سیاسی >>  سیاسی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۵  ، 
کد خبر : ۳۵۳۶۸۷

جلیلی: عملیات طوفان الاقصی از چهره بزک‌ شده غرب پرده برداشت

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت:یکی از واقعیت‌های طوفان الاقصی این است که پرده از بزک‌های غرب برداشته شده و نیاز به برخورد و مواجهه فعالانه با این رویداد را داریم.

سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در برنامه تلویزیونی «ثریا»، گفت: ما وظیفه داریم در بزنگاه‌ها و شرایط خاص تاریخی بتوانیم مختصات موضوعات و حوادث را به خوبی درک کنیم.

وی افزود: ملت‌ها و دولت‌های منطقه ما بعضاً در بزنگاه‌ها نتوانستند شرایط زمان خود را درک کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: تصور بنده از حادثه طوفان الاقصی این است که اگر آن را خوب بفهمیم و اشاعه دهیم، می‌توانیم تأثیرگذار باشیم.

جلیلی افزود: به نظر بنده در فضای مجازی و فضاهای واقعی و دانشگاه‌ها و مدارس می‌توان حضور یافت و اوضاع منطقه را به خوبی شرح داد و تأثیرگذار بود.

وی در ادامه گفت: ما در مقطعی هستیم که نظمی در دنیا معرفی شده، الآن بهم خورده و ما در یک نقطه عطف قرار گرفته‌ایم و باید بدانیم که چگونه می‌شود ایفای نقش کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: غربی‌ها در توصیف قضیه می‌گویند این‌ها یک گروهی بیشتر نیستند که طوفان الاقصی را به‌وجود آورده‌اند، خب اگر یک گروه کوچکی این کار را کرده، چرا همه قدرت‌های دنیا این چنین بسیج شده‌اند!؟

جلیلی تصریح کرد: ما باید ریشه‌های بحث را بدانیم و بدانیم چه روندی طی شده که امروز در غزه این اتفاقات می‌افتد و تمام جهان اینگونه متأثر می‌شوند.

وی تصریح کرد: یکی از اهمیت‌هایی که این رویداد دارد این است که هویت واقعی آن‌هایی که ادعاهایی در موضوعات مختلف داشتند، هویت‌شان روشن شده است و این واقعیت خیلی مهم است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه، گفت: مردم ما و مردم منطقه در همین یک سال گذشته چند پرده از یک نمایش را دیدند که این نمایش یک بازیگرانی داشته و این‌ها نقش‌هایی را ایجاد کردند و امثال بایدن و مکرون آمدند وسط میدان و با اشک تمساح که مثلا ما خیلی ناراحت هستیم، شعارهای خوبی مثل زن، زندگی، آزادی را مطرح می‌کردند.

جلیلی افزود: پرده دوم نمایش این است که همین بازیگران اغتشاشات سال گذشته آمدند به  صحنه فلسطین و همین بازیگران با یک نقش متفاوت ایفای نقش کردند.

وی خاطرنشان کرد: با موشک به بیمارستان حمله می‌شود و صدها زن و کودک از بین می‌روند و بلافاصله این‌ها با سران رژیم صهیونیستی دیدار می کنند، خب این ماهیت نمایش غربی و چهره بزک شده آن‌ها است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: این‌ها برای فوت یک نفر ابراز ناراحتی می‌کردند، چطور می‌شود که برای کشتن بیش از هزار نفر هیچ واکنشی نشان نداده و حتی همراهی هم می‌کنند!

جلیلی تصریح کرد: در این ایام به ۳۵ بیمارستان و ۵۵۰ مدرسه حمله نظامی می‌شود، آیا یک محکومیت خشک و خالی یا یک بیانیه از سران کشورهای غربی دیده‌اید؟

وی افزود: یکی از واقعیت‌های طوفان الاقصی این است که پرده از بزک‌های غرب برداشته شده و نیاز به برخورد و مواجهه فعالانه با این رویداد را داریم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه، گفت: مغول‌ها در زمان خود ادعای آزادی و دموکراسی نداشتند، اما الآن اگر صدها نفر به خاک و خون کشیده می‌شوند، تفاوتش این است که کسانی که چنین کاری می‌کنند، خودشان و حامیانشان مدعی حقوق بشر و آزادی هستند.

جلیلی در ادامه، اظهار کرد: ترور دانشمند و عالمان در همه جا، جزو ماهیت کشورهای حامی رژیم صهیونسیتی شده، باید پرسید شما واقعا این دانشمندان را چگونه و با چه ادعایی ترور می‌کنید و بعد مدعی آزادی و ارزش‌های غربی هستید؛ باید از این‌ها پرسید واقعا مصداق همین آزادی و دموکراسی چیست؟ غربی‌ها در این موضوع، رژیم صهیونیستی را معرفی می‌کنند می‌گویند نمونه خوب دموکراسی است؛ اتفاقا سران کشورهای غربی به چنین حرفی افتخار می‌کنند.

وی در ادامه گفت: استکبار این چنین است که هیچ منطق واقعی و منطقی برای جنایت‌های خود ندارد و هر کار که می‌خواهد انجام می‌دهد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، افزود: حالا کسانی که می‌خواستند استضعاف را در ملت ایران نهادینه کنند، با شروع حرکت انقلاب اسلامی شکست خوردند.

جلیلی خاطرنشان کرد: حرکت بزرگ امام (ره) این بود که در برابر استکبار و استضعافی که آن‌ها در سال‌های قبل از انقلاب می‌خواستند اشاعه دهند، ایستاد و مقابله کرد و مردم هم این دعوت امام را اجابت کردند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه گفت: همه دنیا می‌گفتند شاه باید بماند و پشت او ایستادند، اما ملت می‌گفتند باید برود و همه دیدند که رفت و یا همه دنیا دیدند که خیلی از کشورها با انواع سلاح‌ها از صدام حمایت کردند، اما نتیجه چه شد؟!

جلیلی افزود:انقلاب اسلامی و تفکر مقاومت نشان داد که می‌توان در مقابل استکبار ایستاد و یکی از موفقیت‌های انقلاب این بود که به خوبی در مقابل همه قدرت‌ها و گفتمان‌های غربی ایستاد.

وی در ادامه، گفت: آن‌ها می‌گفتند راهبرد فشار حداکثری را در مقابل ایران اعمال می‌کنیم، بعد از مدتی دیدیم خودِ مقامات رسمی گفتند راهبرد فشار حداکثری شکست فاحشی خورد و آن هم یعنی اینکه قدرتی شکل گرفته است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، تصریح کرد: قدرتی که ایمان دارد، قدرتی که سلطه‌پذیر نیست و به گفتمان و آرمان امام ایمان داشته و ایستادند و این تکثیر شده و به ملت‌های منطقه منتقل شده است.

جلیلی در پایان، خاطرنشان کرد: عملیات طوفان الاقصی امتداد یک سیر است و آمریکا اسم پادگان خود در اسرائیل را «سنتکام» می‌گذارد و به دلیل اهمیت راهبردی غرب آسیا، مجبور است به هر طریقی از رژیم صهیونسیتی حمایت کند و برای همین است که بایدن و وزیر خارجه آمریکا شبانه به اسرائیل می‌روند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات