سیاسی >>  دولت >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰  ، 
کد خبر : ۳۴۴۳۷۳

وحیدی: مسئولیت همگانی در مدیریت بحران، ظرفیت بزرگ جمهوری اسلامی ایران است

احمد وحیدی صبح سه شنبه در نخستین رویداد مدیریت بحران ایران قوی ۱۴٠١ با اشاره به وقوع زلزله‌های اخیر در شهرستان خوی و همچنین سوریه و ترکیه اظهار داشت: باید با استفاده از مهارت های مدیریتی، انسانی، نرم افزاری و تجهیزاتی مسأله بحران را مدیریت کرد.

وحیدی: مسئولیت همگانی در مدیریت بحران، ظرفیت بزرگ جمهوری اسلامی ایران است

وی با بیان اینکه نگاه به مسائل اجتماعی در زمان بروز بحران اهمیت دارد، افزود: بحران ابعاد مختلف مدیریتی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی دارد و باید به همه جنبه های آن توجه کرد.

وزیر کشور ادامه داد: بخش زیادی از  بحران با احساس مسئولیت و بسیج همگانی مدیریت می‌شود و از شخص رئیس محترم جمهور تا دستگاه‌هایی چون سپاه، نیروی انتظامی، بنیاد مستضعفان و سایر نهادها با هم هماهنگ هستند که این ظرفیت بزرگ و اختصاصی جمهوری اسلامی است.

 وحیدی اضافه کرد: نمونه این همکاری بین دستگاه‌های مختلف را در زلزله خوی، طبس، اندیکا، هرمزگان و حتی در زمان وقوع سیل شاهد بودیم که با حضوری همه جانبه و هماهنگ، به یاری هموطنان شتافتند.

وی با یادآوری اقدامات انجام شده برای امدادرسانی به هموطنان زلزله زده در شهرستان خوی، خاطرنشان کرد: حضور به موقع نیروهای امدادی در مناطق زلزله زده سبب شد با وجود اتفاق های ناخوشایند، در همان ابتدا نیازها و مشکلات اولیه زلزله زدگان برطرف شود.

وزیر کشور با قدردانی از کسانی که در صحنه های مدیریت بحران ایثارگرانه حضور دارند، اظهار کرد: امکان وقوع موارد متعددی از بحران طبیعی در کشور ما وجود دارد که باید برای آنها آمادگی لازم را با مدیریت راهبردی بحران داشته باشیم.

وحیدی با اشاره به وقوع زمین لرزه سهمگین در ترکیه و سوریه، بار دیگر مراتب تسلیت خود را ابراز و اعلام کرد این حوادث هشداری است که بیش از پیش خود را برای مدیریت بحران آماده سازیم.

نخستین رویداد مدیریت بحران ایران قوی ۱۴٠١ با هدف رشد و توسعه دانش و فناوری در راستای ارتقای نظام مدیریت بحران کشور روز سه شنبه در محل باغ موزه دفاع مقدس آغاز به کار کرد.

 

منبع: فارس

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات