صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۶  ، 
کد خبر : ۳۴۹۵۰۹

صهیونیست‌ها نگران از قدرت حزب‌الله/ آینده سخت در انتظار رژیم صهیونیستی

پیش‌بینی تل‌آویو از سناریوی درگیری احتمالی با حزب‌الله لبنان این است که به دلیل حملات حزب‌الله به تأسیسات برق، اراضی اشغالی برای ساعاتی طولانی و چه بسا روز‌ها در تاریکی فرو خواهد رفت.
پایگاه بصیرت / گروه بین الملل

به نقل از سایت «النشره»، رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند، پیش‌بینی تل‌آویو از سناریوی درگیری احتمالی با حزب‌الله لبنان این است که به دلیل حملات حزب‌الله به تأسیسات برق، اراضی اشغالی برای ساعاتی طولانی و چه بسا روز‌ها در تاریکی فرو خواهد رفت و در روز‌های نخست جنگ، هزاران موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک خواهد شد.

در این گزارش آمده است: تماس‌ها و زیرساخت ارتباطات مختل خواهد شد؛ حتی قدرت هشدار درباره حمله موشکی به شدت آسیب خواهد دید. امکان متوقف شدن فعالیت بنادر و پرواز‌ها و بسته شدن جاده‌ها هم وجود دارد. همچنین بعید نیست که هزاران آتش‌سوزی و موجی از حملات سایبری در اسرائیل رخ بدهد.

در دوره اخیر، تنش‌های مرزی میان حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی افزایش یافته و این رژیم نگران جنگ با حزب‌الله و قدرت جنگی و نظامی آن است.

روزنامه‌های رژیم صهیونیستی روز گذشته در گزارش‌هایی اعلام کردند که کابینه امنیتی اسرائیل که از هشت وزیر به همراه رؤسای سرویس‌های امنیتی و نظامی این رژیم تشکیل شده است، یک نشست فوق‌العاده‌ را برگزار کردند که دستور کار اصلی آن بررسی کمی و کیفی میزان آمادگی ارتش «اسرائیل» برای درگیر شدن در جنگ احتمالی با حزب‌الله لبنان است.
در این میان روزنامه «یدیعوت آحارونوت» روز گذشته در خبری اعلام کرده که کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی یک نشست فوق‌العاده را با حضور تمامی سران و مقامات عالی‌رتبه سیاسی و نظامی این رژیم برگزار کرده است. در این نشست اعضای کابینه امنیتی این رژیم در کنار بررسی کمی و کیفی میزان آمادگی ارتش «اسرائیل» برای درگیر شدن در جنگ احتمالی، میزان تأثیرپذیری ارتش خود را از تصویب لایحه اصلاحات قضایی را نیز به صورت بسیار ویژه مورد بحث و بررسی قرار داده است.
علت امر هم این است که به دلیل اصرار و پافشاری نتانیاهو برای تصویب طرح اصلاحات قضایی، شاهد موج گسترده اعتراضات و نارضایتی‌های اقشار گوناگون صهیونیست‌ها، همچنین ایجاد موج بزرگ و گسترده نافرمانی نظامیان ارتش این رژیم به ویژه نیرو‌های ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی بودیم و هستیم. بر این اساس، نشستی هم که روز گذشته برگزار شد نیز با هدف بررسی و ارزیابی میزان لطمات و آسیب‌های وارد شده به بدنه ارتش این رژیم برگزار شده است.
البته نگرانی‌های سران و مقامات رژیم صهیونیستی و فرماندهان ارتش این رژیم نه تنها بیراه نیست؛ بلکه بسیار بجا هم است؛ زیرا نافرمانی ده‌ها هزار نفر از نیرو‌های ذخیره ارتش اسرائیل را اگر در کنار اعتصاب بیش از ۳۰ خلبان زبده و کارکشته نیرو‌های هوایی این رژیم قرار بدهیم، به خوبی متوجه می‌شویم که عملاً نیروی هوایی این رژیم هم اکنون نیز با بحران بسیار جدی و خطرناکی روبه‌رو شده است.
از طرف دیگر با بحرانی بین رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان بر سر چادر‌هایی که این گروه مقاومتی لبنانی در مرز با اسرائیل احداث کرده است نیز روبه‌رو هستیم که هر لحظه احتمال وقوع یک جنگ بزرگ و گسترده منطقه‌ای بین دوطرف وجود دارد. این در حالی است که وضعیت نامناسب ارتش این رژیم، سران و مقامات تل‌آویو را در شوک و سردرگمی بزرگی فرو برده که دست‌کم در کوتاه‌مدت راه‌حلی برای آن ندارند.
موضوع دیگری که شرایط این روز‌های رژیم صهیونیستی را از جهات دیگری بحرانی کرده، وضعیت شکننده امنیتی در کرانه باختری و ارتباط نامناسب و تنش‌آلود این رژیم اشغالگر با تشکیلات خودگردان فسطین است. بر این اساس، در نشست روز گذشته کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی نیز شاهد بودیم که پیرامون این موضوع نیز فرماندهان نظامی این رژیم به بحث و تبادل نظر پرداختند تا بلکه در میانه این وضعیت بحرانی که در داخل آن قرار گرفتند، راه‌حلی برای مدیریت این وضعیت و جلوگیری از هرگونه درگیری احتمالی بیندیشند.
حال در این میان باید به هشدار‌ها و اخطار‌های «رونین بار» رئیس سازمان امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) به بنیامین نتانیاهو هم توجه کرد؛ زیرا این مقام «اسرائیلی» با ارسال پیام‌های هشدارآمیز به نتانیاهو به وضعیت بحرانی کرانه باختری اشاره کرده و گفته است که بر اساس اخبار و اطلاعات دریافتی به زودی شرایط کرانه باختری برای تل‌آویو بحرانی‌تر نیز خواهد شد. شاهد این امر هم افزایش و گسترش میزان حملات شهرک‌نشینان به فلسطینیان است که موجب شده تعداد عملیات‌های مقاومتی نیز با رشد قابل ملاحظه‌ای روبه‌رو شود.
از طرف دیگر نیز روزنامه «یدیعوت آحارونوت» در گزارش‌های خود آورده است که مقامات ارتش رژیم اشغالگر قدس نیز هشدار داده‌اند: «دشمنان اسرائیل شرایط ناامیدکننده داخلی را نقطه ضعف کشور می‌دانند و معتقدند که باید از این شرایط نهایت استفاده را برد». بر همین اساس هم شاهد هستیم که عملیات‌های مقاومتی فلسطینیان نسبت به سال گذشته سه برابر شده است.
در پایان باید گفت سیر تحولات و حوادث برای رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی به سرعت در حال وخیم‌تر شدن و حرکت به سوی یک بحران فراگیر و همه‌جانبه است و با توجه به تجمیع مسائل و مشکلاتی که تل‌آویو با آنها دست به گریبان است، شاهد فرورفتن بیش از پیش این رژیم اشغالگر در باتلاقی وسیع و گسترده هستیم که گویی رژیم صهیونیستی از آن راه فراری نداشته و نخواهد داشت.

 

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات