صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰  ، 
کد خبر : ۳۵۲۹۱۸

چند درصد داوطلبان انتخابات مجلس تأیید صلاحیت شدند؟

هیات‌های نظارت استانی در طول 50 روز به شکایات رسیدگی می‌کنند. مجددا اگر عدم احراز مطرح شود و کسی اعتراض داشته باشد شورای نگهبان به آن رسیدگی می‌کند
 
رئیس ستاد انتخابات کشور در نشست خبری درباره روند رسیدگی به صلاحیت داوطلبان نمایندگی گفت: هیات‌های اجرایی پس از پایان رسیدگی به مدت ۲ روز، موظف هستند نتایج آن را به داوطلبان اطلاع‌رسانی کنند. در این مرحله از بررسی صلاحیت‌های داوطلبان انتخابات مجلس، هیات‌های اجرایی که شامل معتمدان محلی در هر شهرستان هستند، صرفا مستندات اولیه را بررسی می‌کنند و بنا بر قانون جدید انتخابات بررسی صلاحیت نهایی در شورای نگهبان انجام خواهد شد.
سیدمحمدتقی شاهچراغی در ادامه نشست خبری خود افزود: به مدت ۴ روز داوطلبانی که عدم احراز از هیات اجرایی گرفتند، می‌توانند به سامانه وزارت کشور مراجعه و اعتراض خود را ثبت کنند که از ساعت 8 تا ۱۸ اعتراضات قابل ثبت است و اعتراضات به هیات نظارت استان‌ها برای رسیدگی ارسال می‌شود و داوطلبانی که مایل هستند دلایل عدم احراز را داشته باشند با مراجعه حضوری به خودشان (برای رعایت حال آنها) گفته می‌شود و اسناد آن ارائه خواهد شد. رئیس ستاد انتخابات کشور در ادامه بیان کرد: هیات‌های نظارت استانی در طول 50 روز به شکایات رسیدگی می‌کنند. مجددا اگر عدم احراز مطرح شود و کسی اعتراض داشته باشد شورای نگهبان به آن رسیدگی می‌کند. معاون سیاسی وزیر کشور اعلام کرد: ۲۴ هزار و ۹۸۲ نفر داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با همه سلایق بودند که از این میان ۱۴ درصد عدم تایید و ۱۴ درصد عدم احراز شدند، البته عدم احراز و عدم تایید به معنای رد صلاحیت نیست.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات