صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۸  ، 
کد خبر : ۳۴۲۶۳۱

روز شکست فتنه/ تسلسل باطلی به نام «فتنه» در ایران

همان شب یعنی 22 خرداد 1388 درحالی‌که هنوز نتیجه شمارش آرا، نهایی نشده بود؛ طرح ادعای تقلب در انتخابات ریاست جمهوری از سوی برخی نامزدها مطرح و توسط هواداران به کف خیابان رسید.

بی‌تردید سال 1388 یکی از پر چالش‌ترین سال‌ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی است. با مرور آن ایام به خاطر می‌آید که چگونه در یک‌شب نمایش اعتماد مردم به‌نظام و حضور 40 میلیون نفری پای صندوق رأی، به حاشیه رانده شد.

همان شب یعنی 22 خرداد 1388 درحالی‌که هنوز نتیجه شمارش آرا، نهایی نشده بود؛ طرح ادعای تقلب در انتخابات ریاست جمهوری از سوی برخی نامزدها مطرح و توسط هواداران به کف خیابان رسید. البته پیش‌ازاین اتفاق 20 اسفند 87 بود که میرحسین موسوی با صدور اعلامیه‌ای، رسماً حضور در انتخابات را علنی و انگیزه حضور خود در انتخابات پس از ۲۰ سال را «نگرانی از تغییر در اصول، قواعد و قوانین نظام» مطرح کرد.

همچنین میرحسین موسوی در نخستین نشست مطبوعاتی خود که در ۱۷ فروردین ۱۳۸۸ در روزنامه اطلاعات برگزار شد، در مورد شرکت در انتخابات گفت: «من به‌هیچ‌وجه این نگرانی را نداشتم که فردی از جناح راست، چپ، اصلاح‌طلب و… روی کار بیاید. اصل را در نظام می‌دانستم و معتقد بودم جابه‌جایی‌ها به صورتی باشد که قواعد بازی رعایت شود.»
اصلاح‌طلبان آب را گل‌آلود کردند
اما دیری نپایید که برخلاف باور او و هم‌حزبی‌هایش، حضور مردم درصحنه انتخابات مهر تأییدی بر مشروعیت نظام زد و آن‌ها که از ماه‌ها پیش با خیال براندازی حکومت جمهوری اسلامی ایام را سپری می‌کردند، فرصت را مناسب دیدند تا از آب گل‌آلودی که میرحسین موسوی و همراهانش ایجاد کردند به نفع خود ماهی گیری کنند. در همین راستا بود که اظهارات همسر آیت‌الله هاشمی در هنگام خروج از حوزه رأی‌گیری در 22 خرداد 88 خبرساز شد. وی ضمن اعلام رأی به میرحسین موسوی در پاسخ به سؤال خبرنگاری گفت: «موسوی رئیس‌جمهور است، اگر غیرازاین شد مردم بریزند تو خیابان‌ها".

تأسیس شبکه «بی‌بی‌سی فارسی» پیش از فتنه 88
همین مسئله زمینه را برای مانور تبلیغاتی رسانه‌های بیگانه فراهم ساخت. بیان دقیق این اتفاق این است که تلویزیون بی‌بی‌سی فارسی در تاریخ 25 دی‌ماه 87 تأسیس‌شده و از همان ابتدا نشان داد قصد دارد اخبار فارسی‌زبانان را انعکاس دهد اما در اغراق وقایع مربوط به ایران در واپسین ماه‌های دولت نهم کوشید و احتمال تقلب در انتخابات را در برنامه‌های مختلف خود مطرح کرد و زمانی که برخی کاندیداها موضوع تقلب در انتخابات را اعلام کردند شبکه بی‌بی‌سی فارسی به‌عنوان نخستین رسانه فارسی‌زبان بر آتش آن ادعای واهی دمید و نقش عمده‌ای را در آشوب‌های خیابانی و فتنه سال 88 ایفا کرد. این‌گونه دامن زدن به التهابات داخلی ایران در سال 88 توسط رسانه لندن نشین، خود گواه بر این حقیقت است که این تلویزیون هدفی جز آشوب و بلوا در ایران نداشته و با تفکر باطل براندازی حکومت در ایران تأسیس‌شده است.

دفاع تمام‌قد جریان اصلاحات از آشوبگران
 بیان این ادعا در 13 سال گذشته شاید دور از ذهن به نظر می‌رسید یا حداقل عده‌ای این موضوع را رد می‌کردند تا اینکه بار دیگر اتفاقی مشابه رقم خورد. 8 سال پس از فتنه 88، در دی‌ماه سال 96، یعنی 6 ماه پس از پیروزی حسن روحانی در انتخابات، شعار «نه به گرانی» غائله دیگری را در کشور به پا کرد. واقعیت این است که 4 سال از عمر دولت یازدهم با تمام وعده‌های 100 روزه و امثالهم به پایان رسیده بود و حسن روحانی با پیروزی در انتخابات 96 بار دیگر خود را برای ریاست دولت آماده می‌کرد.

