صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۵  ، 
کد خبر : ۳۴۸۷۸۲

اجتماع بزرگ مردمی عفاف و حجاب در میدان آیینی امام حسین(ع)

اجتماع بزرگ مردمی عفاف و حجاب با هدف «دفاع از ارزش‌های دینی و انقلاب مردم مسلمان» به مناسبت سالروز کشتار خونین مسجد گوهرشاد و روز ملی عفاف و حجاب عصر دیروز (چهارشنبه) با حضور پرشور مردم انقلابی مردم پایتخت در میدان آئینی امام حسین(ع) برگزار شد.

حجاب یک واجب عقلی، شرعی، تجربی و سیاسی است

حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه، استاد فلسفه و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در این اجتماع اظهار کرد: حجاب یک واجب عقلی، شرعی، تجربی و سیاسی است؛ حجاب واجب عقلی است چون عقل حکم می‌کند که با تزلزل خانواده به تمدن اسلامی نمی‌رسیم و تمام پیشرفت‌هایمان را هم از دست خواهیم داد؛ لذا منشاء تثبیت تمدن اسلامی و عامل اصلی تحکیم خانواده حجاب و عفاف است.

 


وی با بیان اینکه حجاب شرعی است چون ما صدها روایت از خداوند و پیامبر و ائمه در خصوص وجوب حجاب و ضرورت و نقش آن در تحکیم خانواده داریم، گفت: حجاب یک واجب تجربی نیز هست؛ یعنی دنیا نشان داده هر جامعه‌ای و کشوری با هر مذهبی که حجاب داشتند رشد پیدا کردند؛ وقتی برهنگی رواج پیدا کند به دنبال آن شاهد بی‌عفتی خواهیم بود و جامعه غیرعفیف رشد و بالندگی نخواهد داشت که نتیجه این مسأله در هر کشور و جامعه‌ای تجربه شده است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن اشاره به اینکه آمارها نشان می‌دهد هرجا حجاب کاهش یافته امنیت زنان کاهش یافته است، ادامه داد: ما نتیجه نبود حجاب را در آمریکا و امثالهم شاهد هستیم که اکنون از هر ۵ زن به 4 نفر از آنها تجاوز شده است.

خسروپناه تصریح کرد: همچنین حجاب یک واجب سیاسی است چونکه علاوه بر اینکه یک قانون است، دشمنان انقلاب از آغاز پیروزی انقلاب تلاش کردند این وحدت، انسجام و نقش مردم در مقابله با دشمنان و رشد فناوری و تولید علم را از طریق نابودی آن از بین ببرند.
 


وی با اشاره به اینکه امروز دشمنان در بیرون از مرزها با سیاست‌های آمریکای جنایت کار و رژیم منحوس صهونیستی بدنبال این هستند که حجاب را از بانوان بگیرند و سپس وحدت و انسجام و نقش مردم در دفاع از انقلاب را نابود کنند، گفت: آمریکا می‌خواهد حجاب را بگیرد تا به اهداف خود برسد؛ اما اکنون که این همه دلیل وجود دارد، در برابر پدیده‌ بی‌حجابی چه باید کرد؟ 

پدیده بی‌حجابی چند ضلعی است

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: پدیده بی‌حجابی چند ضلعی است؛ یک ضلع آن امنیت است که باید مورد توجه نهادهای امنیتی باشد؛ یک ضلع آن قضایی است که قوه قضاییه باید با جدیت در آن حضور پیدا کند.

خسروپناه با ذکر آنکه آن سلبریتی که با کمال پررویی حجاب را آشکارا برمی‌دارد باید با یک جریمه سنگین با او برخورد شود، افزود: لایحه‌ای که در خصوص حجاب نوشته شده است، باید با جدیت اصلاح و موثرانه تصویب شود.

لایحه‌ای که در خصوص حجاب نوشته شده است، باید با جدیت اصلاح و موثرانه تصویب شود

وی با بیان اینکه دستگاه‌هایی که به وظیفه‌شان در خصوص حجاب عمل نمی‌کنند متخلف هستند، اظهار داشت: ساحت دیگر حجاب ساحت فرهنگی است؛ در سطح دبیرستان‌ها و دانشگاه‌ها باید حجاب برای دختران تبیین شود و اینکه خیال کنیم حجاب تک ساحتی حل می‌شود، غلط است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی چند مصوبه مهم در خصوص مکلف کردن دستگاه‌ها به رعایت و نظارت بر حجاب داشته است و در این خصوص بالاتر از ۳۰ دستگاه اعم از صدا و سیما، آموزش و پرورش و وزارت ارشاد وظیفه دارند؛ همچنین باید در سطح کتب درسی به صورت فلسفی شبهات جوانان پاسخ داده شود و حجاب تبیین شود.

 فلسفه و حکمت حجاب با حوصله و منطق برای دختران تبیین شود

خسروپناه ضمن اشاره به اینکه بُعد مهم مسأله حجاب استدلال و تبیین است و در این خصوص بزرگانی همچون شهید مطهری بر این مسأله تاکید داشته‌اند، تصریح کرد: معلمان ما و مدیران مدارس دولتی و غیرانتفاعی مسؤول هستند و باید فلسفه و حکمت حجاب با حوصله و منطق برای دختران تبیین شود.

وی بیان داشت: دشمن بیرونی به دنبال امنیتی کردن بی‌حجابی است اما ما معتقدیم در جامعه ما خیلی از بی‌حجابی‌ها به خاطر غفلت است که در این خصوص نقش سریالها و فیلم‌ها بسیار مهم هستند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در این خصوص پلتفرم‌هایی که به تولید سریال‌های خانگی می‌پردازند، بدانند فیلمی که به ترویج بی بند و باری می‌پردازد و در آنها توجهی به حجاب نمی‌شود و از آن تخطی می‌شود ما به آن‌ها مجور پخش نمی‌دهیم و متخلف محسوب می‌شوند چون فیلم‌ها باید در ترویج حجاب و عفاف سهیم باشند نه عکس آن؛ همچنین مسؤولانی که در این خصوص ترک فعل کنند، خطا می‌کنند و باید برابر آن مجازات شوند.

 

منبع: فارس

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات