صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۷  ، 
کد خبر : ۳۴۲۳۲۴

تحرکات مردمی و قبیله‌ای مخفیانه در عربستان در حال علنی شدن است

با پایان یافتن دوره تک‌قطبی آمریکا و سلطه آن بر جهان، چین و روسیه نیز به عنوان قطب‌های جدید قدرت ظهور کرده‌اند‌
پایگاه بصیرت / گروه بین المللی
https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gifhttps://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif وسام الرمال الشمری، عضو مؤسس شورای فدرال عربستان و معارض سعودی گفت:

* 
با پایان یافتن دوره تک‌قطبی آمریکا و سلطه آن بر جهان، چین و روسیه نیز به عنوان قطب‌های جدید قدرت ظهور کرده‌اند‌. آنچه امروز شاهد آن هستیم، رقابت و نزاع این سه قطب در نقاط مختلف مانند اوکراین، خاورمیانه و آفریقاست. این نزاع پایان نخواهد یافت مگر آنکه هر سه طرف پای میز مذاکره نشسته و در مورد تقسیم کیک جهان با یکدیگر تفاهم کنند.

*
در دوره ما، از نظر من به عنوان یک تحلیلگر استراتژیست و معارض سعودی، ایران و ترکیه چه با نظامهای حاکم در یکدیگر موافق باشند یا مخالف، ستون‌های جهان اسلام باقی خواهند ماند و چنانچه این دو ستون فرو بریزند، مقدسات اسلامی با خطرهای بزرگی مواجه خواهد شد‌. می‌گویم ایران و ترکیه چون این دو کشور دو قدرت منطقه‌ای هستند، اما عربستان را نمی‌توان قدرت به حساب آورد و بلکه سقوط رژیم سعودی باعث بهبودی جهان اسلام و مقدسات آن خواهد شد.

*
توافقنامه حمایت مقابل نفت میان آمریکا و عربستان دیگر کارایی ندارد، چرا که آمریکا دیگر به نفت عربستان نیاز ندارد. و همیشه گفته‌ام که اکنون دلیل حضور آمریکا در منطقه حفظ امنیت اسراییل و جلوگیری از بسط نفوذ چین به ویژه در عربستان است‌.

* 
سفر رئیس‌جمهوری چین به عربستان به طور قطع یک شکست برای آمریکاست.

* 
واشنگتن دیگر به نفت نیاز ندارد اما چین برای آن ولع دارد.

* 
عربستان حل مشکل خود در یمن یا با ایران را در دست چین و روسیه می‌بیند.
تحرکات مردمی و قبیله‌ای مخفیانه در عربستان در حال علنی شدن است

* 
تحرکات مردمی و قبیله‌ای مخفیانه‌ای در عربستان وجود دارد که در حال علنی شدن است. قبیله شمر که من یکی از فرزندان آن هستم یک دشمن تاریخی برای آل سعود است‌. این قبیله انواع ظلم را تحمل کردند اما به زودی عامل شروع نزاع با آل سعود در داخل خواهند شد. آنها در منطقه‌ای که قبیله شمر سکونت دارد اخیرا منابع جدیدی از گاز کشف کرده‌اند‌ که فرزندان این قبیله اجازه نخواهند داد آل سعود این منابع را برای خود سرقت کنند‌. از لحاظ قانون بین‌الملل قبیله شمر می‌تواند حق خود در حکومت اقلیم حائل را مطالبه کند‌. در این شرایط آمریکا جز سکوت چه کاری می‌تواند بکند؟ قدرتهای منطقه‌ا‌ی چه کاری می‌توانند انجام دهند؟
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات