«سیاه نپوشید»، «به حسینیه نروید»، «در هیئتها دیده نشوید» و «نذری ندهید» در قالب کمپینی به نام «تحریم محرم» پرده جدید سناریوی دشمنان ملت ایران بود که از مدتها قبل از ایام محرم آغاز شده بود. برای به نتیجه رساندن این نقشه هم تلاش کردند تا با دستکاری ذهنی نسل جوان، هویت دینی و ملی مردم مسلمان ایران را نشانه روند و با ساختن انگارههای جدید از تحولات و وقایع تاریخی به ویژه تاریخ اسلام و تشیع و تلاش مذبوحانه برای تقلیل واقعه دهم محرم سال ۶۱ هجری به یک جنگ داخلی میان اعراب آنان را نسبت به حادثه عالمگیری چون عاشورا و کربلا بیتفاوت کنند!
فراموش نکردهایم که سالهای قبل با نزدیک شدن به این ایام، موضوعاتی مانند تشکیک در فلسفه هزینه کردن و نذری دادن برای امام حسین(ع) و اهل بیت(ع)، ژست انساندوستی میگرفتند و مدعی بودند که به جای سفرههای اطعام حسینی باید به نیازمندان کمک کرد! این در حالی بود که نه تنها نیازمندان و محرومان جامعه از این سفره پربرکت بهرهمند بودند، بلکه اساساً فرهنگ دستگیری و کمک به محرومان و نیازمندان از دل مساجد، تکایا و هیئات مذهبی در قالب خیریهها و... جوشیده و در طول سالیان متمادی خدمترسان به مردم بیبضاعت بوده که مصداق عینی آن در کمکهای مؤمنانه در جریان شیوع ویروس کرونا بود.
اما امید دوباره دشمن برای پیادهسازی نقشههای شومش علیه فرهنگ عاشورا و پاسداشت این حماسه بزرگ از یکسو حوادث پاییز سال گذشته بود که دشمنان اسلام و ایران با بهانه قرار دادن یک حادثه و روایت غیرواقعی از آن، طراحی قبلی خود را برای مبارزه با حجاب پیاده کردند که با پشتیبانی پرحجم رسانههای بیگانه و در قالب عملیات پیچیده شناختی منجر به کشف حجاب برخی از زنان و دختران شد که مغلوب این هجمه رسانهای قرار گرفتند. آنها تصور میکردند که با تعمیم این موضوع به مسئله عزاداری امام حسین(ع) میتوانند خدشهای در عشق و ارادت ملت ایران به اهل بیت(ع) ایجاد کنند.
مرحله تکمیلی این نقشه هم با طراحی صهیونیستها در صحنههای اهانت به قرآن کریم جلوهگر شد، اما نه تنها تأثیری بر عشق و ارادت دلباختگان به اباعبدالله الحسین(ع) ایجاد نکرد بلکه حضور معنادار و توأم با بصیرت مردم در هیئات مذهبی و دستههای سینهزنی و و مجالس عزاداری در اقصی نقاط کشور علیرغم گرمای شدید هوا و آفرینش صحنههای ماندگار از عشق و ارادت به سالار شهیدان، بار دیگر طبل رسوایی دشمنان اسلام و تشیع را به صدا در آورد که علیرغم تبلیغات وسیع و فضاسازیهای گسترده و صرف هزینههای هنگفت باز هم در برابر فرهنگ عاشورا که با جانها و قلبهای شیعیان درآمیخته شکست خوردند و این شکستها تکرار خواهد شد.