در تمام مدت 4 ساله اول ریاستش اصلاح‌طلبان نسبت به مطالبات اقتصادی و معیشتی مردم بی‌اعتنا بودند اما پس‌ازآنکه عده‌ای آشوبگر با فراخوان کانال تلگرامی «آمد نیوز» با مدیریت مستقیم روح‌الله زم، به کف خیابان آمدند و اعتراضات اقتصادی مردم را شعارهای ساختارشکن و هتک حرمت به اماکن مقدس و پرچم ایران و به شهادت رساندن حافظان امنیت و تعدادی از هم‌وطنانمان، به انحراف کشیدند، ناگهان تمام‌قد از آشوبگران حمایت کرده و خواستار آزادی آنان شدند!

اسم رمز عوض شد
نکته مهم اینجاست که دشمنان قسم‌خورده ایران اسلامی که با تأسیس شبکه بی‌بی‌سی فارسی در سال 87 و مدیریت فتنه در سال 88، از بصیرت مردم در 9 دی سیلی خورده بودند . 8 سال بعد یعنی در اردیبهشت‌ماه سال 96 با تأسیس شبکه فارسی‌زبان «ایران اینترنشنال» سعی کردند بار دیگر پروژه فتنه و آشوب را در کشور پیاده کنند. شبکه «ایران اینترنشنال» پیش از انتخابات ریاست جمهوری تأسیس شد و با استفاده از چهره‌هایی که در شبکه فارسی‌زبان «من و تو» شناخته‌شده بودند فعالیت خود را آغاز و از همان ابتدا صراحتاً بر طبل دشمنی با ایران کوبید و انواع پروژه‌های آشوب از قبیل وقایع دی‌ماه سال 96، فتنه سال 98 و سوءاستفاده از حادثه هواپیمای اوکراینی را تحت نظارت محور عبری_عربی_غربی پیش برد تا رسید به شهریور سال 1401 با رمز جدید #مهسا_امینی.

تسلسل باطلی به نام «فتنه» در ایران
طبق شواهد و بررسی حوادث اخیر به این مسئله مهم پی می‌بریم که بار دیگر دشمنان، پروژه‌ای یکسان را پیش گرفتند و باوجود اذعان به شکست دوباره هنوز نپذیرفته‌اند که به نتیجه‌ای مشابه فتنه سال 88 رسیده‌اند.

دشمنان ایران این بار همسو و هم‌قسم، همه توان خود را گذاشتند تا با پوشش فوت مهسا امینی و بیان روایت‌های متعدد و البته واهی از مرگ او، قهرمانی بسازند تا سلبریتی ها یک‌صدا پشت این قهرمان سازی قد علم کنند.

دقیقاً مشابه سال 88 ابتدا در عملکرد گشت ارشاد اغراق و با تحریف وقایع، احساسات عمومی را جریحه‌دار کردند؛ سپس با حمایت سلبریتی ها و سردمداران جریان اصلاحات فوت مهسا امینی را به بهانه‌ای برای مقابله با نظام تبدیل کرده و مردم را به خیابان کشانیدند. مانند سایر فتنه‌ها دست به کشته سازی‌های مختلف و روایت‌های متعدد زدند و با ترورهای کور جمع زیادی از مردم عادی و حافظان امنیت را به شهادت رساندند اما درنهایت با حضور خودجوش و بی‌سابقه مردم در راهپیمایی 13 آبان بار دیگر شکست خود را قطعی دیدند و مانند سال 88 از آخرین مهره‌های خود(سلبریتی ها) برای براندازی حکومت باهدف تجزیه ایران استفاده کردند.

جان کلام
بر هیچ‌کس پوشیده نیست که انقلاب اسلامی و ملت ایران در سال 88 با فتنه آمریکایی، صهیونیستی و انگلیسی روبه‌رو شدند، فتنه‌ای که هدفش گمراه کردن مردم و قرار دادن آنان در برابر نظام اسلامی بود و مردم با خلق حماسه 9 دی در سال 88 آتش این فتنه را خاموش و چشم فتنه را کور کردند. بازخوانی آن ایام یادآور این مسئله است که حماسه 9 دی، بصیرت مردم ایران را به رخ دشمنان کشانید اما آن‌ها به گمان اینکه تحریم‌های اقتصادی معیشت ملت ایران را نشانه گرفته بار دیگر در سال‌های 96، 98 و 1401 دست به اقدامی مشابه زدند. این مسئله گواه این است که دشمنان قسم‌خورده این آب‌وخاک بر دور باطلی از خیال و وهم علیه جمهوری اسلامی ایران قدم برمی‌دارند و هر بار چشم فتنه‌شان توسط مردم فهیم و با بصیرت ایران کور می‌شود. 13 آبان 1401 حقیقتی انکارناپذیر بود که تمام رسانه‌های معاند چاره‌ای جز پوشش آن نداشتند. حضور خودجوش مردم در 13 آبان امسال مشابه 9 دی 88 بود تا بار دیگر به دشمنان این مرزوبوم ثابت شود مردم با بصیرت ایران با تکیه‌بر ولایتمداری است که توانسته‌اند با حضور به موقع خود در بزنگاه های سیاسی، زمان پایان هر فتنه ای را تعیین کنند و مهر تاییدی بر مشروعیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بزنند.
 
 
 
 
 
 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات