صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷  ، 
کد خبر : ۳۴۸۹۷۱

سفیر صنعت ایران را بهتر بشناسید

شرکت تراکتورسازی ایران، یک شرکت ایرانی سازندهٔ انواع تراکتور، کامیونت، موتور و قطعات ریخته‌گری در تبریز است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بصیرت به نقل ویکی پدیا شرکت تراکتورسازی ایران، یک شرکت ایرانی سازندهٔ انواع تراکتور، کامیونت، موتور و قطعات ریخته‌گری در تبریز است. این شرکت در زمینی به مساحت ۴۰۰ هکتار قرار داشته و ظرفیت تولید30,000 دستگاه تراکتور، ۳۰٬۰۰۰ دستگاه موتور دیزلی، ۳۳٬۰۰۰ تن انواع قطعات آهنگری و ۵۴٬۰۰۰ تن انواع قطعات ریخته‌گری را در سال دارد که البته شرکت آهنگری آن، از شرکت مادر جداشده و به بخش خصوصی واگذار گردیده‌است.

شرکت ماشین‌آلات صنعتی تراکتورسازی که اواسط دهه ۸۰ به دلیل واگذاری به فرد فاقد اهلیت دچار ورشکستگی شده بود، این روزها سردمدار و سفیر صنعت ایران قلمداد می‌شود که در تازه‌ترین موفقیت، محصولات خود را راهی بازارهای قاره آفریقا خواهد کرد. اکنون با رفع مشکلات موجود، تراکتورسازی ایران با ۱۲ شرکت اقماری شامل 8 شرکت در تبریز، ۲ شرکت در خارج از آذربایجان شرقی و ۲ شرکت در بیرون از مرزهای کشور ایران، بزرگ‌ترین تولید‌کننده ماشین‌آلات کشاورزی و تراکتور از ۳۵ تا ۱۵۰ اسب بخار در کشور است.

این گروه صنعتی از حدود 7 ماه قبل با صادرات ۱۰۰ دستگاه تراکتور به ونزوئلا، فعالیت خود را در این کشور از سر گرفت و با سفر خرداد امسال حجت‌الاسلام رئیسی به ونزوئلا، برنامه‌ریزی برای تولید و صادرات انواع محصولات این شرکت در این نقطه از جهان انجام شد.

 با سفر رئیس‌جمهور به 3 کشور آفریقایی کنیا، اوگاندا و زیمبابوه، هیاتی از گروه صنعتی تراکتورسازی ایران برای انجام مذاکرات و طی مراحل لازم برای امضای تفاهنامه‌ای بین روسای‌جمهور ایران و این کشورها به منظور انجام تبادلات صنعتی و اقتصادی در حوزه صنعت تراکتور در کشور زیمبابوه حضور یافتند. در مذاکرات انجام شده بین طرف‌های ایرانی و آفریقایی، تامین دست‌کم 200 دستگاه انواع تراکتور توسط تراکتورسازی ایران در سال نخست مورد تاکید قرار گرفت. 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات