صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸  ، 
کد خبر : ۳۴۶۷۷۴

پاشنه آشیل بایدن در انتخابات ۲۰۲۴

براساس نظرسنجی مشترک ای‌بی‌سی‌نیوز و واشنگتن‌پست، این روز‌ها درصد بیشتری از آمریکایی‌ها (۵۶ درصد) از فعالیت بایدن رضایت ندارند و ۵۸ درصد دمکرات‌ها هم معتقدند که این حزب باید شخص دیگری را به عنوان نامزد خود در انتخابات سال آینده معرفی کند.
پایگاه بصیرت / گروه بین‌الملل

https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gifhttps://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif کهولت سن بایدن و ناتوانی وی از انجام برخی مشاغل و تصمیم‌سازی‌های موثر سیاسی و اجرایی در کاخ سفید، به پاشنه آشیل وی در نظرسنجی‌های عمومی و ایالتی تبدیل شده است. این موضوع، سران حزب دموکرات را نسبت به آنچه ممکن است در رقابت‌های انتخاباتی رخ دهد شدیدا نگران ساخته است! دو هفته پس از اعلام نامزدی جو بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین و نامزد دیگر انتخابات در نظرسنجی‌ها پیشتاز است. این درحالی است که نرخ مقبولیت بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا سقوط تازه‌ای را ثبت کرده و از ۴۲ درصد در ماه فوریه به ۳۶ درصد کاهش یافت.

* براساس نظرسنجی مشترک ای‌بی‌سی‌نیوز و واشنگتن‌پست، این روز‌ها درصد بیشتری از آمریکایی‌ها (۵۶ درصد) از فعالیت بایدن رضایت ندارند و ۵۸ درصد دمکرات‌ها هم معتقدند که این حزب باید شخص دیگری را به عنوان نامزد خود در انتخابات سال آینده معرفی کند. این نظرسنجی می‌گوید که ۴۴ درصد آمریکایی‌ها قطعا یا احتمالا به ترامپ رای می‌دهند و در مقابل ۳۸ درصد گفته‌اند که به بایدن رای خواهند داد.

* همان‌گونه که مسجل است، یکی از اصلی‌ترین فاکتور‌هایی که به عنوان پاشنه آشیل بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده (۲۰۲۴) مورد توجه شرکت‌کنندگان در نظرسنجی‌ها قرار گرفته، مربوط به کهولت سن وی می‌باشد. نتیجه این نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که ۹۴ درصد جمهوری‌خواهان، ۶۹ درصد رای‌دهندگان مستقل و ۲۱ درصد دمکرات‌ها بایدن را فاقد چابکی لازم برای ریاست‌جمهوری می‌دانند. در این بین تنها ۳۲ درصد گمان می‌کنند سلامت عقلی بایدن برای دوره دوم ریاست‌جمهوری مناسب است که افت چشمگیری نسبت به ۵۱ درصدی نشان می‌دهد که در آغاز دوره ریاست‌جمهوری بایدن، وضعیت ذهنی او را مناسب ارزیابی می‌کردند. به‌طور مشخص از نظر وضعیت جسمی، ۳۳ درصد رای‌دهندگان به سلامت بایدن ۸۰ ساله باور دارند و ۶۴ درصد به سلامت ترامپ ۷۶ ساله. در این نظرسنجی روشن شد که ۶۹ درصد آمریکایی‌ها، بایدن را برای دور دوم ریاست‌جمهوری خیلی پیر می‌دانند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات