین‌های اشغالی امروز صبح (چهارشنبه، ۲نوامبر) نشان می‌دهد که حزب «لیکود» به رهبری نتانیاهو، نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی پیشتاز انتخابات کنست است.

پایگاه خبری «آی‌۲۴» اسرائیلی در گزارشی اعلام کرد که پس از پایان شمارش ۶۲.۴ درصد آرا تا بامداد امروز چهارشنبه، نتایج نشان می‌دهد که لیکود با کسب ۳۳ کرسی (۱+) در صدر انتخابات کنست قرار دارد.

به طور کلی، نتایج به دست‌آمده حاکی از آن است که متحدان و احزاب متمایل به ائتلاف نتانیاهو ۶۹ کرسی به دست آورده‌اند؛ در حالی که ائتلاف مقابل، به رهبری «یائیر لاپید» نخست‌وزیر فعلی کابینه تل‌آویو مجموعاً ۴۷ کرسی را از آن خود کرده است.

 

منبع: فارس

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات