صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۴  ، 
کد خبر : ۳۵۴۱۵۶

جنگ در غزه و کسری بودجه در رژیم صهیونیستی

وزارت دارایی رژیم صهیونیستی اعلام کرد این رژیم در نوامبر گذشته کسری بودجه 16.6 میلیارد شکلی (4.5 میلیارد دلاری) را به ثبت رساند
پایگاه بصیرت / گروه اقتصادی

وزارت دارایی رژیم صهیونیستی اعلام کرد این رژیم در نوامبر گذشته کسری بودجه 16.6 میلیارد شکلی (4.5 میلیارد دلاری) را به ثبت رساند  که این جهش در هزینه‌های اشغالگران ناشی از تامین مالی تجاوز نظامی آنها علیه نوار غزه است.

این وزارتخانه گفت: کسری بودجه رژیم صهیونیستی  طی ۱۲ ماه گذشته از 2.6 درصد تولید ناخالص داخلی در ماه اکتبر به 3.4 درصد در نوامبر افزایش یافته است. یک مقام وزارت دارایی رژیم صهیونیستی گفته است کسری بودجه تا پایان سال ۲۰۲۳ به حدود 4 درصد از تولید ناخالص داخلی خواهد رسید. بنا بر اعلام وزارت دارایی رژیم صهیونیستی، درآمدهای اسرائیل در ماه گذشته ۱۵,۶ درصد کاهش یافته است که بخشی از آن به دلیل به تعویق افتادن پرداخت مالیات‌ها از سوی ساکنان سرزمین‌های اشغالی در نتیجه جنگ غزه است.

ماه گذشته، وزارت دارایی رژیم صهیونیستی گزارش داد هزینه جنگ در نوار غزه در 3 هفته اول ۳۰ میلیارد شکل (7.5 میلیارد دلار) برای بودجه عمومی  این رژیم هزینه داشته است و این شامل خسارت به منافع تجاری کوچک و بزرگ و و زیان‌های مستقیم و غیرمستقیمی است که فعالیت اقتصادی رژیم صهیونیستی در نتیجه عملیات توفان الاقصی و جنگ غزه متحمل شده است.

یوگیف گردوس، رئیس بخش بودجه وزارت دارایی رژیم صهیونیستی، آن زمان فاش کرد جنگ غزه در روز یک میلیارد شکل (۲۵۰ میلیون دلار) هزینه دارد و با ادامه جنگ، کل هزینه‌ها افزایش می‌یابد. وزارت دارایی رژیم صهیونیستی تخمین ‌زده خسارت وارده از جنگ به تولید ناخالص داخلی این رژیم  به حدود ۱۰ میلیارد شکل (2.5 میلیارد دلار) می‌رسد، به این معنی که رشد در اسرائیل تا پایان سال به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت. گردوس گفت هزینه‌های جنگ کنونی غزه در مقایسه با دوره‌های قبلی جنگ بسیار زیاد است و ما باید مسؤولانه عمل کنیم. به نظر می‌رسد جنگ برای مدت طولانی ادامه خواهد داشت و ما نمی‌خواهیم ضربه مالی و اقتصادی را نیز متحمل شویم.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات