بین الملل >>  بین الملل >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۲  ، 
کد خبر : ۳۴۵۱۹۱

هاآرتص: رؤیای تشکیل ائتلاف علیه ایران به باد رفت

نشریه صهیونیستی هاآرتص در تحلیلی پیرامون توافق روز گذشته احیای روابط دیپلماتیک میان جمهوری اسلامی ایران و عربستان در پکن، ضمن اذعان به نقش روزافزون چین در ترسیم نقشه خاورمیانه جدید افزود با این توافق رویای اسرائیل برای تشکیل ائتلافی عربی- بین المللی علیه جمهوری اسلامی ایران به باد رفت.

هاآرتص: رؤیای تشکیل ائتلاف علیه ایران به باد رفت/ لوفیگارو: بن سلمان به نفع خود عمل کرد

ائتلاف عبری- عربی یا ناتو عربی عنوانی است که از چند سال پیش با حمایت آمریکای ترامپ و نتانیاهو با محوریت مقابله با ایران رسانه ای شد ولی چند مسئله باعث شد که این ائتلاف به مرحله شکل گیری نرسد که بحران قطر با چهار کشور عربی به رهبری عربستان سعودی و تبعات عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل که مقدمه این ائتلاف بود، از جمله این موانع بود.

تحلیلگران اسرائیلی: توافق و ایران و عربستان، همه چیز را در نقطه غیرقابل بازگشت برای ما قرار داده است

«راز زیمت» تحلیل گر مسائل ایران در مرکز «مطالعات امنیت رژیم صهیونیستی» و «میخائیل میلشتاین» تحلیلگر امور جهان عرب در مرکز «مطالعات دایان» رژیم صهیونسیتی با نگارش یادداشتی مشترک در نشریه یدیعوت آخارونوت در خصوص توافق ایران و عربستان سعودی به معنای احیای روابط سیاسی میان دو کشور، آن را به مثابه شکستی راهبردی برای اسرائیل دانستند.

زیمت و میلشتاین در بخشی از یادداشت خود نوشتند: از شب گذشته که خبر توافق میان ایران و عربستان منتشر شده است، این حادثه مهم به سلاحی در دستان دو اردوگاه سیاسی اسرائیل به منظور حمله به یکدیگر تبدیل شده است.

این دو تحلیلگر صهیونیست در ادامه افزودند: واقعیت آن است که 4 سال هرج و مرج و بحران در داخل، به گفتمان راهبردی اسرائیل در منطقه خدشه وارد ساخته و در سایه توافق ایران و عربستان همه چیز در نقطه‌ای غیرقابل بازگشت برای ما قرار گرفته است.

لوفیگارو: بن سلمان توسعه کشورش را در گرو صلح با ایران دید

 روزنامه فرانسوی لوفیگارو به نقل از خبرنگار خود «جورجی مالبرونت» نوشت: محمد بن سلمان، ولی عهد سعودی "سمت و طرف خود" را گرفت و به این نتیجه رسید که توسعه زیرساخت‌‌ها و شهرها نیازمند صلح با ایران است. این دیپلمات همچنین گفت که امارات و اسرائیل بازنده‌ترین طرف توافق ایران و عربستان سعودی هستند.

روزنامه العرب: آتش بس در یمن به زودی تمدید خواهد شد

روزنامه اماراتی العرب چاپ لندن در مطلبی نوشت که توافق بین عربستان سعودی و ایران بر سر بازگشت روابط مقدمه تمدید آتش بس در یمن خواهد بود.

این روزنامه به نقل از منابع آگاه نوشت که به دنبال این توافق، تمدید آتش بس سازمان ملل در یمن اعلام خواهد شد و دور جدیدی از گفت‌‌وگوهای سیاسی بین انصارالله و دولت مستعفی آغاز خواهد شد و این مسئله یکی از نتایج تفاهمات فرعی جهت کاهش تنش در گفت‌وگوهای عربستان و ایران به میزبانی عمان بوده است.

آغاز گفت‌‌وگو بین گروه‌‌های یمن در سوئیس

شبکه المیادین لبنان از آغاز گفت‌وگوها برای تبادل اسرا بین طرف‌های یمنی در سوئیس خبر داد. هیئت های مذاکره کننده دو طرف که روز گذشته وارد سوئیس شده‌اند قرار است بر سر تبادل اسرا و برخی مسائل دیگر گفت‌وگو کنند.

 

منبع:‌ تسنیم

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات