صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶  ، 
کد خبر : ۳۵۱۰۰۲

آمادگی صد درصدی فراجا برای اجرای طرح سجاد در ایام غیر اربعین

فرمانده قرارگاه اربعین فراجا از آمادگی صد درصد فراجا برای اجرای طرح سجاد در در ایام غیر اربعین خبر داد و گفت:فقط نیازمند مذاکراتی با کشور عراق هستیم.

سردار سرتیپ محمد شرفی، جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا و رئیس قرارگاه اربعین فراجا درباره اجرای طرح سجاد گفت: هر ساله وقتی گذرنامه از سمت ایران چک و کنترل می‌شد به دلیل اینکه زیر ساخت‌های کشور عراق به اندازه زیر ساخت‌های ما نبود شاهد ازدحام جمعیت در مرزها و ایجاد محدودیت‌هایی از طرف کشور عراق می‌شدیم.

آمادگی صد درصدی فراجا برای اجرای طرح سجاد در ایام غیر اربعین

وی ادامه داد: همچنین این محدودیت‌ها باعث معطلی مردم پشت ایستگاه‌های بازرسی گذرنامه در طرف عراقی می‌شد و گاهی این معطلی به ۲ تا ۳ ساعت هم می‌رسید.

سردار شرفی گفت: لذا برای رفع این مشکل مذاکرتی در ایام راهپیمایی اربعین با طرف عراقی انجام شد و توافق کردیم زمانی که زائرین در گیت ایران کنترل می‌شوند در همان لحظه اطلاعات همزمان از ایران به عراق منتقل شود و این کار سرعت عبور را افزایش داد و نتیجه چندین ساعت ماندگاری به مرز مهران به چند دقیقه کاهش یافت.

وی در ادامه گفت: برای اجرای این طرح که به نام طرح سجاد شناخته می‌شود در تمام مرزها و استفاده از آن در ایام عادی سال و خارج از زمان محرم و صفر نیازمند مذاکراتی با کشور عراق هستیم که اگر بپذیرند این طرح در مرزها به صورت دائمی اجرا می‌شود.

شرفی بیان داشت: علاوه بر مرز مهران در مرزهای شلمچه و چذابه و خسروی هم این امکان را برقرار کرده بودیم و بسترهای آن هم در تمام مرزها فراهم بود و به دلیل اینکه ضرورتی نشد و تردد در همه مرزها روان بود اجرا نشد؛ در حال حاضر اگر شرایط تغییر کند و هر لحظه نیاز باشد ما صد در صد آمادگی برای اجرای آن را داریم.

وی در خصوص استفاده از گذرنامه‌های زیارتی ۵ ساله در ایام غیر ماه محرم و صفر هم گفت: این گذرنامه‌ها هر سال فقط در ایام محرم و صفر قابل استفاده است و در غیر ایام محرم و صفر فقط با گذرنامه ملی امکان سفر وجود دارد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات